Am testat noua generație MG HS, care plusează la toate capitolele și încearcă să se infiltreze în segmentul compact, bazându-se nu doar pe avantajul prețului.
Nu a trecut un an de când am testat modelul HS al celor de la MG, iar acum, testăm o nouă generație. De ce se întâmplă acest lucru? Simplu, în momentul când citiți aceste rânduri, MG încă nu are un an complet pe piața din România. Marca britanică cu proprietar chinez a adus în țara noastră modelul disponibil atunci, iar acum a venit noua generație. Și e bine că le-am testat atât de aproape una de alta, pentru că am putut să vedem diferențele. Care sunt uriașe, pornind de la design și terminând cu interiorul. Estetic, nu există comparație. Noul HS arată mult mai bine, cu o parte frontală definită de farurile subțiri (LED) și grila uriașă, cu model din elemente în stil cromat și subliniată de un contur care o prelungește în partea de jos. Arată modern, interesant și sugerează tehnologie, pentru că la MG nu putem vorbi despre un anume limbaj de design. În spate sunt linii drepte, stopuri înguste și unite de o linie LED, iar în partea inferioară se observă două ieșiri de eșapament stilizate, cu contur cromat. Sunt false, dar arată bine.
În habitaclu, o cu totul altă atmosferă, iar primul lucru care-ți atrage atenția este displayul foarte mare. E în stil Kia, adică grupează sub aceeași suprafață două ecrane de 12,3 inchi (standard), tabloul de bord și cel al sistemului multimedia. Grafică modernă, posibilități de personalizare prin aranjarea unor widgeturi, totul arată în pas cu vremurile actuale. Scriam despre sistemul multimedia al vechiului model că se mișcă greu. Așa era, navigația se încărca în câteva secunde bune. Cu totul altceva acum, se încarcă aproape instantaneu, este mult mai detaliată și include și date de trafic, pentru că mașina e conectată, deci ai parte și de actualizări OTA. Apropo, acum poți pune navigația și pe displayul tabloului de bord. Dacă nu vrei să o folosești, ai Android Auto și CarPlay (standard). Cam totul se face pe ecranul central, inclusiv climatizarea, iar sub acesta, ai doar câteva butoane fizice pentru comenzi rapide.
Îmi place și volanul aplatizat atât sus, cât și jos, dar nu-mi plac nici vizual și nici ca precizie controllerele cromate din ambele părți ale acestuia. Singurul lucru care mai amintește de generația anterioară este butonul de pornire a motorului, stil Mercedes. HS are 4655 mm lungime, și inginerii au știut să-i folosească pentru a oferi spațiu în spate – nu prea ai cum să atingi spătarele scaunelor din față. Portbagajul are 507 litri, cu 44 mai mulți decât modelul anterior.
Echilibru
Noul MG HS este disponibil (deocamdată) în două versiuni, un PHEV și una cu motor termic, disponibil cu transmisie manuală sau automată. Eu am testat mașina în echiparea de vârf, Exclusive, dotată cu o cutie automată DCT cu șapte trepte.
Motorul turbo de 1,5 litri a fost preluat de la generația anterioară, dar a fost optimizat și a câștigat 8 CP, ajungând la 170. Este unul dintre punctele forte ale mașinii, pentru că trage bine și te poți baza pe el în cam orice situație. Sigur, o să vedeți că accelerația 0–100 km/h, în 9,6 secunde, nu bate vreun record, dar senzațiile oferite de motor se datorează în special cutiei cu două ambreiaje calibrată foarte bine. Pur și simplu schimbă foarte repede, când trebuie și, mai mult, nu o poți face prea ușor să fie confuză. Apropo de asta, MG păstrează selector clasic, pe consola dintre scaune, cu funcție Sport și poartă de selecție manuală.
Ținuta de drum este echilibrată. Știu că sună a clișeu, dar asta o descrie cel mai bine. Pur și simplu, suspensiile amortizează bine, în tandem cu scaunele tapițate cu piele ecologică axate pe confort (mi-ar fi plăcut mai multă susținere laterală), dar îți permit și intrări curajoase în viraje, atât timp cât nu exagerezi. Tăria direcției se ajustează, iar în modul cel mai asistat, poți roti volanul cu degetul mic. În modul Sport, se întărește, dar nu oferă un feedback foarte clar. Frânele se dozează natural, reacționează prompt, iar după câteva minute de abuz, nu par „obosite“.
Cum spuneam, noul HS nu este atractiv doar prin prisma prețului, dar probabil că toți cumpărătorii studiază cu atenție acest aspect. Modelul de bază, Excite (cutie manuală), pornește de la 25.600 de euro. Cel testat, Exclusive (7 DCT) are un preț de bază de 29.100. spre comparație, un VW Tiguan de bază, cu 150 CP, costă cu aproape 10.000 de euro mai mult.
Text: Dan Damian/Foto: Vlad Bota
Verdict: 4 stele
Mult mai modern decât generația anterioară, noul HS e și mai tentant datorită infuziei de tehnologie de la bord, plusului de spațiu și comportamentului rutier mai echilibrat. Deși mai mari, prețurile rămân în zona „best buy“ datorită echipărilor generoase.
Date tehnice
Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4655 × 1890 × 1664 mm. Ampatament: 2767 mm. Portbagaj: 507 l. Masă proprie: 1650 kg
Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate față, discuri spate, pneuri 255/55 R19
Transmisie: Tracțiune față, cutie automată cu 7 trepte
Motor: Turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1500 cm³. Putere maximă: 125 kW (170 CP. Cuplu maxim: 275 Nm
Performanțe: 0–100 km/h 9,6 s, Viteză maximă 195 km/h , Consum mixt WLTP 7,6 l/100 km, Emisii CO2 WLTP 173 g/km
Preț de bază: MG HS 1.5 T-GDI Exclusive 29.100 euro