Home Teste Test: Ford Focus

Test: Ford Focus

de

NewFocus_05

Cu o tehnologie nouă, o mai bună calitate a execuției și o eficiență îmbunătățită a motorizării, Ford Focus își schimbă hainele și vine la întâlnire mai elegant și mai bine pregătit.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Adrian Drăgan, Ford 

 

Cele trei versiuni de caroserie (berlină, break și hatchback) trec concomitent printr-un amplu facelift, atât ca aspect, cât și tehnic. Cu un design mai dinamic, cu detalii ce îl integrează mai bine în noua linie estetică a modelelor Ford, noul Focus vine cu nu mai puțin de 18 tehnologii de asistare a șoferului, noi sau îmbunătățite, și de reducere a consumului de combustibil.

Din punct de vedere estetic, deși păstrează aceleași proporții, noul Focus are un aspect mai dinamic dat de garda la sol mai coborâtă, precum și de noul design al capotei și al întregului calandru frontal, care include și noua grilă ce ilustrează cel mai bine limbajul de design One Ford. Farurile sunt mai înguste și au un design interior schimbat, iar luminile de ceață alungite accentuează impresia de dinamism. Sistemul de faruri adaptive a fost îmbunătățit și se adaptează mai bine la condițiile de drum. Eleganța este completată de discretele detalii cromate. În spate sunt mai puține schimbări, noi fiind doar designul hayonului și al lămpilor. Deși schimbările aduse aspectului exterior nu sunt radicale, acest Focus a câștigat mult la capitolul emoție și rafinament, printr-un aspect mai atletic. Făcând o analogie, noul Focus este vechiul Focus care a urmat un program intensiv de nutriție și sală, definindu-și mai bine silueta și ambițiile.

Noua planșă de bord pune accent pe funcționalitate. Marea noutate o reprezintă display-ul color tactil pentru sistemul multimedia și comanda vocală.

Noua planșă de bord pune accent pe funcționalitate. Marea noutate o reprezintă display-ul color tactil pentru sistemul multimedia și comanda vocală.

Destul de criticat la modelul anterior, interiorul mașinii a beneficiat de o atenție și mai mare din partea creatorilor săi. Aceștia au ținut se pare cont de observațiile făcute de clienții nemulțumiți de anumite aspecte. Noul Ford Focus vine cu o planșă de bord, o consolă centrală și un volan complet reproiectate, focusul, ca să spun așa, fiind pus acum pe ergonomie. Practic, multitudinea de butoane a dispărut, comenzile diverselor sisteme fiind acum mai bine puse în valoare. De asemenea, noile detalii piano-black și cromate accentuează aspectul modern și elegant. Inclusiv consola mediană a fost reproiectată, spațiul de depozitare fiind mai mare și acoperit de o cotieră glisantă. În acesta pot intra diverse tipuri de recipiente, chiar și de până la un litru capacitate. S-a lucrat mult și la confortul general, un aspect important fiind obținerea unei mai bune antifonări a habitaclului, prin mochete mai groase, sticlă mai groasă pentru geamuri și o izolație mai bună a compartimentului motor.

O serie de modificări importante s-au adus și gamei de motoare, rezultatul fiind o eficiență mai bună cu 19 procente. Cel mai mic propulsor rămâne mult apreciatul 1.0 EcoBoost de 100 CP, dar noul Focus va fi oferit și cu noua versiune de 1,5 litri disponibilă în două trepte de putere, 150, respectiv 182 CP, și cu o nouă cutie automată cu șase trepte, din 2015. Până atunci, atât acest motor cât și variantele diesel vor fi cuplate la cutia manuală cu șase trepte. În privința motorizării diesel, noutatea o reprezintă unitatea de 120 CP TDCi de 1,5 litri care înlocuiește vechiul propulsor 2.0 TDCi de 115 CP. Același motor va fi oferit și în varianta de putere de 150 CP.

Test: Honda Civic Tourer 1.8 Executive

La test, am putut sesiza îmbunătățirile aduse de propulsoarele pe benzină de 1,5 l și 182 CP, respectiv dieselul de 120 CP. Principalul câștig se remarcă la capitolul rafinament, atât ca zgomot, cât și prin împerecherea cu cutiile manuale de viteză. Motorul pe benzină impresionează prin răspunsul rapid și valoarea mare a cuplului datorat supraalimentării și care se păstrează până spre zona maximă de turație.  Totuși, într-un regim de condus sportiv consumul crește simțitor. La polul opus, dieselul 1.5 TDCi este rafinat, silențios, economic și oferă o plăcere la fel de mare ca versiunea pe benzină în timpul accelerațiilor, grație cuplului motor mai mare disponibil la turații mai joase. Nu întâmplător probabil, acesta a fost prezent pe break, denumit acum Wagon, în vreme ce 1.5 EcoBoost a fost testat pe hatchback, între cele două versiuni de caroserie existând anumite diferențe de mase și un layout ușor schimbat al suspensiei spate.

Cu design progresiv și accente cromate, partea din față a noului Focus este mult mai elegantă și totodată mai sportivă.

Cu design progresiv și accente cromate, partea din față a noului Focus este mult mai elegantă și totodată mai sportivă.

Oricum, în ambele cazuri manevrabilitatea a ajuns la cote impresionante. Inginerii au lucrat mult la obținerea unei mai bune rigidizări a caroseriei, iar apoi, la o suspensie mai activă. Practic, pe lângă obișnuitele modificări aduse elementelor elastice, precum bucșele, au fost introduse noi tipuri de amortizoare. S-a îmbunătățit astfel sensibil nu doar silențiozitatea trenului de rulare, dar și modul de funcționare al suspensiei, care este acum atât confortabilă, departe de stilul german rigid, cât și sportivă. Cu cât se merge mai sportiv, cu atât amortizoarele lucrează mai bine și țin mașina lipită de drum. O contribuție semnificativă o are aici și sistemul electric de direcție, îmbunătățit și cu un raport de demultiplicare mic. Practic, pe niciun tip de viraj nu este necesară rotirea volanului cu mai mult de trei sferturi de tură, ceea ce amplifică nu doar feelingul sportiv, ci și siguranța. O adevărată plăcere acest nou sistem de direcție! Mai ales că, în cazul echipării cu cutia automată, aceasta va beneficia și de padele pentru schimbarea treptelor pe volan.

În privința confortului,  noul Ford Focus oferă sistemul integrat SYNC 2, cel mai avansat sistem de conectivitate de la Ford.  Acesta vine, în sfârșit, cu un ecran tactil color, de 8 inchi, de înaltă definiție și cu comenzi cu control vocal pentru funcțiile audio, navigație, climatizare și ale telefonului mobil. Acest sistem oferă și un ecran divizat, pentru navigație, cu intersecții detaliate, vizualizare 3D a intrărilor și ieșirilor de pe autostrăzi și a clădirilor, precum și ghidul de drum Michelin.

Test comparativ clasa compactă: Focus, Civic, i30, Astra, 308, Golf

În privința sistemelor de asistare, noul Focus oferă sistemul de parcare perpendiculară fără mâini. Acesta este completat de sistemul de asistare a parcării laterale Active Park Assist, șoferul controlând în acest caz doar pedalele de accelerație și frână. Pe baza senzorilor cu ultrasunete, mașina poate fi echipată și cu sistemul de avertizare la ieșirea cu spatele din parcări, Cross Traffic Alert, sau cu sistemul de asistare la ieșire dintr-o parcare paralelă, Park Out Assist, șoferul operând doar pedalele. Pentru acest model, Ford a îmbunătățit și sistemul de evitare a coliziunilor, Active City Stop, care identifică obiectele staționare din față și prearmează sistemul de frânare dacă vehiculul se apropie cu o viteză prea mare de ele, sau reduce cuplul motorului și aplică automat frâna dacă șoferul nu reacționează. Acesta funcționează acum până la viteze de 50 km/h. În cazul obiectelor în mișcare, sistemul Active Braking lucrează în mod similar, dar cu un spectru de detectare a vehiculelor între 8 și 180 km/h, asistându-l pe șofer la viteze mari, emițând avertizări și acționând frâna acolo unde este necesar. De asemenea, tehnologia Adaptive Cruise Control le permite șoferilor să mențină o distanță fixă față de vehiculul din față. Acest sistem e completat de Europe Distance Indication, care îi permite șoferului să fixeze o distanță preferată pe care dorește să o mențină față de vehiculul din față. Noul Focus este echipat și cu tehnologia Ford MyKey, care îngăduie programarea unui cod – util în special pentru șoferii tineri – care restricționează viteza maximă, reduce volumul sistemului audio sau îl oprește cu totul dacă șoferul și pasagerii nu folosesc centurile de siguranță.

În curând, gama va fi completată și de varianta ST, ce va fi oferită atât în versiune pe benzină, cât și diesel și care va veni cu o serie de elemente de personalizare unice.

 

■ Focus Wagon și noile tehnologii

NewFocus_08

Disponibil în versiuni cu patru uși, cu cinci uși și wagon, noul Focus este mai coborât, mai lat și are, indiferent de variantă, o capotă, un calandru frontal și o grilă noi.

Noul Focus beneficiază de o serie de tehnologii menite să scadă consumul de combustibil, noxele și vibrațiile, eficiența noilor grupuri motopropulsoare fiind îmbunătățită cu 19%. Tehnologiile cele mai noi sunt dispozitivul de reținere a noxelor de pe motoarele TDCI și reducerea fricțiunii în cilindri prin aplicații microscopice a prafului de diamant (Diamond Like Coating). Alte tehnologii sunt sistemul auto stop/start, grila de radiator activă și încărcarea regenerativă.

ams 11/2014

Cu design progresiv și accente cromate, partea din față a noului Focus este mult mai elegantă și totodată mai sportivă.
Noua planșă de bord pune accent pe funcționalitate. Marea noutate o reprezintă display-ul color tactil pentru sistemul multimedia și comanda vocală.

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.