Home Teste Test: Ford Tourneo Courier

Test: Ford Tourneo Courier

de

 

TourneoCourier_410

Deși spiritul practic dezvoltat este principala trăsătură de caracter a lui Ford Tourneo Courier, acesta nu scapă din vedere consumul de combustibil redus, dotările de siguranță și confort modern și chiar o dinamică agreabilă.

Text: Cristian Sterea. Foto: Ford

 

Începută în urmă cu 2 ani, primenirea gamei de modele cu accente utilitare a constructorului Ford se încheie cu lansarea noului Ford Tourneo Courier. La fel ca și frații mai mari, acesta dă dovadă de o versatilitate ieșită din comun, în ciuda dimensiunilor compacte ce-l plasează în clasa mică. De exemplu, spațiul util de încărcare pune la bătaie nu mai puțin de 708 litri, fără a renunța la vreunul dintre cele cinci locuri disponibile, iar prin rabatarea banchetei, fracționabilă 40/60%, se ajunge 1656 de litri. Mai adăugați o margine de încărcare foarte joasă, un hayon amplu, uși laterale-spate culisante, precum și o configurație convenabilă a portbagajului și s-ar putea să descoperiți cel mai practic autoturism din segmentul său. Cei care tot nu se arată impresionați mai pot adăuga pe lista de detalii utile o placă mobilă care poate partaja convenabil portbagajul, aceasta având poziții multiple de prindere pe înălțime și un loc de depozitare dedicat în spatele banchetei, numeroase spații de depozitare presărate prin habitaclu, printre care se numără și sertarul de sub scaunul dreapta-față, și nelipsita poliță de deasupra locurilor din față, o dotare obligatorie pentru modelele cu tentă utilitară pronunțată.

Interior foarte încăpător și modulabil raportat la gabaritul exterior

Interior foarte încăpător și modulabil raportat la gabaritul exterior

Din perspectiva pasagerilor, Ford Tourneo Courier punctează la fel de bine, fiind încăpător și oferind un acces facil. Dezvoltarea mașinii pe verticală implică un spațiu la nivelul capului atât de generos, încât, ca șofer, trebuie să te întinzi serios pentru a putea regla oglinda retrovizoare centrală. Este drept, materialele folosite la finisare pun accentul pe durabilitate, dar designul bordului inspirat de la Fiesta conturează o atmosferă plăcută a interiorului. Fără a putea fi considerată deranjantă, insonorizarea perfectibilă a habitaclului, evidentă însă doar la viteze ridicate, trădează faptul că avem în față un model care pune mai mult accent pe lucruri practice decât pe rafinament. În același context se înscriu și geamurile batante ale ușilor spate culisante.

Test comparativ: Mercedes Citan Combi vs VW Caddy Life

Pe de altă parte, de pe lista de echipamente nu lipsesc dotările moderne, precum sistem de navigație, cameră video pentru mersul în marșarier, tempomat, Ford SYNC cu Emergency Assistance și sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. Pasionații de gadgeturi au la dispoziție noua opțiune MyFord Dock, ce permite montarea în partea superioară a bordului și încărcarea unor dispozitive mobile, gen telefoane și sisteme de navigație. Astfel, acestea pot fi folosite cu aceeași ușurință ca și sistemele integrate. Mai mult, Ford plusează cu Ford SYNC cu AppLink, funcție ce va fi introdusă în cursul anului 2014 și care le va permite șoferilor să își controleze aplicațiile favorite de pe telefoanele inteligente prin intermediul comenzilor vocale. Vizând inclusiv familiile cu nevoi extinse de spațiu, Tourneo Courier propune în materie de siguranță o gamă completă de airbaguri, printre care se numără și cele cortină sau pentru genunchii șoferului.

Designul bordului inspirat de la Fiesta conturează o atmosferă plăcută a interiorului.

Designul bordului inspirat de la Fiesta conturează o atmosferă plăcută a interiorului.

În privința motorizărilor, accentul cade pe un consum de combustibil și emisii de CO2 reduse. Oferta include deja celebrul propulsor EcoBoost de un litru produs la Craiova, în versiune de 100 CP, și două dieseluri de 1,5 și 1,6 litri, ce dezvoltă 75, respectiv 95 CP. Atât motorul alimentat cu benzină, cât și dieselul de top se arată fâșnețe în mediul urban, dar își ating destul de repede limitele la viteze de autostradă. În ciuda tehnologiei moderne, a silențiozității și chiar a cuplului motor mulțumitor ale motorului EcoBoost, parcă unul dintre cele două dieseluri pare o alegere mai inspirată având în vedere caracterul mașinii. Mai mult, acestea au și avantajul că sunt mai paroliste în privința consumului de combustibil declarat, versiunea 1.6 TDCi înregistrând în viața reală o medie îmbucurătoare de sub 5 l/100 km, față de cei 3,8 litri specificați în fișa tehnică.

Test comparativ: Dacia Lodgy vs Citroën Berlingo Multispace și Fiat Doblò

Construit pe cea mai recentă platformă tehnică globală Ford pentru clasa mică, aceeași folosită și în cazul modelelor Fiesta și B-Max, Tourneo Courier se dovedește a fi mult mai agil decât lasă să se înțeleagă caroseria sa înaltă. Pe viraje, mașina se înscrie cu aplomb și inspiră un sentiment de încredere, ruliul este ținut la respect, iar direcția are un feedback convingător. De asemenea, amortizoarele se descurcă bine cu denivelările scurte, chiar dacă lasă în permanență o impresie de fermitate.

În România, Ford Tourneo Courier va ajunge în vara acestui an, iar prețurile îl vor poziționa în gamă între modelele Fiesta și B-Max.

ams 6/2014

Designul bordului inspirat de la Fiesta conturează o atmosferă plăcută a interiorului.
Interior foarte încăpător și modulabil raportat la gabaritul exterior

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.