Home Teste Test: Mercedes GLA 220 CDI 4Matic

Test: Mercedes GLA 220 CDI 4Matic

de

_DSC0799

Mercedes GLA își face ușor loc în peisajul urban românesc. Deși părerile sunt împărțite în privința abilităților sale, noi am testat o versiune aproape ideală, GLA 220 CDI 4Matic cu pachet AMG.

Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

GLA este un crossover, ceea ce înseamnă că se află la mijloc între un break de clasă compactă și un SUV. În fapt, cu un interior cvasi identic cu al lui A-Class, Mercedes GLA este un automobil cu vocație urbană, dar care poate acoperi și necesitățile deplasării extraurbane, cu toate că, la capitolul off-road, talentele sale sunt relativ limitate. Eu aș recomanda acest model ca pe o a doua mașină de familie sau ca primă mașină pentru tineri ori doamne. Pentru că, deși este mai încăpător decât un A-Class, bancheta foarte adâncă și suprafața vitrată mică sunt două lucruri care îi pot deranja pe copii. Am apreciat însă confortul scaunelor din față cu tetiere integrate și pachetul AMG Sport în valoare de 2750 de euro, care include volan multifuncțional îmbrăcat în piele, suspensie confort, jante AMG din aliaj, pe 19 țoli, cu design în cinci spițe, bare longitudinale pe plafon, ornamente din aluminiu, precum și alte detalii AMG.

Poziționarea la mână a schimbătorului de viteze eliberează un spațiu uriaș în consola centrală. Materiale de bună calitate, sisteme multiple de asistare a condusului și parcării

Poziționarea la mână a schimbătorului de viteze eliberează un spațiu uriaș în consola centrală. Materiale de bună calitate, sisteme multiple de asistare a condusului și parcării

Bine cunoscutul propulsor turbodiesel 22CDI cuplat la transmisia automată 7G-Tronic transmite cei 170 CP spre toate cele patru roți prin intermediul tracțiunii integrale permanente. La drum, suspensiile se dovedesc ușor cam ferme, favorizând însă condusul sportiv. În schimb, mi-a plăcut răspunsul cutiei automate și modul cum este acordată cu motorul. Practic, se poate rula în permanență la turații reduse, chiar sub 2000 rpm, caz în care motorul furnizează totuși întregul cuplu. În oraș, am avut un real avantaj din partea poziției mai înalte de condus, un bun ghidaj vizavi de gabaritul mașinii oferind cele două nervuri de pe capotă. Pentru ieșirile în off-road, foarte utile sunt sistemul de asistare la coborârea în pantă, precum și posibilitatea reglării tăriei amortizoarelor și răspunsului motorului.

Test comparativ: SUV-uri compacte

În această configurație, Mercedes GLA este orientat în special pentru confort, o serie de sisteme și echipamente standard sau opționale (precum trapa panoramică) facilitând o deplasare liniștită și relaxată. Dacă este nevoie, există o rezervă suficientă de putere și destul testosteron pentru a ridiculiza SUV-urile mari și greoaie, în timp ce-l poți privi de sus pe oricare șofer de limuzină. Oricum, mașina atrage privirile, ceea ce e un lucru bun, fiindcă ești mai ușor de reperat în trafic de către ceilalți. Și nu cred că acesta este doar efectul culorii roșii Jupiter!

ams 12/2014

 

Poziționarea la mână a schimbătorului de viteze eliberează un spațiu uriaș în consola centrală. Materiale de bună calitate, sisteme multiple de asistare a condusului și parcării

Date tehnice

Articole similare