Noul motor 2.0 CDTi BiTurbo de 195 CP transformă Opel Zafira Tourer în cel mai rapid MPV diesel cu șapte locuri.
Cunoscuți pentru pasiunea lor ușor neînțeleasă de a construi monovolume sportive, vezi Meriva OPC și Zafira OPC, germanii plusează în cazul lui Opel Zafira Tourer cu un nou motor diesel biturbo, de 2,0 litri. De data aceasta, nu cred ca și-a propus nimeni să fie cel mai tare din parcare, ci așa s-a nimerit. Așadar, cu o viteză maximă de 218 km/h, Opel Zafira Tourer BiTurbo 2.0 CDTi își depășește la mustață concurența, iar în privința accelerațiilor, cele 8.9 secunde până la 100 km/h îl poziționează cam pe același nivel.
Cele mai bune mașini de familie
Lăsând orgoliile deoparte, noul diesel se pliază foarte bine pe caracterul acestui model familial. În primul rând, consumul de combustibil ține cu casa și nu îl depășește groaznic pe cel indicat în fișa tehnică, de doar 5,6 l/100 km.
Apoi, modul în care sunt etalați cei 400 Nm nu au darul de a crea disconfort sau panică. Totul se desfășoară fluent și cu hotărâre, ruperile de ritm cu care ne învățaseră dieselurile mai vechi lipsind cu desăvârșire. Chiar și la turații mici, răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație este bun, iar aproape de zona roșie, motorul încă are un suflu bun.
Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4×4
Acest comportament omogen se datorează supraalimentării cu două turbine de dimensiuni diferite, ce își anulează una alteia punctele slabe. Astfel, în vecinătatea ralantiului, turbina mai mică e cea care se ocupă de supraalimentare, inerția acesteia fiind aproape insesizabilă, iar apoi intră în funcțiune și turbina mai mare, ambele lucrând o perioadă în paralel, ca în final să rămână activă doar cea din urmă. Interesant este faptul că nu există două intercoolere, ca la Insignia BiTurbo, ci unul singur cu două segmente corespunzătoare fiecărei turbine.
Ca șofer, fără a fi impresionat, ești mulțumit de performanțele dinamice ale noului diesel. Niciodată nu poți spune că îți lipsește cuplul, dar cei 195 CP nu par foarte convingători și nici antifonarea motorului nu merită vreo mențiune specială. Sunetul e doar mai estompat decât în cazul altor modele Opel, și nimic mai mult. Pe de altă parte, sistemul FlexRide cu amortizoare adaptive poate mulțumi mai multe gusturi. Pe modul Tour, gropile sunt amortizate satisfăcător, iar modul Sport permite abordarea virajelor mult mai susținut decât în cazul altor monovolume cu gabarit similar.
Opel lansează cel mai mic motor pe benzină al său
Per total, Opel Zafira Tourer BiTurbo 2.0 CDTi este un pachet coerent, care nu cade în patima sportivității excesive, dar asigură doza necesară de putere pentru a menține ritmul familiștilor aflați mereu pe fugă.
Comentarii închise.