Renault Clio TCe 120 EDC poate îndeplini un număr mare de dorințe, de la manevrabilitate și confort în oraș până la stabilitate și siguranță chiar și la 200 km/h.
Text: Dan Athanasiu. Foto: Radu Chindriș
Așteptările de la toate modelele Renault cu influențe sport sunt întotdeauna mari. Așa am fost obișnuiți și nici de data aceasta nu am fost dezamăgiți. Micul motor de 1,2 l supraalimentat al lui Clio TCe 120 EDC îl va înlocui pe precedentul, de 1,6 l, depășindu-i totodată în multe privințe performanțele. Noul propulsor de 1197 cmc, cu carterul din aluminiu, este primul motor Renault cu turbo supraalimentat și injecție directă de benzină.
La drum, el poate crea confuzie, fiindcă are un cuplu aproape constant între 1500 și 4500 rpm, mai ceva ca un turbodiesel. Cu un raport masă/putere mai mic de 10, Clio 120 nu este o mașină tocmai cuminte. Suspensiile și direcția electrică, setate de departamentul sportiv al mărcii franceze, nu prea îndeamnă nici ele la o conducere liniștită, ci dimpotrivă. Jantele de diametru mare întregesc acest tablou, iar instalația audio care generează sunete ale eșapamentelor câtorva tipuri de vehicule stimulează și ea adrenalina șoferului. În aceste condiții, sarcina de a ține consumul de benzină sub control cade exclusiv în sarcina cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.
Numai că, dacă prin oraș vrei să conduci smucit (să nu spunem sportiv), consumul mediu sare de 10 l/ 100 km. La extrema cealaltă, dacă vrei să conduci doar cu ochii pe frunzulițele verzi ale monitorului central și rugându-te să nu prinzi vreun un semafor roșu, poți spera să cobori până spre 6 l/100 km. În mod normal, un șofer cu simț ecologic dezvoltat va stabiliza consumul mediu în jurul valorii de 7,5 l/100 km – în fond, cei 120 de cai trebuie hrăniți tot timpul, nu doar atunci când au de muncă.
Test comparativ: Ford Fiesta, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Seat Ibiza
Proaspeții șoferi se vor bucura de toate facilitățile multimedia ale noului Renault. Pornind de la priza USB, conexiunea bluetooth, navigația cu ecran tactil și terminând cu sistemul video de ajutor la mersul cu spatele, toate sunt bine-venite în echiparea standard.
ams 3/2014
Comentarii închise.