Versiunea CityScape este nouă în peisajul gamei Tiguan, așa că SUV-ul compact a poposit iarăși în garajul nostru, pentru câteva zile.
Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș
VW Tiguan este cel mai bun SUV compact de pe piață, după cum au dovedit-o testele noastre comparative. Cu toate acestea, modelul are totuși o vârstă, fiind lansat pe piață în 2007. 7 ani și un facelift serios mai târziu, Tiguan se află în topul preferințelor clienților europeni, însă concurența e tot mai acerbă. Așadar, VW apelează la o serie de artificii pentru a-și menține vedeta în atenția publicului. Parte a strategiei este și lansarea unor ediții speciale, cu dotări și denumiri diferite. Așa s-a născut CityScape, în fapt o versiune de echipare pentru Tiguan. Numele său pare să sugereze că avem de-a face cu o mașină potrivită pentru evadările din oraș, însă dotările au mai mult rolul de a îmbunătăți aspectul mașinii.
Așadar, standard pentru CityScape sunt pachetul R-Line, ce pune accentul pe dinamism (spoilere redesenate, eleron și pedalier din aluminiu), farurile bixenon, suspensiile sport și jantele gri de 18 inchi. Suspensiile sport și jantele mari mai degrabă reduc capacitățile mașinii în afara drumurilor asfaltate, capacități deloc neglijabile altfel, așa că nu puteți evada prea departe. Poate cel mai bun lucru la această variantă de echipare este interiorul. Mai exact, tapițeria foarte bună calitativ, scaunele fiind acoperite cu Alcantara (partea centrală) și o stofă specială, foarte plăcută la atingere. În rest, echipamentele de siguranță și confort sunt la nivelul echipării R-Style, adică dintre cele mai bune. Avem climatizare automată, volan multifuncțional, sistem audio cu opt incinte acustice, șase airbaguri, ESP și senzor de ploaie, ca să amintim doar câteva dotări.
Ca motorizări, se poate alege, în cazul lui CityScape, între două motorizări pe benzină, 1.4 TSI (160 CP) și 2.0 TSI (180 și 210 CP) și un diesel (2.0 TDI cu 140 sau 177 CP). Noi am avut la test motorizarea cea mai îndrăgită, 2.0 TDI cu 140 CP și transmisie automată DSG. Este alegerea optimă în gamă, credem noi, datorită compromisului optim între putere, consum de carburant și preț. Suspensiile sport ajută mașina să se mențină pe traiectorie reducând ruliul, însă în combinație cu jantele mari sacrifică o parte din confortul pasagerilor. Motorul TDI se înțelege foarte bine cu transmisia automată cu dublu ambreiaj, iar consumul mediu în oraș s-a situat la 10,5, în afară scăzând până la 7 l/100 km, pe parcursul testului.
Comparație: Ford Kuga vs VW Tiguan
Prețul de bază al mașinii cu transmisia automată este de 32.454 de euro, dar în cazul celei din test s-au adăugat 1313 euro pentru dotări opționale, apoi a fost scăzută o sumă de 2000 de euro, ca discount aplicat de importator. În final, acest Tiguan 2.0 TDI a ajuns să coste 31.767 de euro.
ams 11/2014
Comentarii închise.