Home Teste Top test: Hyundai i30 cw

Top test: Hyundai i30 cw

de

1

Hyundai i30 cw are, de acum, și un break. Modelul emblematic al coreenilor nu renunță la designul fluid, adăugând însă funcționalitate versiunii i30 cw. În test, cu motorul 1.6 CRDI de 128 CP

Text Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Trebuie să privești atent noul break al modelului i30 pentru a te convinge că nu este vorba despre hatchback. Ceea ce nu-i rău deloc, ba dimpotrivă, coreenii având marele merit de a fi camuflat perfect calitățile și volumele unui break într-un design compact. Sigur, marele atu e că l-au angajat pe Peter Schreyer, omul responsabil cu noua identitate de marcă, dar asta nu le știrbește cu nimic din ambiția de a veni în coasta europenilor pe segmente unde, până nu demult, dominația mărcilor germane și chiar franceze era netă. Iar această ambiție începe să se vadă nu doar în vânzări, ci și în calitatea produselor. Pentru că, dacă până mai ieri, mașinile coreene erau un fel de rude rurale ale unor modele japoneze, în ultimii 20 de ani, progresul este imens. Iar dacă, în trecut, performanțele erau modeste, accentul punându-se pe un bun raport preț/echipare, odată cu noile generații de modele, eficiența motoarelor, fiabilitatea și funcționalitatea au devenit atribute solide. Ceea ce, spre rușinea altor producători de mașini cu ștaif, se traduce și prin curajul unor garanții de până la 5 ani.

Punctul forte al lui i30 cw este designul, în special al părții posterioare. Cu greu, deosebești acest break de un hatchback.

Punctul forte al lui i30 cw este designul, în special al părții posterioare. Cu greu, deosebești acest break de un hatchback.

VW Golf domină net segmentul compact european, pe care l-a și fondat de altfel, dar, în ciuda succesului incontestabil, această hegemonie nu se referă decât la hatchback, breakul nefiind niciodată un succes de piață. Ba mai mult, acesta a fost pus în pericol chiar și de ruda sa din Cehia, mult mai pragmatică din punctul de vedere al prețului și al calității. Problema cu acest segment este că el vizează o clientelă care fie își permite o singură mașină, fie companii, iar cum breakul este în general asimilat utilității, un astfel de model convingând mai greu. Dar Hyundai pare să fi găsit rețeta, noul i30 cw fiind, în acest moment, poate cea mai subtilă interpretare a conceptului de break, stabilind chiar un nou standard în acest segment.

Când vorbim de breakuri, ne gândim la spațiul de încărcare și la capacitatea portbagajului. Sub planșeu, i30 cw ascunde însă și alte compartimente.

Când vorbim de breakuri, ne gândim la spațiul de încărcare și la capacitatea portbagajului. Sub planșeu, i30 cw ascunde însă și alte compartimente.

Față de hatchback, noul i30 cw are acum, la 4485 mm lungime, 185 mai mult, fiind și cu 30 mm mai înalt, ceea ce aduce un plus semnificativ de spațiu, în special pentru pasagerii din spate. Marele câștig e însă la capitolul utilitate, respectiv volum de încărcare, breakul având un portbagaj mai mare cu 150 de litri față de hatchback, volumul total fiind de 528. Acesta poate crește pentru transportul obiectelor voluminoase până la 1642 de litri, marele avantaj în acest sens fiind rabatarea plană a banchetei. În plus, compartimentul portbagajului dispune de multe spații suplimentare de depozitare pentru diverse obiecte, inclusiv pe lateral și sub planșeu.

Cockpit modern, bine delimitat pe zone și foarte ergonomic

Cockpit modern, bine delimitat pe zone și foarte ergonomic

Dincolo de designul fluid, chiar revoluționar pentru această clasă și acest segment, sunt de apreciat, pe de o parte, calitatea finisării și materialele utilizate, iar pe de altă parte, confortul și ergonomia de la interior. Modelul din test, în echiparea Highway Heat, dispune de climatizare automată pe două zone, stânga/dreapta, cu sistem de purificare prin ionizarea aerului, și dezaburire automată, consolă centrală față cu cotieră și suport pentru ochelari în plafon, printre altele.  Poziția de condus este ușor de definit datorită scaunului cu reglaj pe înălțime și a aranjării volanului pe adâncime și vertical. În privința siguranței, această echipare vine, printre altele, cu șase airbaguri, ABS cu EBD, controlul tracțiunii (TCS) și ESP cu funcțiile de asistare la pornirea în rampă și avertizare la frânarea de urgență.

Test: Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTi ECOTEC

Noutatea în ceea ce privește confortul la drum o reprezintă noua direcție servoasistată electric, cu trei moduri de funcționare preselectabile de către șofer prin intermediul unui buton de la bord. Cele trei moduri sunt Normal, Confort și Sport, sistemul fiind denumit Flex Steer. Practic, în modul Normal, direcția oferă un feedback normal, fiind precisă, în modul Confort se „înmoaie“ puțin, lucru foarte util la manevrele de parcare sau în spații înguste, iar pe Sport, se întărește pentru o mai bună senzație de sportivitate la viteze ridicate.

Motor plăcut, destul de puternic, dar foarte economic – o alegere ideală pentru acest break compact

Motor plăcut, destul de puternic, dar foarte economic – o alegere ideală pentru acest break compact

Motorul 1.6 CRDI, un diesel modern, ce dispune de tehnologia Blue Drive, livrează 128 CP și un cuplu maxim de 260 Nm pe o plajă de turație generoasă, între 1900 și 2750 rpm, el fiind de altfel și vârful de gamă al ofertei actuale. Acest propulsor, cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte, are un consum mediu de 4,0 l/100 km, viteza maximă fiind de 193 km/h.

Test comparativ: breakuri diesel puternice

În mers, i30 cw nu își trădează însă dimensiunile de break. Pe virajele foarte rapide, spatele se înclină puțin, însă roțile rămân în contact cu drumul. Denivelările sunt bine filtrate, iar antifonarea este la un bun nivel. În mers, această mașină îți dă senzația că te afli la bordul unui model premium, și doar unele mici detalii și ceva zgomote mai stridente o umbresc. În special la viteză mare, este evident că designul nu a avut doar un rol estetic, ci și practic, ajutând la obținerea unei bune curgeri a aerului pe lângă caroserie și, implicit, a unui nivel mai mic de zgomot la vânt. Puterea și caracteristica de cuplu sunt decente, deși consumul e ușor mai ridicat decât cel anunțat de constructor, dar în limite decente. Surprinde plăcut funcționarea cutiei de viteze, nu doar prin etajare, dar mai ales prin modul lin de selecție al vitezelor, ceea ce-i foarte plăcut.

VW Golf Variant, gata de start

În ansamblu, i30 cw se ține de promisiune. Cu performanțe decente, un confort peste media clasei, spațiu de încărcare mare, plus compartimente bine gândite, și nu doar aruncate prin habitaclu ca să iasă la număr, acest break compact are toate șansele să devină un bestseller pe segmentul său.

ams 07/2013

Fisa tehnica

Articole similare

Comentarii închise.