Constructorul japonez – la fel ca rivalii de la Mitsubishi cu al lor L200 – pare să păstreze într-un loc special business-ul vehiculelor comerciale, în special cel al pickup-urilor, pe piața Asiei de Sud-Est.
Nu de alta, dar Mitsubishi L200 – cunoscut drept Triton acolo – spre exemplu se produce în exclusivitate în Tailanda la Laem Chabang sub egida subsidiarului local pentru piața de acolo precum și restul lumii… Toyota are o abordare ceva mai globalizată pentru Hilux – model comercial de succes încă de la prima generație, apărută în… 1968 – a opta sa generație fiind localizată cu baza de producție în Tailanda (de acolo se importă chiar și modelele pentru Japonia), dar și în Pakistan sau Argentina. Am făcut un pic de istorie pentru a înțelege de ce Hilux – pickup cu o reputație bine stabilită în Europa – a primit cea mai recentă restilizare mai întâi în Tailanda și nu în altă parte.
Generația actuală a fost lansată nu de mult – în 2015 – însă iată că Toyota se grăbește un pic cu o împrospătare pentru piața Asiei de Sud-Est, unde marea majoritate a modificărilor au afectat doar partea frontală – acum designul fiind direct inspirat de modelul Tacoma vândut americanilor. Hilux (Hilux Revo în Tailanda) are astfel o nouă grilă hexagonală, noi lămpi de ceață amplasate în noi elemente de design cromate, precum și o bară față remodelată cu o nouă configurație pentru gura de ventilație centrală.
Tot o noutate pentru modelul 2018 este și introducerea noului model „Rocco” pentru versiunea double cab, disponibil pentru arhitecturile 4×2 sau 4×4. Clienții vor avea parte de o versiune mai pregătită pentru aventură, cu accente de design din plastic negru, noi modele grafice, jante de 18 inch cu pneuri „all-terrain” precum și elemente specifice la interior. Nici o modificare nu a fost adusă elementelor mecanice însă, în Tailanda Hilux fiind disponibil cu un propulsor turbodiesel de 2,4 litri ce produce 150 CP și 400 Nm, unul de 2,8 litri cu 177 CP și 420 Nm sau o versiune pe benzină de 2,7 litri și 166 CP/245 Nm.