Porsche ne prezintă noua versiune a gemenilor cu motor central 718 Boxster T și 718 Cayman T, în timp ce Morgan își ia adio de la propulsia V8. VW ne anunță faceliftul modelului Passat, iar BMW se ocupă de „ride-hailing” în China. Acasă, în România, Renault livrează ambulanțe către IGSU, în timp ce clubul GTC Motorsport și Kaufland România au fost în „Umanitara Off-Road de Crăciun”.
După 911 Carrera T, avem o nouă serie care face apel la această interesantă literă a alfabetului: 718 Boxster și Cayman T. La fel ca legendarul 911, frații cu motor central sunt deja supraalimentați, astfel încât „T-ul” nu vine de la turbo, ci de la „Touring”. El este mai degrabă modul constructorului de a umple golul (foarte mic, de altfel) dintre versiunile standard și 718 S sau GTS – oferind astfel mai multă plăcere de a conduce și un plus de sportivitate, fără însă a modifica și nivelul de putere al propulsorului boxer turbo, cu patru cilindri, de 220 kW (300 CP).
Amplasate între varianta standard și S, noile 718 T păstrează coordonatele primei variante – motorul de doi litri și alegerea între cutiile de viteză cu șase rapoarte manuale sau cu șapte în cazul versiunii cu dublu-ambreiaj. În schimb, echipamentul standard este cu mult mai bogat – în special pe partea dinamică: jante de aliaj de 20 inch, șasiul sport PASM coborât cu 20 mm, un schimbător de viteze scurt, cu treptele de viteză evidențiate în culoarea roșie, și pachetul Sport Chrono. În plus, Porsche oferă și sistemul Porsche Torque Vectoring (PTV), ce include și un diferențial blocabil spate.
Volkswagen ține să ne amintească de modelul Passat, un automobil parcă pierdut în marea de modele crossover și SUV pe care inclusiv constructorul le promovează, pe piața europeană. Aparent, Passat-ul este bine și sănătos, pregătit să aniverseze 45 de ani de existență – generația originală fiind prezentată tocmai în 1973. Conform companiei, Passat a vândut peste 20 de milioane de unități în urma unui parcurs de opt generații, fiind peste Beetle (21,5 milioane) și întrecut doar de și mai legendarul Golf. Toată discuția despre Passat are și un țel: VW ne promite, pentru ianuarie 2019, sosirea versiunii restilizate a generației actuale. Aceasta va fi responsabilă cu trecerea barierei de 30 de milioane de exemplare (primul model din segment care ajunge acolo), aducând cu sine noi tehnologii de propulsie, lumini, asistență, infotainment și un nivel și mai ridicat al serviciilor online.
Trecem acum Canalul Mânecii, unde Morgan nu mai numără zilele rămase din 2018, ci zilele rămase de producție a modelelor sale cu propulsie V8. Noul model ‘Wide Body’ ce va fi lansat în 2019 – când Morgan sărbătorește 110 ani de existență – va sosi în locul modelelor Plus 8 și Aero 8, în mod tradițional dotate cu elegantele propulsoare V8. Acesta, rezultatul unui proces de cercetare/dezvoltare fără precedent în istoria mărcii, va renunța – din păcate – la serviciile acestui tip de motorizări. În schimb, va fi cu siguranță cel mai avansat Morgan din istoria companiei.
BMW Group este prima companie din afara Chinei care obţine o licenţă de operare a unui serviciu de ride-hailing pe cea mai mare piață de automobile din lume. Noul serviciu a fost lansat a Chengdu, capitala provinciei chineze Sichuan, ca parte a mărcii sale de mobilitate premium ReachNow. Acesta va completa oferta din zona car-sharing, tot de la ReachNow, deja disponibilă – aceasta a fost inițiată la Chengdu în parteneriat cu EVCARD în decembrie 2017 şi cuprinde în prezent o flotă de 100 de automobile electrice BMW i3. Clienții pot, de acum, să utilizeze aceeași aplicație ReachNow pentru a contracta pe loc un serviciu de ride-hailing atunci când nu doresc sau nu pot să fie ei înşişi la volan.
Ne întoarcem acasă, în România, acolo unde Renault Commercial Roumanie a început livrarea unei flote de 300 de mașini Renault Master, transformate conform cerințelor IGSU în ambulanțe și care vor intra în dotarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență prin intermediul Programului POIM 2014 – 2020 „Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale”. Primul lot livrat este alcătuit din vehicule tip B 4×2, Renault Master L2H2 170 CP TT, transformate conform cerințelor IGSU.