Pentru bătranii și copiii din satele izolate de munte din zona Nehoiu-Brăesti, jud. Buzău, zilele de sambătă, 15 decembrie și duminică, 16 decembrie 2018, au fost de neuitat.
Peste 150 de voluntari, adunați de clubul sportiv GTC Motorsport și Kaufland România, în cadrul campaniei “Umanitara Off-Road de Crăciun”, au bătut drumurile greu accesibile ale Buzăului, aducând bucurie și speranță de Sărbători celor mai puțin norocoși decât ei.
Peste 70 mașini 4X4 au pornit la drum în zorii zilei de sâmbătă, încărcate ochi de pachete cu produse alimentare, dulciuri, imbrăcăminte și incăltăminte, obiecte de igienă personală, dar și de materiale de construcții necesare renovării caselor. Pachetele au fost donate direct în școli, în casele bătrânilor și copiilor din aceste locuri, în funcție de nevoile fiecărei gospodarii, nevoi aflate în urma cercetărilor în teren făcute cu câteva săptămâni înainte de organizatori. Satele în care a ajuns convoiul umanitar sunt situate în zone greu accesibile, astfel încât caravana s-a echipat corespunzător pentru a evita derapajele în decor și alunecările pe coastele instabile de relief.
Cu toate acestea, drumul celor peste 150 de voluntari curajoși, care s-au implicat în “Umanitara Off-Road de Crăciun”, nu a fost deloc ușor și nici lipsit de peripeții, însă totul e bine când se termină cu bine, iar misiunea a fost dusă la capăt cu succes până la finalul zilei de duminică, 16 decembrie 2018. Pentru că implicarea face diferența, echipați corespunzător pentru a înfrunta temperaturile ostile și drumurile noroioase și înghețate, numeroși manageri de la Kaufland România au pus umărul la încărcat și descărcat pachete, pornind la drum în caravană, împreună cu voluntarii.
Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România: ,,Și anul acesta, de Crăciun, ne gândim la cei mai puțin norocoși, la bătranii și copiii din satele izolate ale României. Suntem bucuroși că putem fi din nou, pentru a treia oară, alături de partenerii noștri-GTC Motorsport, impreună cu care aducem speranță românilor din locurile în care sania lui Moș Crăciun ajunge mai greu. Sau, poate, nu ajunge deloc. Mașinile de teren, mulți voluntari inimoși și noi, cei de la Kaufland România, ne-am mobilizat pentru a lumina Sărbătorile acestor bătrâni și copii din sate izolate de la munte.”