Home Lifestyle Ultimele modele cu motor V12

Ultimele modele cu motor V12

de Răzvan Măgureanu

Un motor V12 este considerat un superlativ în industria auto. Însă era electrificării a dus la dispariția multor modele cu motoare V12. Totuși, au rămas în producție câteva modele cu motoare V12 însă nu știm pentru cât timp.  Vă prezentăm în continuare modelele care mai au motoare V12.

Motorul V12 poate fi întâlnit atât pe modele supersport dar și pe limuzine de lux. Producătorii germani Audi, BMW și Mercedes l-au avut mult timp în gamă dar acesta a dispărut la Audi și BMW. BMW a renunțat la motorul V12 în momentul în care a trecut la noua generație Seria 7.  Doar Mercedes mai are în prezent un V12.

Mercedes-Maybach S 680 4Matic
Motorul V12 a dispărut de pe S-Class dar a supraviețuit pe versiunea Maybach a lui S-Class. Mercedes-Maybach S 680 4Matic utilizează motorul V12 de 6 litri (M279) care dezvoltă 612 CP și 900 Nm datorită supraalimentării cu două turbine. Prețul este pe măsură: 249.100 euro.  Deși motorul V12 se remarcă în primul rând prin funcționarea silențioasă și rafinată, acesta oferă și performanțe de top accelerând de la 0 la 100 km/h în numai 4,5 secunde și ajunge la o viteză maximă de 250 km/h.

Rolls-Royce Ghost, Phantom, Cullinan
Motorul V12 de 6,75 litri se află sub capota a trei modele Rolls-Royce. Alături de Ferrari Purosangue, Cullinan este singurul SUV care are sub capotă un V12 însă la Rolls este bi-turbo față de aspirat la Ferrari. Bentley Bentayga W12 a ieșit din producție. La Cullinan, motorul V12 dezvoltă 571 CP și 850 Nm. Însă există și o versiune Black Badge cu 600 CP și 900 Nm.  Aceleași două versiuni V12 sunt oferite și la Ghost, respective Black Badge. În sfârșit, același V12 se află și sub capota inconisului Rolls Royce Phantom, care nu are versiune Black Badge. În cazul lui Phantom, motorul livrează 571 CP și 900 Nm.

Ferrari 812, Daytona SP3, Purosangue
Motorul V12 a fost configurația ideală a lui Enzo Ferrari și de aceea acesta nu putea lipsi din gama Ferrari deși italienii au trecut la electrificare și supercar-ul SF90 Stradale a renunțat la V12 predecesorilor Enzo și La Ferrari în favoarea unui sistem PHEV bazat pe un motor V8 și trei motoare electrice.

Totuși, motorul V12 se regăsește la SUV-ul Purosangue în versiune aspirată. Motorul F140 cu o cilindree de 6,5 litri produce 725 CP/8250 rpm și transmite puterea la toate cele 4 roți prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj și 8 trepte, accelerând SUV-ul greu de numai 2 tone în numai 3,3 secunde de la 0 la 100 km/h în timp ce viteza maximă este de 312 km/h.

Același motor V12 F140 propulsează și GT-ul cu 2 locuri Ferrari 812, cu mențiunea că aici dezvoltă 830 CP și turația maximă ajunge până la 9500 rpm. Ferrari 812 accelerează de la 0 la 200 km/h în doar 7,5 secunde și atinge 340 km/h. prețul de pornire: 290.000 euro.

Superlativul acestui motor este montat în poziție centrală în seria limitată de 599 exemplare Ferrari Daytona SP3. Aici dezvoltă 840 CP și totți sunt transmiși la puntea spate.

Ferrari Purosangue oficial

Lamborghini Revuelto
Lamborghini a electrificat succesorul lui Aventador dar nu a renunțat la motorul V12 aspirat. Cu o cilindree de 6,5 litri acesta dezvoltă 825 CP/9000 rpm. Sprijinit de trei motorare electrice, întreg sistemul livrează 1015 CP și 1062 Nm. Foarte posibil, acesta va fi ultimul motor V12 din Sant Agata Bolognese.

Lamborghini Revuelto contact

Aston Martin V12 Vantage, DBS Ultimate Coupe, Valkyrie
Odată cu trecerea la DB12, Aston Martin a renunțat la motorul V12 de la DB11. Însă acesta se regăsește în continuare sub capota lui Vantage V12 și a lui DBS Ultimate Coupe. Este vorba de motorul V12 de 5,2 litri care dezvoltă 700 CP și 753 Nm în V12 Vantage și 770 CP și 900 Nm în DBS Ultimate Coupe.

În schimb, în hipercar-ul Valkyrie lucrează un motor V12 aspirat de 6,5 litri care dezvoltă 1014 CP/10.000 rpm și un cuplu maxim de 740 Nm/7000 rpm. Preț: 3,5 milioane euro.

Gordon Murray Automotive T.50 
Creatorul fabulosului McLaren F1 a creat un nou hipercar în cel mai pur stil clasic cu motor V12 aspirat dezvoltat de Cosworth cu o cilindree de 4 litri.  Cu unghiul V-ului de 65 grade, motorul aspirat produce 663 CP la o turație foarte înaltă de 12.100 rpm și un cuplu maxim de 467 Nm/9000 rpm. Configurația lui T.50 este similară cu cea de la McLaren F1, cu trei locuri, cel al șoferului fiind în poziție centrală.

Pagani Imola Coupe/Roadster
Hipercar-ul italian este propulsat de un motor V12 AMG care dezvoltă 850 CP și 1100 Nm. S-au construit doar 5 coupe-uri și 8 roadstere, prețul coupe-ului pornind de la 5 milioane euro plus taxe, în timp ce roadsterul este și mai scump.

Concluzie
Mercedes nu este chiar singurul producător german care mai are un V12 în timp ce AMG continuă să livreze motorul V12 lui Pagani. Sub capotele lui Rolls-Royce lucrează un motor V12 de origine BMW. Anglia și Italia continuă să parieze pe motorul V12 în mărcile sport Aston Martin, respectiv Ferrari/Lamborghini.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.