Home Teste Serial mic vs mare: BMW X1 sau Seria 2 Active Tourer

Serial mic vs mare: BMW X1 sau Seria 2 Active Tourer

de Răzvan Măgureanu
BMW X1 vs BMW Seria 2 Active Tourer

Merită cheltuiți aproape 7000 de euro în plus pentru BMW X1, în loc de Seria 2 Active Tourer cu același motor și aceeași echipare? Verificăm acest lucru în cele ce urmează.

Realitatea de pe străzi ne arată că minivanurile dispar încet-încet, și toată lumea vrea să conducă SUV-uri. Însă în cazul lui BMW, Seria 2 Active Tourer nu este atât de mult în umbra fratelui de platformă, SUV-ul X1, cum e cazul cu alte minivanuri. Și în România, deși X1 s-a vândut de 4,5 ori mai bine decât Seria 2 Active Tourer în 2023, minivanul de la BMW poate fi văzut pe străzi, în timp ce alte modele din segment au dispărut aproape în totalitate.

BMW a vândut 314 unități X1 plus încă 59 iX1 în 2023, față de 81 Seria 2 Active Tourer.

Popularitatea încă bună a Seriei 2 Active Tourer se datorează inclusiv politicii BMW de poziționare a minivanului. În versiunile 20i testate, 220i Active Tourer costă începând de la 35.641 de euro, cu aproape 7000 mai puțin decât versiunea omoloagă cu tracțiune față a lui X1, sDrive20i. Tracțiunea integrală mai adaugă 5500 de euro, aceasta fiind disponibilă doar în combinație cu motorul mai mare, cu patru cilindri și 204 CP din xDrive23i.

La versiunea 20i, un propulsor cu trei cilindri de 1,5 litri și 156 CP este cuplat cu un starter/generator integrat în cutia de viteze și alimentat de la o rețea de 48 V, care furnizează maximum 14 kW. Nu se observă susținerea acestuia în timpul propulsiei, dar se remarcă nivelul înalt de recuperare pentru un model mild hybrid.

BMW X1 vs BMW Seria 2 Active TourerBMW X1 vs BMW Seria 2 Active TourerBMW X1 vs BMW Seria 2 Active Tourer

Electrificarea mild hybrid aduce mai mult rafinament, dar nu poate face minuni în ceea ce privește consumul. Însă 8,0 l/100 km la 220i și 8,2 la X1 sunt valori destul de bune pentru aceste tipuri de caroserii. Cu rezervoarele standard, de 45 de litri, trebuie să alimentați după 500 km cel târziu, iar cel de 54  litri costă în plus 51 de euro. Cine vrea mai multă eficiență trebuie să cheltuie 3500 de euro în plus pentru versiunea PHEV 225 xe (44.030 de euro, 41.000 cu bonusul Rabla Plus), care are un consum real de 5,8 l/100 km.

Ambele mașini accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ 8 secunde, doar la viteze mai mari minivanul, mai ușor cu 42 kg, având un mic avantaj: accelerează de la 100 până la 180 km/h în 22,7, în loc de 24 secunde. În ciuda anvelopelor sale cu 20 mm mai înguste, Seria 2 Active Tourer frânează mai scurt de la 100 km/h: în 34,5 metri, comparativ cu 35,4.

Pe de altă parte, aderența suplimentară a pneurilor Michelin Pilot Sport 4S se observă clar la X1, care se conduce ceva mai sportiv, deși, cu cei 240 Nm ai motorului de 1,5 litri pe benzină, nu devine niciodată impresionant la ieșirea din viraje.

Cu suspensiile sport M din pachetul MSport (3946 de euro la X1, 3639 la Seria 2 Active Tourer), mașinile de test au o gardă la sol coborâtă cu 15 mm și arcuri ușor mai tensionate – chiar mai mult în cazul lui X1, care totuși rulează mai agitat și uneori transmite denivelările drumului destul de puternic în scaunele sport confortabile.

Acestea sunt aproape identice, însă în X1 se stă ceva mai jos și ai senzația că stai în scaun, nu pe scaun. În funcție de poziția spătarului, tetierele, care nu sunt reglabile longitudinal, se pot apropia incomod de cap.

BMW X1 vs BMW Seria 2 Active TourerBMW X1 vs BMW Seria 2 Active Tourer

Fără controller iDrive
Când vine vorba de ergonomie, ambele folosesc același concept de operare, motiv pentru care navigarea prin meniuri este mai complicată decât la predecesorii lor. Dar nu e numai asta. Clanțele exterioare, sub formă de clapetă din motive aerodinamice, sunt mai puțin practice decât cele clasice de dinainte.

Apoi, o rolă alunecoasă de pe tunelul median a înlocuit butonul de control al volumului, iar comenzile fizice ale climatizării au dispărut, acestea fiind incluse în meniul sistemului multimedia. Au dispărut și butoanele pentru memorarea unor funcții favorite, și butonul pentru sistemul stop/start (poate fi dezactivat doar în modul Sport).

Dar mai presus de toate, BMW a renunțat la controllerul iDrive, care era foarte practic pentru navigarea prin meniuri și la zoomul hărților. Deci, tot ce trebuie să faci este să atingi (și să vorbești), dar acum pe un ecran mai mare, ușor accesibil.

O diferență semnificativă între cockpiturile de altfel foarte asemănătoare este că Seria 2 Active Tourer are head-up display mai simplu, cu afișaj pe un ecran de plastic, în timp ce X1 are head-up display cu laser cu proiecție pe parbriz.

Deși este inferior tehnologic, head-up-ul displayului Seriei 2 Active Tourer e inclus într-un pachet mai scump (Innovation, 3895 de euro, față de 3793 la X1), care include și faruri LED adaptive, realitate augmentată și asistent la parcare Plus.

BMW X1 vs BMW Seria 2 Active Tourer

X1 are mai mult spațiu
În rest, SUV-ul, care este cu 11 cm mai lung, oferă nu doar 20 mm spațiu suplimentar în spate pentru picioare, ci și un portbagaj mai mare cu 85 de litri, sub a cărui podea nereglabilă încap obiecte mai scunde.

La ambele modele, bancheta culisantă pe distanța a 13 cm (410 euro, opțional) oferă o mai mare flexibilitate și un confort sporit. În orice caz, necesarul de spațiu este principalul factor decisiv pentru a stabili dacă merită să optăm pentru X1, în loc de Seria 2 Active Tourer. Sau posibilitatea de a alege tipul de propulsie, pentru că doar SUV-ul X1 e disponibil și în versiune electrică, iX1. În plus, doar pentru X1 va fi disponibilă o versiune sport, M35i cu 300 CP.

Verdict

Seria 2 și X1 sunt foarte apropiate la majoritatea capitolelor. SUV-ul, puțin mai lung și mai scump cu aproape 7000 de euro, oferă mai mult spațiu în spate și în portbagaj. Dar diferența de preț este mare.

DATE TEHNICE ȘI MĂSURĂTORI BMW 220i 
Caroserie
Minivan cu 5 locuri. L × l × h: 4386 × 1824 × 1576 mm. Ampatament: 2670 mm, Portbagaj: 415–1405 l. Masă proprie/sarcină utilă: 1566/509 kg
Suspensie
MacPherson față, multilink spate, discuri de frână față și spate, pneuri 225/50 R 18
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu 7 trepte și două ambreiaje
Motor
L3, turbo, cilindree 1499 cm3, putere maximă 115 kW (156 CP)/4700 rpm, cuplu maxim
240 Nm/1500 rpm. Starter/generator putere/cuplu maxim 14 kW/55 Nm. Putere/cuplu maxim sistem: 125 kW (170 CP)/280 Nm
Performanțe
Viteză maximă 221 km/h
Accelerație
0– 80 km/h5,5 s
0–100 km/h7,9 s
0–140 km/h15,7 s
0–180 km/h30,6 s
Distanță de frânare
De la 100 km/h, rece34,5 m
Consum
În test 8,0 l/100 km
Preț de bază
BMW 220i AT pachet M Sport   39.280 euroDATE TEHNICE ȘI MĂSURĂTORI 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4500 × 1845 × 1642 mm. Ampatament: 2692 mm. Portbagaj: 500–1545 l. Masă proprie/sarcină utilă: 1608/512 kg
Tren de rulare
Suspensie MacPherson față, multilink spate, discuri de frână față și spate, pneuri
245/45 R 18
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu 7 trepte și două ambreiaje
Motor
L3, turbo, cilindree 1499 cm3, putere maximă 115 kW (156 CP)/4700 rpm, cuplu maxim
240 Nm/1500 rpm. Starter/generator putere/cuplu maxim 14 kW/55 Nm. Putere/cuplu maxim sistem: 125 kW (170 CP)/280 Nm
Performanțe
Viteză maximă216 km/h
Accelerație
0– 80 km/h5,6 s
0–100 km/h8,2 s
0–140 km/h15,8 s
0–180 km/h32,2 s
Distanță de frânare
De la 100 km/h, rece 35,4 m
Consum
În test 8,2 l/100 km
Preț de bază
BMW X1 sDrive20i pachet M Sport    46.157 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.