Triton – așa mai este cunoscut faimosul pickup Mitsubishi L200. În același timp, se pare că nu am epuizat noutățile de la São Paulo, iar în Europa avem parte de afaceri și pasiune cu Opel și BMW.
Vehiculul comercial japonez – L200/ Triton – s-a născut acum patru decenii și a evoluat în legenda de azi pe parcursul a nu mai puțin de cinci generații. Acum, cea actuală se pregătește de o reîmprospătare majoră – un facelift care face aproape cât o generație nouă. Dacă ne-am obișnuit ca numeroase mărci să arunce titulatura pe modele aproape neschimbate, cu Mitsubishi nu există vreo urmă de îndoială. Conceptele Mitsu din ultimii ani, dar și modele de serie precum Eclipse Cross au devenit o sursă importantă de inspirație, compania implementând noul stil „Dynamic Shield” cu real succes și pe cărăușul lansat în țara sa adoptivă – Thailanda.
Avem astfel o parte frontală complet nouă, dar și modificări în alte zone ale caroseriei – precum zona pasajelor roților, ce îi oferă acum caracteristici „widebody”, sau zona mai tradițională din spate, unde stopurile sunt principalele beneficiare ale schimbărilor recente. În afară de importantele schimbări de design, L200 sosește pentru MY2019 și cu un nou mod off-road de control, ce oferă setări multiple: Gravel, Mud/Snow, Sand, sau Rock. Acesta controlează puterea motorului, transmisia, sau frânele pentru a oferi un plus de tracțiune în condiții dificile. Sistemele de siguranță includ HDC (Hill Descent Control), Forward Collision Mitigation, Rear Cross Traffic Alert / Blind Spot Warning sau chiar și Ultrasonic Misacceleration Mitigation – un sistem pentru acele nefericite momente când vehiculul poate fi scăpat de sub control la manevrele de parcare. În plus, compania va trece de la bătrâna transmisie automată cu cinci rapoarte la una mai modernă, cu șase – neoferind însă detalii și cu privire la gama de motorizări disponibilă după lansare.
La São Paulo, noutățile curg în segmentul SUV/truck… chiar și din cele mai neașteptate direcții. Astfel, Ford a prezentat, la rândul său, reprezentanți noi în segmentul pickup, dar a mai oferit și ceva exotic. Este vorba despre noul Ka Urban Warrior – un sedan cu tente de crossover! Nu este ceva nemaivăzut, totuși, dacă ținem cont de Renault Logan Stepway din Rusia sau chiar de luxosul Volvo S60 Cross Country. La São Paulo International Motor Show din 2018, modelul Ford este o alternativă extrem de accesibilă la afluxul de mini SUV-uri, fiind cel mai probabil înrudit cu europeanul Ka+ Active.
Înapoi la reprezentanții pickup pentru Ford, la São Paulo americanii au adus conceptele Ranger Storm și Black Edition. Ambele poartă titulatura de prototip – însă deja am cam înțeles că la show-ul brazilian mai toate conceptele se vor metamorfoza în produse de serie. La fel se va întâmpla și cu Storm și Black Edition, în cazul unei reacții favorabile a publicului. Ambele modele pornesc de la Ranger Limited și utilizează un turbodiesel de aproape 200 CP legat la o transmisie automată cu șase rapoarte. Storm este dedicat în special incursiunilor off-road, în timp ce Black Edition este varianta dedicată stilatelor aglomerări urbane.
Opel a lansat în urmă cu un an planul strategic PACE! și acum s-a întors pentru a ne prezenta bilanțul provizoriu. Compania germană va deveni profitabilă în mod sustenabil, cu reduceri ale costurilor fixe (28%), o creștere a competitivității pe plan social, reduceri ale posturilor de management superior și beneficii de pe urma integrării în grupul PSA. Opel este de acum pregătit să atingă țintele de reducere a emisiilor CO2, cu patru modele electrificate plănuite până în 2020. Printre ele se află o versiune pe baterii a noii generații Corsa, dar și Grandland X PHEV – primul plug in hibrid al mărcii.
La BMW, în schimb, afacerile sunt îngemănate cu pasiunea. Astfel, austriecii de la Magna Steyr au anunțat și ei demararea producției unui droptop bavarez – noua generație Z4, ce va fi construită la Graz, alături de viitoarea generație Toyota Supra, dar și de alte modele, precum legendarul Mercedes Clasa G. Tot „în deplasare” se ocupă și BMW M de ultimele teste cu prototipurile noului model sport de performanță, M8. Mai exact, pe circuitul de Grand Prix de la Estoril (Portugalia), acolo unde noul coupé purtător al stindardului de vârf de gamă se antrenează pentru a aduce pe șosea experiența M GmbH în competiţiile de motorsport şi cea acumulată cu versiunea de curse M8 GTE.