În octombrie, vânzările de autoturisme noi, în România au scăzut, însă per total situația este pozitivă după primele zece luni. Jaguar și Skoda sunt preocupați – separat – să ne arate eleganta lor moștenire automobilistică, în timp ce BMW a lansat Seria 8 și la noi.
Conform DRPCIV și ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România – înmatriculările (un indicator mult mai relevant decât vânzările raportate de constructori) în octombrie au avut un parcurs negativ. Totalul a fost de 6.736 unități, un minus de 32,88% față de octombrie anul trecut. Totuși, după primele zece luni din an, vânzările au ajuns la 113.331 vehicule, cu 27,62% mai mari decât în perioada similară a anului trecut. Ca termen de comparație, pe aceeași perioadă, vânzările second-hand au ajuns la 390.411 unități, în coborâre cu 8.64%.
Noul BMW Seria 8 a avut prezentarea în România alături de un concert special al Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo. Compania bavareză marchează o colaborare de 10 ani alături de SoNoRo, în timp ce evenimentul a avut loc într-un cadru cât se poate de clasic – clădirea de patrimoniu în vârstă de 110 ani: Uzina Electrică Filaret. În România, Seria 8 își va face debutul pe piaţă din 24 noiembrie, fiind disponibil în ambele versiuni de motorizare: 840d xDrive și M850i xDrive. Varianta diesel pornește de la 86050 euro fără TVA (102339 euro cu TVA), iar sportivul model M Performance este disponibil de la 107550 euro fără TVA (127985 euro cu TVA).
Jaguar a decis să îmbine utilul cu plăcutul. Astfel, pentru a celebra 70 de ani de experiență sportivă, compania a creat două modele F-Type Convertible de raliu. Cele două unicate sunt menite să facă legătura între noul F-Type Chequered Flag Limited Edition și modelul XK 120, cel care a dat startul atitudinii dinamice a casei, în 1948. Preluând elemente de design proprii noii ediții limitate F-Type Chequered Flag, cele două automobile de raliu au fost pregătite conform specificațiilor FIA.
Cele două privesc și în trecut, fiind un omagiu adus modelului XK 120 înmatriculat „NUB 120”. Acesta, în anii 1950, condus de Ian Appleyard, s-a remarcat în competițiile de raliu ale vremii – Alpine Rallies, RAC sau Tulip. Sub capotă se află propulsorul Ingenium pe benzină, de 2 litri și 300 CP. Modificările conform FIA aduse de Jaguar Design & Engineering includ un rollcage, frâne și suspensii întărite, scaune de curse cu centuri în șase puncte, dar și faimoasele lumini pentru capotă.
Skoda a decis să ne aducă aminte de vremurile – foarte îndepărtate – când încă mai purta numele fondatorilor: Václav Laurin și Václav Klement. Pe atunci, după succesul înregistrat de primul său automobil, Voiturette A, a urmat expansiunea generalistă cu seria BS. Aceasta a conținut și un model foarte special – versiunea sportivă BSC, cu doar 12 exemplare create, toate în 1908. Ei bine, acum, la 110 ani de la nașterea sa, ultimul supraviețuitor este ca scos din cutie, strălucitor și nou, după o restaurare care a durat doi ani. Nivelul său de sportivitate? Motor cu doi cilindri în linie, de 1,4 litri și 12 CP!










































