BMW M340i nu mai are răbdare până începe Salonul Auto de la Los Angeles, Chevrolet și Ford se ocupă cu tuning-ul de casă, în timp ce Aston și Range Rover au și ei noutăți… pentru off-road.
Constructorul bavarez a prezentat noua generație Seria 3 nu cu mult timp în urmă, la Salonul Auto de la Paris, însă a păstrat ceva foarte interesant și pentru ediția de anul acesta a Salonului Auto de la Los Angeles – vârful de gamă M340i xDrive Sedan. În așteptarea viitorului M3/M4, fanii BMW se vor putea bucura de sedan-ul premium care are tot atâtea M-uri câte are alfabetul litere: motor pe benzină cu şase cilindri în linie, suspensie M, diferenţial M Sport, sistem de evacuare M Sport, frâne M Sport, jante M de 18 inch, etc.
Propulsorul nou dezvoltat, de trei litri, are nu mai puțin de 275 kW/374 CP, cu 48 CP mai mult decât la generația precedentă. Cu un cuplu de 500 Nm (+50 Nm), M340i devine cel mai puternic Seria 3 din istorie, dacă facem excepție de versiunile M3/M4. În consecință, sprintul la 100 km/h este mai rapid cu jumătate de secundă, cu un timp de 4,4 secunde. BMW nu a uitat nici de normele de poluare – există chiar două filtre de particule de benzină, iar (dacă interesează pe cineva) consumul mediu este de 7,5 litri / 100 km.
Doar transmisia sport Steptronic, cu opt rapoarte, de nouă generație – este disponibilă, spre durerea puriștilor. În schimb, șoferul câștigă funcţia Launch Control – pentru acele momente când vor să lase totul în urmă la startul de pe loc. Evident, M340i se distinge între versiunile standard Seria 3 prin elementele de stil și echipamente specifice. Aerodinamica este cea care dictează forma spoilerului față, a pragurilor laterale și a difuzorului spate. În plus, există și elemente cu design unic: grila radiatorului, spoilerul spate sau forma trapezoidală a ţevilor de eşapament. Si M340i primește numeroase decorațiuni Cerium Grey, o nouă tradiție la modelele de vârf din ultimul timp.
Înăuntru, avem și mai mult M: scaunele sport cu tapiţerie specifică M în combinaţie Sensatec/Alcantara, tapiţeria BMW Individual a acoperişului de culoare antracit, volanul M îmbrăcat în piele, sau benzile decorative de interior în Aluminium Tetragon. Panoul de instrumente digital poartă inscripţia “M340i”, în timp ce pragurile uşilor faţă poartă, de asemena, inscripţionarea modelului.
Ford și Chevrolet au noutăți pentru două modele care se concurează cât se poate de direct – pickup-urile Ranger și Colorado, ambele pregătite să facă furori printre pasionații de aventuri și off-road din America. Noul Ranger este pregătit de reapariția în SUA – de fapt, este și mai pregătit, cu ajutorul specialiștilor de la Yakima, care au dezvoltat o vastă gamă de accesorii dezvoltate în mod exclusiv pentru modelul Ford. Totul se concentrează în jurul ideii de aventură – existând de toate, pentru toți, de la huse pentru scaune și banchetă la accesorii pentru transportul caiacelor. În plus, accesoriile vor fi oferite direct de Ford și urmează să apară nu doar pe Ranger, ci în curând și pe F-150 sau SUV-ul Explorer.
Chevrolet transformă, încet dar sigur, pickup-ul Colorado într-un off-roader extrem. Am văzut deja ce poate cu seria specială ZR2 Bison. Dacă cineva totuși consideră că nici așa pickup-ul nu este suficient de extrem, Chevrolet Performance are soluția perfectă. De fapt, are chiar 15 soluții – sub forma unei serii de 15 componente dedicate curselor, care afectează în special zona suspensiei și a trenului de rulare.
Tot pentru teren accidentat sunt pregătite și noutățile de la Aston și Range Rover – chiar dacă unul un pic altfel. În acest caz, vorbim desigur despre acel teren accidentat nobil, care implică prezența unor astfel de modele de lux… britanice. În cazul Aston, cea mai importantă noutate adusă de teaser-ul pentru noul crossover DBX este confirmarea oficială a numelui… pe care oricum îl știam, deoarece se va numi fix DBX. De cealaltă parte, Range Rover combină arta cu primele imagini concept ale noii generații Evoque – sculpturi în mărime naturală din cabluri metalice au apărut în Londra pentru a semnala prezentarea programată pe 22 noiembrie.
Bonus, avem o știre mai altfel și despre BMW. Acasă, în Germania, constructorul bavarez se pregătește de apropiata iarnă cu ajutorul BSD – Federația Germană de Bob, Skeleton și Sanie! Cele două entități colaborează încă din anii 1980, BMW fiind partenerul tehnic și premium al federației – iar anul acesta primii au decis să folosească experiența acumulată împreună pentru a crea un prototip de bob. Conceptul de bob pentru două persoane se află în dezvoltare comună și există posibilitatea să fie utilizat competițional în cadrul Olimpiadei din 2022. În plus, nu este prima oară când BMW proiectează un astfel de vehicul. În 2014, Federația de Bob și Skeleton din SUA a utilizat un model creat de BMW of North America pentru a aduce acasă prima medalie olimpică din ultimii 62 de ani.