Volvo a organizat un test inedit, aruncând 10 mașini de la 30 de metri pentru a permite îmbunătățirea metodelor de extracție în caz de accident.
Standardele de siguranță pe care le cunoaștem toți presupun testarea mașinii la diferite tipuri de impact, calculate ca fiind cu probabilitatea cea mai mare, conform statisticilor. Există însă și accidente mult mai violente, care se întâmplă la viteze mari și foarte mari, caz în care contează și sistemele de siguranță pasivă ale mașinii, dar și rapiditatea cu care echipele de descarcerare reușesc să scoată ocupanții din mașina distrusă.
Ca parte a programului său de siguranță, Volvo a organizat un test inedit, în cadrul căruia a aruncat 10 mașini noi, din diferite clase, de la o înălțime de 30 de metri, cu ajutorul unei macarale. Unele dintre aceste mașini au fost chiar aruncate de mai multe ori pentru a se ajunge la o deformare majoră de caroserie. Ideea a fost de a replica rezultatul accidentelor extrem de violente, cum ar fi, de exemplu, impactul cu un camion la viteză mare sau un impact foarte puternic din lateral. Testul a fost făcut pentru a permite echipelor de descarcerare să-și îmbunătățească metodele, dar și timpul de extracție.
De obicei, salvatorii din întreaga lume se antrenează pe modele deja accidentate, dar acestea sunt de multe ori foarte vechi și nu mai corespund cu standardele actuale la nivelul durității oțelului și construcției.
Volvo lucrează de mulți ani cu echipele de salvare suedeze, iar acum le-a pus la dispoziție modele noi, cu deformări puternice, pe care acestea să se antreneze. Echipele de descarcerare au putut astfel să verifice dacă, în cazul mașinilor noi, se încadrează în ceea ce ei numesc “ora de aur”, adică timpul maxim considerat optim, de la momentul impactului, pentru a elibera ocupanții din epavă și de a-i transporta la spital.
Rezultatele acestor teste, cuprinse într-un studiu, vor fi distribuite gratuit echipelor de descarcerare din întreaga lume.