Home Știri Volvo a produs ultimul său motor diesel

Volvo a produs ultimul său motor diesel

de Dan Damian
Ultimul Volvo diesel

Volvo a anunțat că a produs ultimul model cu motorizare diesel, după 45 de ani de când a oferit propulsoare diesel pentru aproape orice model din gamă.

Volvo este unul dintre producătorii care accelerează puternic tranziția către o gamă pur electrică și a anunțat de mult timp că vrea ca în 2030 să vândă doar modele electrice, cu 5 ani înainte ca acest lucru să devină obligatoriu în Uniunea Europeană. De asemenea, compania suedeză vrea să ajungă la neutralitate climatică până în 2040.

În aceste condiții, Volvo a anunțat producerea ultimului model cu motorizare diesel la uzina din Belgia. Acesta este un V60 asamblat la uzina din Ghent. Se întâmpla la începutul lunii februarie. Pentru cealaltă uzină din Europa, cea din Torslanda (Suedia) producția ultimului model cu motorizare diesel (un XC90) a avut loc zilele trecute.

Ultimul Volvo diesel

Cu această ocazie, Volvo face o scurtă istorie a evoluției motorizărilor diesel în propria gamă. Primul diesel a fost produs în 1979, era un Volvo 244 GL D6. O decizie oarecum surprizătoare, în condițiile în care piața suedeză și cea europeană, în general, nu erau foarte avide după astfel de propulsoare, potrivite mai ales pentru șoferii de taxe și pentru cei care chiar dădeau kilometrajele mașinilor peste cap. Dar oamenii începeau să înțeleagă avantajele motorizărilor diesel în ceea ce privește economia. Așa că primul diesel al celor de la Volvo a fost un șase cilindri în linie, primul din lume, spune Volvo, pentru un autoturism.

Acestă perioadă de tatonare a durat destul de mult, până la finalul anilor ’90, când era deja clar că motoarele diesel se potriveau de minune și autoturismelor, pentru că tehnologia avansase mult în tot acest timp. Așa că, în 2001, pe Volvo V70, producătorul suedez venea cu primul motor diesel de concepție proprie. Era un 2,4 turbodiesel, cu 5 cilindri în linie, care producea inițial 131 CP, iar apoi 140 CP, cu un consum mediu de 6,3 l/100 km.

Ultimul Volvo diesel

În 2008 a început o altă etapă, cea a diesel-urilor din gama Drive-E, cu cilindree de 1,6 litri, care ajungeau la o autonomie maximă de 1.300 km. Emisiile de CO2 erau atât de reduse după standardele de atunci, încât acestea motoare erau clasificate drept “eco”, în Suedia, la acel moment.

În 2012 a venit primul PHEV cu motorizare diesel – Volvo V60 D6. Motorul diesel oferea 215 CP, iar cel electric 70 CP. Autonomia totală trecea de 1.000 km, cea electrică era în zona a 50 km, iar accelerația 0 – 100 km/h era posibilă în 6,2 secunde. Un an mai târziu, debuta o nouă generație de motoare, cea care a fost disponibilă pe mai multe modele, până în prezent. Această generație de propulsoare diesel tocmai a ieșit din producție, odată cu ultimele modele diesel de la Volvo: un V60 și un XC90.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.