Home ȘtiriIndustrie VW oprește un dealer din Germania să vândă 22 VW ID.6 importate din China

VW oprește un dealer din Germania să vândă 22 VW ID.6 importate din China

de Răzvan Măgureanu
VW ID.6

VW luptă cu toate mijloacele împotriva importurilor gri și a reușit să oprească în instanță comercializarea a 22 modele VW ID.6 produse numai în China pe care un dealer german vroia să le vândă pe piața locală. Dar lupta nu s-a încheiat. Iată faptele.

VW ID.6 este un SUV de clasă medie mai mare decât VW ID.4 care se vinde numai în China. Acesta este disponibil cu bateriile cunoscute ale grupului VW, cu o capacitate netă de 58 sau 77 kWh în combinație cu un motor în spate de 180 CP sau 204 CP sau cu două motoare cu 306 CP în total.  Bateria mică este disponibilă cu motorul mic de 180 CP în timp ce bateria mare de 77 kWh se poate combina ori cu motorul de 204 CP (autonomie de 588 km) sau cu cele două motoare care dezvoltă 306 CP în total (autonomie 516 km).

VW ID.6 măsoară 4,88 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,68 metri înălțime având un ampatament de 2,97 metri. Prin comparație, VW ID.4 care se vinde în Europa, are 4,58 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,64 metri înălțime, ampatamentul de 2,77 metri fiind cu 20 cm mai mic.

Un dealer din Germania, Gregory Brudny, care se ocupă de comercializarea mașinilor de lux noi și second hand a cumpărat 22 exemplare VW ID.6 de la un dealer din China și a vrut să le vândă în Germania prin firma sa “Gregory’s Cars”.

Brudny a îndeplinit toate formalitățile vamale și le-a făcut omologarea individuală aprobată de Autoritatea Federală de transport din Germania (KBA).  Nu este clar ce versiune a importat Brudny dar prețul cerut, de 39.000 euro, era foarte rezonabil deoarece un VW ID.4, care este mai mic, fiind un SUV de clasă compactă, costă minim 51.790 euro în Germania cu aceeași baterie mare de 77 kWh.

VW l-a dat în judecată și mașinile au fost confiscate
Numai că Brudny nu a mai reușit să vândă mașinile nu pentru că nu exista cerere ci deoarece s-a opus VW. Concernul german l-a dat în judecată și a obținut o ordonanță provizorie într-un tribunal din Hamburg care a decis confiscarea celor 22 VW ID.6.

VW a obținut decizia în justiție la 9 luni după ce Brudny vânduse primele mașini. Brudny a fost contrariat de faptul că VW nici măcar nu l-a contactat. Acesta a făcut apel la decizia tribunalului dar primul apel a fost respins. Procesul de contestație împotriva acestei decizii este în desfășurare.

Deoarece mașinile au fost confiscate de executorul judecătoresc și nu pot fi vândute, acestea își vor pierde din valoare și cu siguranță dealerul va pierde mulți bani. Dar nu este numai asta. VW a inițiat și o acțiune principală împotriva dealerului deoarece a importat mașinile în spațiul economic european fără acordul său. Această procedură este în așteptare deoarece acum se judecă recursul împotriva ordinului provizoriu de confiscare.

VW țintește chiar și mai departe și vrea ca cele 22 mașini să fie casate. Brudny însă speră să câștige și îi cere lui VW despăgubiri de peste 1 milion euro.

VW se apără și declară că ” modelele ID modelele produse pentru și în China și vândute acolo nu sunt eligibile pentru omologare în Europa din cauza configurației lor hardware și software. Acest lucru se aplică, de exemplu, bateriilor de înaltă tensiune, software-ului vehiculului și sistemului multimedia; În plus, lipsește sistemul automat de apeluri de urgență E-Call, care este obligatoriu în UE”.

Pe de altă parte, la mijloc sunt considerente economice. Din cauza scăderii vânzărilor de mașini electrice în China, VW a redus prețurile în China pentru a nu pierde din cota de piață. Astfel, un VW ID.6 pornește acolo de la echivalentul a 26.000 euro, mult sub nivelurile de preț din Europa. În Europa nu există nicio mașină electrică la acest preț sau mai mic cu excepția lui Dacia Spring.

Întrebarea este cum poate VW să vândă un SUV atât de mare precum VW ID.6 începând de la acest preț? Producătorul german acceptă să piardă bani doar pentru a își păstra cota de piață? Sau face profit și la acest preț? Și dacă da, atunci de ce nu reduce prețurile și în Europa?

Brudny nu renunță și este hotărât să continue această luptă David contra Goliat până la final. El își vede libertatea antreprenorială încălcată și de aceea este decis să lupte în justiție până la capăt.

Cazul VW ID.6 nu este singular. În această situație vorbim de un model care se vinde doar în China dar sunt multe modele electrice care se vând atât în China cât și în Europa la care diferențele de preț sunt uriașe și nejustificate. Cel mai notoriu caz este Dacia Spring. La preț de listă cea mai ieftină Dacia Spring Essential cu motorul de 45 CP costa 20.800 euro, iar versiunea ei chinezească Dongfeng Nano Box începea de la echivalentul a 8.200 euro iar cea mai scumpă variantă costa 8.900 euro, adică de peste două ori mai puțin în condițiile în care avea și un interior mai modern cu instrumente digitale de bord afișate pe un display de 7 inchi și display multimedia wide de 10 inchi comparativ cu indicatoare analogice și display de 7 inchi la Spring.

Concluzie
Dacă VW și ceilalți producători ar avea prețuri cât de cât apropiate în diferitele regiuni ale lumii astfel de acțiuni speculative nu ar mai apărea pentru că nu mai au sens din punct de vedere economic deoarece nu poți face profituri. Prin politica sa, VW a deschis cutia Pandorei și nu este exclus ca astfel de acțiuni speculative să apară și la alte mărci și în alte țări. Și mai este o concluzie: prețurile mașinile electrice în Europa sunt exagerate. După tăierea bonusurilor acestea devin și mai greu de achiziționat. Producătorii trebuie să se decidă: profituri uriașe sau poluare mai redusă.  Până la urmă piața va regla cererea și oferta. Dacă chinezii vin masiv în Europa, producătorii europeni vor fi obligați să reducă prețurile pentru a supraviețui.

 

Articole similare

1 comentariu

Radu February 15, 2024 - 15:07

Nu doar electricele sunt extrem de scumpe. Si modelele cu motoare cu combustie interna au ajuns la niste preturi greu de crezut acum 5 ani. Modelele din clasa mica gen VW Polo pornesc de la peste 16-17K €
Sa fim seriosi, electricele nu vor putea fi cumparate de marea masa a populatiei, mai ales cei din zonele urbane, fiindca infrastructura pur si simplu lipseste complet (nu ma refer doar la Romania ci si restul Europei). Durata lunga de incarcare completa a bateriei face ca achizitia BEV-urilor sa fie aproape inexistenta in cartierele cu blocuri ale Europei.
Europa se afla in fata unei situatii dificile pe care si-a creat-o singura artificial: a impins foarte agresiv adoptarea masinilor electrice fara sa vada realitatea, iar acum trebuie sa vada ce face. Va lasa ca piata sa se regleze singura (cerere vs. oferta), cat de tare va mai interveni asupra pietei libere (care pana la urma nu mai este asa de libera), va reveni asupra planurilor draconice de reducere a emisiilor produse de masini (de parca masinile sunt blestemul omenirii).
Ramane de vazut, dar nu se arata vremuri prea roze.

Reply

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.