După aproape 4 ani, Skoda operează un facelift la best seller-ul Skoda Octavia care primește un nou look, sisteme multimedia mai moderne și o gamă de motoare reorganizată.
Pentru Skoda, Octavia este un simbol, modelul de clasă compactă fiind produs în peste 7,15 milioane de exemplare de-a lungul a patru generații, începând din 12996, la care se adaugă încă 360.000 unități ale modelului cu același nume produs între 1959 și 1971.
A patra generație a fost prezentată la Praga pe 11 noiembrie 2019 și se vinde din iunie 2020 în versiunile liftback și combi. După aproape 4 ani a venit momentul unei modernizări, faceliftul urmând a fi disponibil la începutul verii 2024.
Parte frontală nouă cu faruri LED Matrix cu o nouă semnătură luminoasă
Modificările părții frontale nu sunt atât de substanțiale precum a fost cazul la faceliftul generațiilor doi și trei, când Skoda a atras atenția poate mai mult decât era necesar cu farurile rotunjite și respectiv cu cele două perechi de faruri în stil Mercedes.
Acum, modificările sunt mai discrete și includ farurile Matrix LED de generația a doua cu design nou și cu o nouă semnătură luminoasă, având două module LED, cel din exterior fiind utilizat pentru faza scurtă și lungă și cel din interior având 36 segmente individuale pe două rânduri, 12 mai mult decât înainte de facelift. Noile faruri Matrix LED sunt standard la modelul de top RS și opționale la echipările Selection și Sportline în timp ce echiparea de bază Essence are faruri cu LED. Barele de protecție față și spate au fost redesenate ca și prizele de aer laterale din grilă. Proiectoarele de ceață au fost înlocuite de o funcție all-weather care adaptează cantitatea de lumină în funcție condițiile de vreme.
Stopurile cu LED sunt disponibile în două versiuni: de bază pentru Essence și Selection și de top pentru Sportline și RS cu animație atunci când te apropii sau de depărtezi de mașină.
Sunt disponibile 10 culori dintre care trei nemetalizate și șapte metalizate. Phoenix Orange este disponibil doar pentru Combi iar Mamba green doar pentru Sportline și RS. De la a doua echipare, Selection, sunt disponibile standard jante de aliaj de 16 inchi Matar, în timp ce Sportline vine cu jante de aliaj de 17 inchi Slagard. Alte opțiuni includ jante de aliaj de 18 inchi Lerna și de 19 inchi Elias pentru RS.
Sistem multimedia nou cu ChatGPT
Skoda Octavia facelift vine standard cu display de 10 inchi pentru instrumentele de bord și tot de 10 inchi pentru displayul de sine stătător al sistemului multimedia, plus climatizare bi-zonă. Inteligența artificială ChatGPT va fi integrată standard de la mijlocul lui 2024 în asistentul vocal Laura.
Opțional, se poate comanda display de 13 inchi pentru sistemul multimedia. De la Selection în sus este disponibilă încărcarea inductivă cu o putere de 15W și funcție de răcire a telefonului iar porturile USB-C vor avea o putere de 45W, de trei ori mai mare decât înainte de facelift.
De asemenea, sunt introduse noi funcționalități „Simply Clever”. Un rulou retractabil pentru portbagaj este disponibil la Combi după modelul celui de la Superb. În spate este disponibilă o cutie de depozitare cu suporturi pentru pahare. În premieră, suporturile pentru tablete din gama de accesorii pot fi atașate și de scaunele sport.
Gamă de motoare reorganizată
Prima decizie bună: motorul 1.0 TSI care a fost disponibil pentru o perioadă limitată dinainte de facelift nu mai este oferit nici acum. Era un motor prea mic pentru o caroserie atât de mare. În locul lui, Skoda a găsit o soluție mai bună, oferind acum două versiuni ale motorului 1.5 TSI cu patru cilindri: 115 și 150 CP. Ambele versiuni sunt cuplate cu transmisii manuale cu 6 trepte.
Aceleași motoare sunt disponibile cu tehnologie mild hybrid pe 48V, având aceeași putere și fiind cuplate cu transmisie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte.
În 2025 vine singura versiune cu tracțiune integrală: Octavia 2.0 TSI cu transmisie DSG cu 7 trepte. Motorul de 2 litri are un raport de compresie mai mare de 12,2:1 și dezvoltă acum 204 CP, cu 14 CP mai mult, și 320 Nm.
Suprinzător, Skoda Octavia RS vine doar cu tracțiune față, motorul 2.0 TSI având acum 265 CP, exact cât în Golf GTI, față de 245 CP înainte. De asemenea nu se va mai oferi o Octavia RS diesel cu tracțiune integrală.
În schimb, Skoda nu renunță la motorul diesel care se va regăsi sub capota lui Octavia în formatul unui 2.0 litri cu 4 cilindri care va dezvolta 115 CP cu transmisie manuală cu 6 trepte sau 150 CP cu transmisie automată DSG cu 7 trepte.
La fel de suprinzător, nu va mai exista Skoda Octavia PHEV, oficialii Skoda declarând că cererea pentru modelele PHEV a fost foarte redusă. Sistemul Plug-In rămâne rezervat modelelor mai mari Superb și Kodiaq.