Home Știri Fiat, Toyota și Hyundai continuă să mizeze pe clasa mini

Fiat, Toyota și Hyundai continuă să mizeze pe clasa mini

de Răzvan Măgureanu
test Fiat 500e

În timp ce Peugeot, Citroen, Ford, Skoda, Seat și Smart au renunțat la modelele din clasa mini, Hyundai a revizuit modelul i10, Toyota a lansat un succesor pentru Aygo și Fiat a a anunțat că va produce Panda până în 2026 și 500 până în 2027. 

Normele de poluare tot mai stricte care impun utilizarea unor catalizatoare tot mai scumpe a condus la dispariția treptată a modelelor de clasă mini.  După ce anii trecuți au dispărut de pe piață Ford Ka, Seat Mii, Opel Adam și Karl, Suzuki Celerio și Skoda Citigo, în 2022 au ieșit din fabricație smart forfour, iar grupul PSA a renunțat la cooperarea cu Toyota și a oprit producția lui Peugeot 108 și Citroen C1.

De asemenea, VW nu mai oferă versiuni cu motor convențional la VW Up ci doar versiunea electrică e-Up.

În 2024 vor dispărea alte două modele: Renault Twingo, care nu va mai avea succesor și smart fortwo. Fortwo este produs actualmente de către Ineos în uzina din Hambach, Franța cumpărată de la Mercedes. Însă smart fortwo va avea un succesopr la un moment dat însă acesta va proveni din China de la noul joint venture dintre Geely și Daimler.

Însă unii producători văd ca o oportunitate dispariția unor concurenți și continuă să ofere modele în clasa mini. Este cazul lui Hyundai care a revizuit de curând modelul i10, în timp ce Fiat a anunțat că va mai produce Panda până în 2026 și 500 cu motoare convenționale până în 2027.

De asemenea, Toyota oferă de anul trecut un succesor pentruy Aygo. Numit Aygo X, acesta are alura unui crossover, o formă de caroserie mai la modă în aceste vremuri. Pe segmentul de clasă mini pariază și Dacia Spring, care a primit de curând o versiune mai puternică de 65 CP.

Mai trebuie remarcat că modelele electrice nu au reușit să se impună în acest segment, primele trei locuri fiind ocupate de modele cu motoare convenționale. Deși este cel mai bine vândut model electric de clasă mini, noul Fiat 500 e înregistrează vânzări aproape la jumătate față de modelul tradițional Fiat 500.

În 2022 vânzările în clasa mini au scăzut cu 21% la 677.496 unități. Iată mai jos lista cerlor mai bine vândute 10 modele de clasă mini.

ModelVânzări 2022Variație față de 2021
Fiat Panda126.033-7,50%
Fiat 500107.543-17%
Toyota Aygo X69.517 Model nou
Fiat 500 e66.26049%
Hyundai i1054.645-4.20%
Kia Picanto52.570-14%
Dacia Spring48.72877%
Renault Twingo42.721-28%
VW Up39.313-48%
Suzuki Ignis21.116-51%

Sursa: Dataforce

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.