Home Modele noiOficial: noul Mercedes GLC EV a fost prezentat în avanpremiera salonului de la Munchen

Oficial: noul Mercedes GLC EV a fost prezentat în avanpremiera salonului de la Munchen

de Răzvan Măgureanu
Mercedes GLC EV 2025

Mercedes a prezentat în avanpremieră la salonul de la Munchen noul Mercedes GLC EV, care promite o autonomie de 735 km și o încărcare cu până la 330 kW.

Cea mai importantă mașină Mercedes din ultimii 20 de ani este aici. Mercedes GLC with EQ Technology se plasează în inima segmentului SUV-urilor electrice de clasă medie unde până acum Tesla Model Y a fost cel mai vândut model electric din lume. Alți rivali: noul BMW iX3, Porsche Macan și Audi Q6 e-tron.

Platformă complet nouă

Mercedes GLC EV este construit pe o platformă complet nouă, numită MB.EA cu tehnologie pe 800V. Este echipată cu o suspensie față nouă multilink cu patru brațe și o suspensie spate multilink cu cinci brațe
Datorită masei importante a mașinii, similară cu cea de la S-Class, suspensia pneumatică disponibilă opțional a fost preluată de la S-Class, la fel ca și direcția integrală cu unghiul de bracaj de 4,5 grade.

Noul Mercedes GLC dispune de mai multe moduri de rulare: Eco, Comfort, Sport, Individual și Terrain si a preluat de la GLC cu motor termic solutia cu capota transparentă, adică camera care vede sub mașina și în fata ei.

Cu un ampatament de 2972 mm, Mercedes GLC EV oferă un interios spațios spatiul in spate la genunchi fiind cu 47 mm mai mare decât la GLC cu motor termic. Portbagajul cuprins intre 540 și 1740 litri cu podea mobilă este foarte încăpător, iar in față exista un frunk urias de 128 litri în care încap două genti de voiaj. Inedit: capota motorului se deschide apăsând pe logoul de pe capotă.

Gama Mercedes GLC EV debuteza cu versiunea Mercedes GLC 400 4Matic cu doua motoare care însumează un total de 489 CP, viteza maximă fiind de 210 km/h. Motorul spate este de tip sincron cu magnet permanent PSM si este cuplat cu o transmisie cu două trepte in timp ce motorul fata este de tip asincron si este cuplat doar când este nevoie de mai multă putere.

Baterie și încărcare

Spre deosebire de BMW, Mercedes a păstrat soluția cu celule prismatice grupate în module, bateria având o capacitate netă de 94 kWh. Datorită unui CX remarcabil de numai 0,26, Mercedes promite o eficiență ieșită din comun cu un consum WLTP cuprins între 14,9 și 18,8 kWh/100 km.

Puterea de încărcare de până la 330 kW permite o încărcare de energie pentru 303 km în numai 10 minute. De asemenea, GLC dispune de încărcare bidirecțională.

De asemenea, nou este așa-numitul sistem de frânare „one-box”, dezvoltat de ZF, care combină servofrana, cilindrul principal și controlul ESP într-un singur modul compact. Frânarea regenerativă are loc în patru etape, cu un maxim de 300 kW. Noul system one-box braking inlatura principalul dezavantaj intalnit la EQE și EQS și anume dozarea neliniara a pedalei de frana la trecerea de la franarea regenerativa la cea mecanică.

Sistem multimedia nou

Plansa de bord atrage atentia cu displayul urias, avand o diagonală de 99,3 cm care se extinde pe toata latimea bordului. Aceasta cuprinde două displayuri de 14 inch și unul de 10.3 inch unite între ele si iluminate din spate cu tehnologie matrix cu peste 1,000 LED-uri individuale. Dispune, de asemenea, de o funcție inteligentă de estompare pe zone, care permite ajustarea simultană a luminozității în două zone ale ecranului folosind glisoare — o invenție brevetată de Mercedes.

În plus, noul Mercedes GLC EV oferă diverse moduri ambientale, de la calm la intens, de la rece la cald și de la tehnic la emoțional. Coloristica panoului de instrumente, a elementelor de control și a iluminării ambientale este sincronizată cu aceste teme ambientale.

Volanul urmează în mare parte designul altor modele Mercedes, cu două spițe duble pe laterale, însă comenzile de pe spițele superioare sunt noi. În locul mini suprafeței tactile, adesea criticată în testele cu diverse modele Mercedes, există acum două butoane rotative, cu siguranță mai practice.

Mercedes GLC EV va fi disponibil în prima jumătate a lui 2026 si se va produce la uzina din Bremen dar și la uzinele din Kecsemet, Ungaria și Beijing, China. Preturile nu au fost anunțate dar ne asteptăm ca GLC 400 4Matic care are o putere similară cu cea a noului BMW iX3 xDrive50 să aibă un preț similar, adică în jurul a 65-67.000 euro.

Mercedes GLC EV 2025

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.