Alături de BMW, Audi se înscrie în cursa pentru titlul de „prima mașină din lume cu faruri cu laser“. Livrările de Audi R8 LMX, ce dispune de diode-laser pentru faza lungă, ar trebui să înceapă în iunie.
Anunțat ca „prima mașină din lume cu faruri cu laser“, Audi R8 LMX are un sistem de iluminare similar celui prezentat deja de BMW pe modelul său sport-hibrid i8. Adică, diode-laser de înaltă performanță sunt utilizate doar în cazul fazei lungi, însă acestea sunt în număr de patru pe fiecare far, și nu doar trei, ca la BMW.
Audi S3 Cabriolet, senzații tari în aer liber
În schimb, principiul de funcționare este același: radiații electromagnetice produse de diodele-laser sunt concentrate cu ajutorul unor lentile speciale pe o suprafață acoperită cu fosfor fluorescent din interiorul farului și transformate astfel în lumină. Având o temperatură de culoare de 5500°Kelvin, farurile cu laser ale lui Audi R8 LMX dublează raza de acțiune a farurilor cu leduri și sunt activate de la viteza de 60 km/h. La fel ca și în cazul BMW, farurile cu laser acționează ca un boost pentru faza lungă și dispun de o cameră video care comandă activarea acestora, astfel încât ceilalți participanți la trafic să nu fie deranjați.
Deși producția lui BMW i8 a demarat în luna aprilie a acestui an, iar comenzile pentru sportiva bavareză au fost preluate încă din toamna anului trecut, Audi încearcă să fie primul constructor auto care livrează o mașină având faruri cu laser. Deznodământul acestui „război al luminii“ ar trebui să-l aflăm în vara acestui an, ambele modele având programate primele livrări în luna iunie. Se pare că întreg calendarul de lansare al lui BMW i8 a fost devansat tocmai din acest motiv.
Audi Q4, un viitor SUV sportiv
Pe de altă parte, LMX va fi cea mai puternică versiune a gamei Audi R8, puterea motorului V10 de 5,2 litri fiind crescută la 570 CP. Cuplul motor a rămas în schimb aceleași, 540 Nm. Accelerația până la 100 km/h se realizează în doar 3.4 secunde, iar viteza de top este de 340 km/h.
Ca design, Audi R8 LMX se face remarcat prin vopseaua albastră specială (Ara Blue), evacuările negre, detaliile confecționate din CFRP, inclusiv un eleron fix, și jantele speciale, de 19 inchi. De asemenea, interiorul dispune de scaune sport acoperite cu piele Fine Nappa, finisare cu Alcantara și inserții mate de carbon.
Audi R8 LMX costă 210.000 de euro și va fi produs într-o serie limitată la 99 de exemplare.
Comentarii închise.