Home Teste Best Electric Car 2025: cât au consumat și ce autonomie au avut cele 8 finaliste

Best Electric Car 2025: cât au consumat și ce autonomie au avut cele 8 finaliste

de Răzvan Măgureanu
Best Electric car 2025

Best Electric car 2025

S-a încheiat cea de-a cincea ediție Best Electric Car. Ediția Best Electric Car 2025 a reunit la start opt modele electrice noi care au fost testate de 16 jurnaliști de specialitate. Marele câțtigător va fi anunțat pe15 mai, 2025. Vă prezentăm cât au consumat și ce autonomii au avut cele opt finaliste. 

Ediția Best Electric Car 2025  a reunit la start opt modele electrice dintr-un total de 28 mașini eligibile. Acestea au fost: Renault 5, Kia EV3, Ford Puma Gen-e, Volvo EX90, BYD Sealion 7, Lynk&Co 02, Hyundai Inster și Cupra Tavascan.
Cele opt mașini au fost conduse de 16 jurnaliști de specilaitate pe un traseu de aproape 600 km pe ruta București-Ploiești-Gura Siriului-Covasna-Brașov-Comarnic-Ploiești-București.

Volvo a mers cel mai departe

Cu o baterie de 111 kWh brut (107 kWh net), Volvo EX90 Twin Motor Performance a înregistrat cea mai mare autonomie de 498 km. A fost urmat de Kia EV3 cu 466 km, care are o baterie de 81,4 kWh brut (78 kWh net) și de Cupra Tavascan cu 424 km (baterie de 82/77 kWh brut/net). Deși a avut a doua cea mai mare baterie din test, de 93 kWh brut (91,3 kWh net), BYD Sealion 7 a parcurs 399 km între două încărcări. Sealion 7 este singurul model dintre cele opt care are o baterie Litiu-fosfat de fier, toate celelalte având baterii Li-Ion.
Construit pe aceeași platformă cu Volvo EX30 Lynk&Co 02 este disponibil doar cu versiunea mare de baterie de 69 kWh brut (66 net). Modelul chinezesc a obținut o autonomie de 360 km.

Așa cum era de așteptat, modelele de oraș au obținut autonomii mai mici, dar toate au depășit 300 km, ceea ce este lăudabil.
Cu o baterie de 49 kWh brut (46 kWh net), Hyundai Inster a parcurs 321 km, fiind urmat de Renault 5 (baterie de 55/52 kWh brut/net) cu 318 km și Ford Puma Gen-e cu 307 km (baterie de 53/43,6 kWh brut/net).

Este interesant și raportul dintre autonomia reală și cea oficială. Cel mai aproape de valoarea oficială a fost Hyundai Inster cu 321 km reali față de 360 km promiși (raport 0,89). Urmează apoi Kia cu 466 km față de 563 promiși (raport 0,83). Apoi sunt patru mașini cu un raport egalk de 0,81 între autonomia reală și cea oficială: Volvo EX90 (498 față de 613 km), Lynk&Co 02 (360 față de 445 km), Ford Puma Gen-e (307 km față de 376 km) și Cupra Tavascan (424 km față de 522 km). Cel mai mic raport l-au avut Renault 5 cu 0,77 (318 km față de 422 km) și BYD Sealion 7 cu 0,79 (399 față de 502 km).

Ford Puma și Hyundai Inster au fost cele mai eficiente

Deși are cel mai puternic motor dintre modelele de oraș prezente în finală, 167 CP, Ford Puma Gen-E a consumat cel mai puțin, 14 kWh/100 km. A fost urmat de Hyundai Inster cu 14,25 kWh/100 km care are un motor de 115 CP și de Renault 5 cu 16,35 kWh/100 km, care are un motor de 150 CP. Toate aceste modele au un motor care antrenează puntea față.
Tot în configurație cu un motor față de 204 CP, SUV-ul de clasă mică Kia EV3 a consumat 16,75 kWh/100 km.

În categoria modelelor de performanță, Cupra Tavascan în versiunea cu două motoare și 340 CP a înregistrat un consum de 18,15 kWh/100 km, în timp ce Lynk&Co 02 care are un motor la puntea spate de 272 CP a consumat 18,35 kWh/100 km. Deși este cel mai mare și mai greu model din test, Volvo EX90 nu a consumat cel mai mult. Cu două motoare și 517 CP, Volvo EX90 a consumat 21,5 kWh/100 km. Cel mai mare consum a fost înregistrat de BYD Sealion 7 cu 22,9 kWh/100 km care dispune de asemenea de două motoare care dezvoltă 530 CP.

Vedeți mai jos datele oficiale, autonomiile și consumurile reale ale celor opt finaliste.

ModelBYD Sealion 7Cupra Tavascan VZ ExtremeFord Puma PremiumHyundai Inster LuxuryKia EV3 GT-LineLynk&Co 02 MoreRenault 5 Iconiq CinqVolvo EX90
Motor2, electrice2, electrice1, electric1, electric1, electric1, electric 1, electric2, electrice
Putere față/spate (CP)218/313109/286167/-115/-204/- -/272150/-245/272
Cuplu maxim față/spate (Nm)nc/380134/545290/-147/-283/- -/323245/-420/490
Putere totală (CP)530340167115204272150517
Cuplu total (Nm) 690679290147283323245910
Tracțiuneintegralăintegralăfațăfațăfațăspatefațăintegrală
Cutie de vitezeautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptăautomată, 1 treaptă
L × l × h (mm)4830 x 1925 x 16204644 x 1861 x 15974214 x 1805 x 15553825 x 1610 x 15754300 x 1850 x 15604460 x 1845 x 1573 3922 x 1774 x 14985037 x 1964 x 1747
Ampatament (mm)29302766258825802680275525402985
Volum portbagaj (l)58/520-178954043/523-1283280-105925/460-125015/410-1349277-95946/324-559-2107
Masă la gol (kg)24352273156314101885182015252787
Accelerație 0–100 km/h (s)4,55,58,010,67,95,58,04,9
Viteză maximă (km/h)215180160150170180150180
Capacitate baterie, brută/netă (kWh)93/91,382/7753/43,649/4681,4/7869/6655/52111/107
Consum mixt WLTP (kWh/100 km)21,916,5-18,113,115,116,217,115,120,8
Consum în test (kWh/100 km)22,918,151414,2516,7518,3516,3521,5
Autonomie WLTP (km)502522376360563445412613
Autonomie în test (km)399424307321466360318498
Încărcare AC (kW)1111111111221111
Timp încărcare AC (h)9,684,754,67,2544,510
Încărcare DC (kW)23013510085128150100250
Timp încărcare DC 10–80% (min.)2428233031303030
Preț de bază cu motorul resp (euro)52.09063.72635.00022.59841.36637.49030.750111.560
Preț de bază echiparea test (euro)57.09069.88537.30025.58545.53141.49032.750111.560
Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025Best Electric car 2025

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.