BMW M135i de 320 CP dispune nu doar de toată știința și tehnologia M, ci și de cele mai recente evoluții în materie de economie.
Text: Adrian Drăgan
Construit pe baza noii Seria 1, M135i introduce de fapt în gamă varianta cu trei uși. Astfel, adițional acestui nou model ultraperformant, BMW a lansat în paralel și cea mai economică versiune de motorizare a seriei, respectiv BMW 114i (22.630 de euro).

Avantajul lui M135i față de un supercar este că poate fi parcat pe un singur loc. În rest, nu am sesizat mari diferențe… A, ba da, stă atât de bine, că nu are nevoie de tracțiune integrală, deși am înțeles că poate fi comandată.
M135i a crescut ușor în dimensiuni. Rezultatul: în spate, e mai mult loc la nivelul genunchilor, iar bancheta poate fi configurată cu două sau trei locuri. Volumul portbagajului a crescut cu 30 de litri, având acum 360 sau 1200 cu spătarul pliat.
Noul M135i se remarcă prin spoilerul cu prize generoase de aer, roțile pe 18 inchi cu un design specific M și pragurile laterale. Interiorul s-a ales și el un tratament special, scaunele având o interesantă textură tip fagure, cusăturile și alte elemente de design fiind albastre.
Motorul cu șase cilindri în linie și tehnologie turbo își face auzită forța prin eșapamentul dublu, plus că dispune de un nou sistem de răcire, optimizat. Managementul electronic M performance supervizează de altfel atât performanța, cât și sunetul produs de motor. Acesta este cuplat la o cutie automată cu opt trepte și etajare sport, dar poate primi și o cutie manuală cu șase rapoarte. Dar și accelerațiile, și consumul sunt mai bune cu cutia automată. Astfel, BMW 135i atinge 100 km/h în 4.9 s (5.1 s cutie manuală) și consumă doar 7,5 l/100 km (8,0 l/100 km) dacă, bineînțeles, se utilizează modul de condus EcoPro selectabil de pe consola centrală.

Cutia automată cu opt trepte și rapoarte scurte este o adevărată delectare. În plus, este mai economică decât cea manuală.
Spre deosebire de restul gamei, M135i a fost coborât cu 10 mm, iar frânele sunt cu discuri ventilate, respectiv etrier fix cu patru pistonașe în față și cu două în spate, acestea fiind vopsite în albastru și având inscripționat logoul M Power. Toate aceste mici modificări îmbunătățesc ținuta de drum în momentul accelerațiilor și răspunsul direcției.
Practic, dacă afacerile îți merg bine și te-ai săturat de bătrânul GTI, acesta pare pasul logic următor.
ams 08/2012
Comentarii închise.