Într-un interviu acordat CarDealerMagazine, șeful lui Rolls-Royce, Torsten Muller-Otvos, a amenințat clienții care intenționează să vândă în scopul obținerii de profit mult așteptatul model electric Rolls-Royce Spectre, primul de acest gen din istoria mărcii.
Torsten Muller-Otvos a fost foarte direct și a spus că cei care vor încerca să vândă noul model electric Rolls-Royce Spectre la suprapeț vor fi puși pe o listă neagră. În interviul acordat CarDealerMagazine, Torsten Muller Otvos a spus: “Orice încercare de a obține profit de pe urma revânzării noului nostru model electric va fi trecut pe o listă neagră și nu va mai avea niciodată oportunitatea de a cumpăra un Rolls-Royce. ”
În acest moment, cine vrea să cumpere noul Rolls-Royce Spectre va fi trecut pe o listă de așteptare, iar timpul de așteptare este de 2 ani. Însă de multe ori, superbogații lumii nu sunt dispuși să aștepte și preferă să plătească un supliment de preț de zeci sau sute de mii de euro în plus pentru a fi printre primii proprietari ai unui nou model sport sau de lux.
Și întotdeauna există speculanți care se înscriu pe listele de așteptare pentru a obține mașina mai repede și a o revinde apoi la suprapeț. Acest lucru nu este moral, dar este legal deoarece așa funcționează piața liberă. Sigur, pentru a putea face speculă cu Rolls-Royce Spectre trebuie să ai 500.000 euro pentru a achiziționa mașina.
Însă Rolls-Royce nu dorește ca primul său model electric din istorie să devină obiect de speculă. Dar un dealer britanic de mașini de lux second-hand a spus că niciun producător nu va putea opri pe speculanți să facă profit de pe urma noului Rolls-Royce electric. Acesta precizează că a negociat deja cu doi viitori proprietari să le cumpere mașina pentru un supliment de preț de 60.000 euro.
În trecut, și Ferrari a mai încercat să facă același lucru ca și Rolls-Royce cu hipercar-urile sale, evaluând fiecare cumpărător și permițându-le să cumpere Enzo sau laFerrari doar celor care aveau în garaj mai multe Ferrari.
De asemenea, Mercedes nu a vândut decât un singur exemplar din noul hipercar Mercedes-AMG One unui proprietar deși au existat cazuri când același client dorea să cumpere două unități, chiar dacă una costa 2,7 milioane euro plus TVA.
Și Ford a aplicat aceeași strategie cu Ford GT dar ulterior au apărut la vânzare de către diverși proprietari.