Arareori o îmbunătățire a unui model existent arată ca un schimb de generație, însă Citroen a abordat astfel modelul pentru 2018 C4 Cactus, reprofilat practic din crossover în hatchback compact clasic.
Constructorul francez are o gamă de modele – cel puțin cele care contează – foarte tânără, cu noua generație C3 lansată anul trecut, urmată de apariția SUV-urilor C5 Aircross și C3 Aircross anul acesta. Și pentru că mai avem câteva luni din an, Citroen a prezentat și reprofilatul C4 Cactus, ce sosește de la începutul anului viitor cu un design exterior aproape complet schimbat și o repoziționare în gamă ce ne duce cu gândul la viitoarea apariție posibilă a unui C4 Aircross. Desigur, cu C4 Cactus reprofilat ca hatchback compact clasic ne punem întrebarea ce se va întâmpla cu C4 – în condițiile în care primul este clar cu mult mai atractiv din aproape toate punctele de vedere.
Îndrăgitul (sau hulitul) design exterior nu mai este de acum la fel de extrem, C4 Cactus intrând pe făgașul de stil impus de C3, C5 Aircross și C3 Aircross – partea frontală este punctul de referință cel mai evident, dar putem aduce în discuție și inovativele „airbumps” ce au fost acum micșorate și poziționate foarte jos, aproape de praguri. Per total, chiar dacă C4 Cactus nu mai este la fel de „extraterestru” el rămâne un model ce poate fi personalizat după plac – numai la exterior sunt disponibile peste 31 de combinații diferite – printre ele nouă culori pentru caroserie, cinci versiuni de jante și apoi încă cinci opțiuni diferite de culoare odată ajuns la interior: Standard, Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Grey și Hype Red.
Odată ajuns înăuntru veți înțelege de ce nu putem considera noul C4 Cactus o generație diferită – pe lângă cei doar patru ani trecuți de la lansare, layout-ul general a fost păstrat aproape nemodificată dacă privim planșa de bord – inclusiv ciudatul instrumentar de bord. În schimb, caracteristicile tehnologice au fost evident îmbunătățite – cu nu mai puțin de trei funcționalități connected (Android Auto/Apple CarPlay/ MirrorLink dar și sistem de asistență și urgență) și 12 noi sisteme de asistență a șoferului. C4 Cactus vine chiar cu opțiuni în premieră – noua suspensie PHC – Progressive Hydraulic Cushions – sau scaunele Advanced Comfort. Opțiunile de motorizare rămân însă neschimbate – propulsoare PureTech pe benzină de 82, 110 și în plus de 130 CP, precum și MAC-urile BlueHDi de 100 și 120 CP ce vor sosi mai târziu, din toamna lui 2018.