Noua Honda Civic Type-R este produsă acum în Japonia, în loc de Anglia, arată mai puțin Fast and Furious și ar trebui să ofere un mare plus la nivel de performanțe. Vă spunem impresiile unui prim contact.
Bară de torsiune cu 60% mai rigidă, turbocompresor optimizat, un flux cu 13% mai mare la evacuare și un flux de aer la admisie cu 10% mai mare, plus o volantă cu 18% mai ușoară. care reduce inerția cu 25%. oferind un răspuns mai agil al motorului – dragi fani ai tehnologiei, detaliile despre Honda Civic Type-R nici nu încap în acest text. Dar noi continuăm să încercăm. Așadar, jantele s-au micșorat de la 20 la 19 inchi, dar anvelopele au crescut în lățime de la 245 la extrema dimensiune de 265 mm. Civic nu a slăbit, în ciuda hayonului mai ușor, din rășină sintetică și a capotei din aluminiu, astfel că datele producătorului arată 1480, în loc de 1.433 kg înainte.
În mod obiectiv, anvelopele mai late vor aduce totuși un plus semnificativ de performanțe, iar pe Circuito do Estoril, din Portugalia, hot hatch-ul japonez își vădește specializarea dinamică ce l-a scos în evidență deja, cu cel puțin aceeași calitate de top – pentru această clasă, a hot hatch-urilor, direcția fin calibrată răspunde foarte direct. Chiar și la ieșirea din virajele strânse, puntea din față se remarcă printr-o tracțiune excelentă, datorată inclusiv combinației dintre pneurile Michelin Pilot Sport 4 S și diferențialul autoblocant (mecanic) – și asta la 420 Nm și 329 CP (+20 Nm, +9 CP). Tracțiune integrală? Ar fi un balast inutil pentru R.
Nou cilindru principal de frână
O specialitate a predecesorului a fost, pe lângă schimbarea (încă) superbă a treptelor de viteză, pedala de frână foarte bine reglată, cu o controlabilitate excelentă. Dar mai moale ar trebui să fie acum mai bine: servofrâna răspunde acum la 400, în loc de 450 de newtoni. Memoria susține că vechea configurație era mai plăcută de condus, ceea ce nu schimbă faptul că noul sistem de frânare funcționează excelent. Pedala din dreapta, pe de altă parte, are același efect ca înainte – rachetă, capacitate de accelerare puternică de la aproximativ 3500 rpm. Răspunsul ar trebui să fie și mai rapid cu turbina modificată. Este de înțeles? Nu, a fost grozav și la generația anterioară. În utilizarea de zi cu zi, motorul reacționează foarte bine la turații mai mici, ceea ce reprezintă, de fapt, o îmbunătățire, dacă memoria nu ne joacă feste.
Optimizările trenului de rulare necesită mai puțină memorie, deoarece țopăiala punții din spate, pe care unele modele anterioare o aveau pe unele viraje de pe circuitul Hockenheim, nu se mai manifestă la modelul actual. Nici măcar în modul extrem, +R, în care Honda Civic Type-R sare doar pe vibratoarele mai înalte. Pe drumuri proaste, în schimb, modul Sport al amortizoarelor adaptive exagerează, în timp ce modul Comfort înlătură șocul generat de denivelările scurte. Așadar, faceți propriile reglaje în modul Individual. Dar țineți cont că ESP-ul poate fi complet dezactivat doar în +R.
Poziția la volan, cu 8 mm mai joasă, este excelentă, ceea ce contează foarte mult. De asemenea, mecanismul de selectare a treptelor ghidează mai precis noul schimbător din aluminiu în punctul mort – ambele aspecte pot fi înțelese clar dacă ai și precedenta generație lângă cea nouă. Despre preț nu prea se poate spune același lucru, pentru că, în Germania cel puțin, este acum cu 16.950 de euro mai mare, iar la 55.500 de euro a ajuns în zona lui BMW M240i. Pe de o parte, performanțele sunt mai bune, dar, pe de altă parte, experiența de condus era deja excelent de radicală atunci când Type R era mai accesibil.
Text: Thomas Hellmanzik/Traducere și adaptare: Dan Damian
Foto: Honda
Caroserie: Hot hatch cu 4 locuri. L × l × h: 4594 × 1890 × 1401 mm. Ampatament: 2734 mm. Portbagaj: 410–1212 l. Masă proprie/sarcină utilă: 1480/320 kg
Tren de rulare: Suspensii față tip MacPherson, spate multilink, arcuri elicoidale, discuri de frână față și spate. Pneuri: 265/30 R 19
Transmisie: Tracțiune față, cutie manuală cu 6 trepte
Motor: L4 turbo. Cilindree: 1996 cm³. Putere maximă: 242 kW (329 CP)/6500 rpm. Cuplu maxim:
420 Nm/2200 rpm
Performanțe: 0–100 km/h 5,4 s: Viteză maximă 275 km/h: Consum mediu (WLTP) 8,2 l/100 km
Preț de bază: Honda Civic Type R nc.