Știri Tehnologie

E-GMP, noua platformă electrică dedicată a grupului Hyundai promite performanțe excelente

Kia Hyundai E-GMP
Kia Hyundai E-GMP

Hyundai Motor Group a dezvăluit o parte dintre caracteristicile noii platforme E-GMP, dedicată noilor generații de modele electrice Hyundai și Kia.

Ambele mărci coreene au avansat mult și cu succes în segmentul EV-urilor, dar adevărata revoluție va începe anul viitor și are la bază noua platformă dedicată E-GMP, care prezintă o serie de avantaje pe care actualele mașini electrice Hyundai și Kia nu le au.

Platforma E-GMP promite flexibilitate foarte mare, putând acoperi nevoi pentru modele din segmente diferite, cu caroserii diferite. În fiecare din aceste cazuri, centrul de greutate situat foarte jos și echilibrat prin plasarea bateriilor cu densitate mare pe centrul platformei. Structura presupune motor amplasat în față, dar și în spate, atunci când se oferă tracțiune integrală. În rest, tracțiunea este doar pe puntea spate. Partea interesantă este că, chiar și în versiune 4×4, construcția permite rularea doar cu puntea spate, atunci când este nevoie de un plus de autonomie.

Kia Hyundai E-GMP

Legat de autonomie, într-o primă fază, modelele dezvoltate pe platforma E-GMP vor putea ajunge la 500 km (WLTP). Grupul coreean are în plan chiar lansarea unui model sport, care va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, cu o viteză maximă de 260 km/h.

Sistemul compact de propulsie integrează motorul electric, transmisia EV și invertorul. Aceste trei componente sunt integrate într-un singur modul compact, care asigură performanțe mai bune prin creșterea vitezei maxime a motorului cu până la 70% comparativ cu motoarele existente. Motorul de mare viteză este mai mic decât alte motoare în timp ce oferă performanțe comparabile și eficiență atât în ceea ce privește spațiul cât și greutatea.

Kia Hyundai E-GMP

Și mai interesant este că platforma E-GMP va avea o completă varietate la încărcare. Oferă capacitate de încărcare de 800V standard și permite încărcare de 400V, fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul de încărcare multiplă este prima tehnologie brevetată din lume care controlează motorul și invertorul pentru a mări tensiunea de 400V la 800V pentru o compatibilitate stabilă a încărcării.

Kia Hyundai E-GMP

Sistemul electric mai are o funcție, V2L, care poate acționa oriunde alte sisteme electrice (110/220V). Sistemul poate fi folosit chiar pentru a încărca un alt automobil EV. Noua funcție V2L poate furniza putere până la 3.5 KW și acționează o unitate de aer condiționat medie și un televizor cu diagonala de 55 inch până la 24 de ore.

Această nouă arhitectură, E-GMP, va permite mărcilor Kia și Hyundai să introducă 23 de modele electrice până în 2025. Primele vor veni anul viitor, inclusiv modelul Ioniq 5.

Dan Damian

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta