Euro NCAP a realizat recent o nouă sesiune de teste pentru sistemele de asistență în conducere. Mai jos găsiți evaluările celor patru automobile testate în cadrul acestei ultime sesiuni de teste pentru conducerea asistată.
Pe lângă cunoscutele teste de impact, organizația independentă pentru siguranță Euro NCAP se ocupă inclusiv cu verificarea calității și eficacității în ceea ce privește funcționarea sistemelor de asistență în conducere, care joacă un rol din ce în ce mai important în deciziile de cumpărare ale clienților.
În această ultimă sesiune de teste Euro NCAP, au fost testate sistemele pentru conducerea asistată aflate în dotatrea modelelor Nissan Qashqai, Volkswagen ID.5, Polestar 2 și Jaguar I-Pace.
În cadrul acestor teste Euro NCAP, au fost vizate eficacitatea sistemelor de conducere asistată pe autostradă care combină acțiunea cruise control-ului adaptiv, menținerea benzii de rulare și frânarea de urgență. Echipa de testare de la Euro NCAP a verificat deasemenea răspunsul celor patru automobile în diferite scenarii prin evaluarea riscurilor potențialelor accidente.
La această sesiune de teste Euro NCAP pentru conducerea asistată , SUV-urile din segmentul compact Nissan Qashqai și Volkswagen ID.5, au obținut evaluări destul de bune. Astfel, crossover-ul japonez echipat cu sistemul ProPilot a primit calificativul „Very Good” (Foarte bine), cel mai mare dintre cele patru niveluri de evaluare atribuibile, grație intervenției prompte a dispozitivelor de siguranță. Același calificativ a fost obținut și de modelul german cu propulsie electrică care dispune de aceeași platformă tehnică și sistem de asistență în conducere Travel Assist regăsit înclusiv pe modelele ID.3 și ID.4 din gama producătorului german Volkswagen.
Comparativ cu evaluările de la sesiunea precedentă de teste, modelul suedez cu propulsie electrică Polestar 2, a obținut un rezultat mai bun, trecând de la „Moderate” (Moderat) la „Good” (Bun) și care reprezintă totodată al treilea nivel de evaluare. Conform celor de la Euro NCAP, îmbunătățirea se datorează actualizărilor over-the-air care au avut loc la sfârșitul anului 2021 și care au contribuit decisiv la îmbunătățirea răspunsului și precizia sistemelor de asistență.
În schimb. SUV-ul premium britanic Jaguar I-Pace, a primit calificativul „Entry Level” (Nivelul de intrare) datorită prezenței unor limitări în funcționalitate și a capacități de intervenție. Totodată, după cum subliniază cei de la Euro NCAP, trebuie menționat că, crossover-ul britanic a fost cel mai vechi model dintre toți candidații de la această sesiune de teste și de unde rezultă că tehnologia de conducere asistată crește într-un ritm impresionant în rândul tuturor producătorilor auto.
Evaluarea | Assistance Competence (gradul de asistență pentru șofer) |
Safety Backup (gradul de siguranță în cazul unor evenimente neprevăzute) |
Nissan Qashqai Very Good |
74% | 93% |
Volkswagen ID.5 Very Good |
76% | 85% |
Polestar 2 Good |
53% | 88% |
Jaguar I-Pace Entry |
53% | 59% |
Via Euro NCAP