Home Știri Everesting Challenge: Jaguar I-Pace “urcă” Everestul cu o singură încărcare

Everesting Challenge: Jaguar I-Pace “urcă” Everestul cu o singură încărcare

de Dan Damian
Everesting Challenge: Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace a acceptat provocarea Everesting, pe care a finalizat-o cu un singur plin de baterie.

Anul trecut, în perioada critică a pandemiei, printre cicliști, care nu mai puteau participa la competiții, a apărut o provocare acceptată de mulți dintre ei: urcarea a 8.848 metri (înălțimea Muntelui Everest). Evident, este vorba despre un traseu în buclă, care, la final, să totalizeze această înălțime.

Everesting Challenge: Jaguar I-PaceJaguar a vrut să realizeze această provocare cu singurul său model electric din gamă, I-Pace. Practic, Everesting Challenge a presupus pentru modelul britanic parcurgerea celui mai înalt drum asfaltat din Marea Britanie, pe Muntele Great Dun Fell. Și dacă Everesting Challenge este o provocare în special printre cicliști, la volanul SUV-ului electric s-a aflat Elinor Barker, campioană mondial și olimpică la ciclism. Traseul cu viraje largi și rampe cu înclinare de 20% urcă până la altitudinea de 848 metri. Astfel, Elinor Barker a parcurs de 16,2 ori traseul cu lungimea de 5,8 km (dus-întors, 11,6 km), totalizând astfel o “altitudine maximă” 8.848 metri. Faptul că Jaguar I-Pace a putut face aceste urcări cu un singur plin al bateriei de 90 kWh, se datorează, evident, și utilizării intensive a sistemului de recuperare a energiei pe coborâre. Circa 60% din energia suplimentară disponibilă în timpul celor 16 coborâri a fost recuperată astfel, adică 93,3 kilometri.

Everesting Challenge: Jaguar I-PaceLa final, după 199,6 km parcurși în aceste condiții, inclusiv 13 kilometri până la punctul de pornire de pe munte, bateria modelului I-Pace avea un nivel de încărcare de 31%, suficient, spune Jaguar, pentru încă minim 128 km. Everesting Challenge a fost realizat în condiții de confort normal, fără restricții la nivelul climatizării sau sistemului de infortainment, în condițiile în care, în vârful muntelui, temperaturile erau sub 2 grade Celsius, valori care nu se înțeleg deloc bine cu performanțele bateriilor modelelor electrice.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?