Home Teste Test Audi Q7 55 TFSIe – Ecologie de lux

Test Audi Q7 55 TFSIe – Ecologie de lux

de Dan Damian
Audi Q7 55 TFSI e_1

Audi insistă tot mai mult pe electrificare și nu ocolește nici modelele „tradiționale”, așa cum o dovedesc noile versiuni PHEV ale SUV-ului Q7.

Există deja un curent al celor care nu văd rostul tehnologiei PHEV și insistă că viitorul este format din modele hibrid fără încărcare externă și, evident, din cele full-electric. Argumente există și de o parte și de alta, dar parcă tinzi să înțelegi PHEV-urile, în special atunci când vin sub forma unui SUV de 5 metri lungime.

Audi oferă două versiuni PHEV pe modelul Q7 și noi am testat-o pe cea de bază, Audi Q7 55 TFSIe, dacă îi poți spune astfel unui mariaj între un V6 de 3 litri cu 340 CP și un motor electric de 94 kW (128 CP), care vine cu un cuplu de 250 Nm. Modelul Q7 55 TFSI e oferă un maxim de 381 CP și 600 Nm, valori demne de un SUV premium impozant, adresat unui bazin de clienți pentru care nu economia ar trebui să fie motivul, ci partea ecologică a unei astfel de tehnologii.

Audi Q7 55 TFSI e_4

Mașina se mișcă maiestuos în această versiune și nimeni n-ar trebui să-și facă probleme că pierde din dinamică. Nici gând, asta chiar dacă am identificat anumite momente când explozia pe care o aștepți din partea motorului întârzie câteva fracțiuni de secundă, în special atunci când ești cu bateria goală.

Apropo de baterie, are 17,3 kWh (capacitate brută) și ar trebui să asigure o autonomie electrică de 43 km. Realitatea nu este departe de teorie, pentru că am preluat mașina cu bateria plină și o autonomie afișată de 38 km, care a părut să scadă aproape la paritate 1:1 în oraș. În afară, însă, bateria se consumă destul de rapid și cel mai bun mod de a o folosi eficient este să rulezi în modul Hybrid, atunci când ai multe momente în care, la viteze sub 120 km/h și la decelerare sistemul trece automat pe electric. Un sistem foarte util este acel feedback în pedală, care te anunță că vei trece pe consum de benzină. De multe ori te face să dai puțin înapoi și să continui pe electric. Zgomotul este foarte redus, chiar și atunci când V6-ele pornește și simți asta foarte discret, aproape fără nici un șoc în transmisia automată cu 8 trepte. Cum este cazul și altor PHEV-uri, chiar când bateria este pe roșu, te mai ajută să rulezi economic câțiva kilometri buni, dar apoi te poți aștepta la valori de 15 litri/100 km.

Audi Q7 55 TFSI e_8

Suspensia pneumatică îți permite să ajustezi garda la sol și oferă un confort excelent, dar, chiar și în cea mai sportivă setare, nu vă așteptați la o prea mare agilitate. Nu doar din cauza dimensiunilor, ci mai ales pentru că Audi Q7 55 TFSIe vine cu o masă de peste 2,5 tone și orice ai face nu poți asocia asta unei mașini dinamice pe drumuri cu viraje strânse. Așa că SUV-ul germanilor se simte cel mai bine pe autostradă și în virajele largi.

Interiorului este greu să-i reproșezi ceva, dar îți trebuie ceva timp să te înțelegi cu display-urile centrale (multimedia și climatizare), în sensul că, touch-ul nu funcționează decât cu apăsare, atunci când ai și feedback prin vibrație. Nu cred că era nevoie de așa ceva, un simplu touch era de ajuns.

Audi Q7 55 TFSI e interiorEvident că mașina este plină de sisteme de siguranță, pe lângă cele de confort și dacă tot am avut ocazia unui drum liber, am încercat limitele sistemului de menținere pe bandă. Te anunță vizual și acustic că trebuie să pui mâna pe volan cam după 15 secunde și, dacă insiști să nu o faci, primești două strângeri puternice de centură. Urmează apoi două frâne destul de brutale, apoi altele și, în final, mașina frânează progresiv și oprește pe banda pe care circulă, cu luminile de avarie pornite. Pe scurt, tot ceea ce face până să oprească complet nu are cum să nu te trezească în cazul în care ai adormit la volan. Oprirea este pentru cei care, din motive medicale, sunt deja inconștienți.

Audi Q7 55 TFSI e interiorCa în cazul tuturor PHEV-urilor, trebuie să încarci bateria ca se poți bucura de economia promisă de fișa tehnică. Acest lucru ia cam 2,5 ore la 7,4 kW și 7,5 ore la 2,3 kW. Mașina are și un mod de generator, prin care poți încărca bateria cu ajutorul motorului termic, dar este doar o soluție pe care s-o folosești doar din motive de legislație, pentru că în acest mod crește mult consumul de benzină.

Motor 
Motor cu șase cilindri în linie, turbo și intercooler, cilindree 2995 cm3, putere motor termic 250 kW (340 CP), cuplu maxim 450 Nm între 1340 - 5300 rpm, putere motor electric 94 kW (128 CP), cuplu maxim 350 Nm, putere totală ansamblu 280 kW (381 CP), cuplu total 600 Nm
Performanțe
Viteză maximă ……………..250 km/h
0– 80 km/h…………………….. 4,0 s
0–100 km/h…………………… 5,8 s
0–130 km/h……………………9,3 s
0–160 km/h……………………14,4 s
0–160 km/h……………………18,9 s
Distanțe de frânare
de la 100 km/h, rece ……………35,3 m
de la 130 km/h, rece……………59,6 m
Consum
Consum în test11,8 l/100 km
Preț de bază
Audi Q7 S line 55 TFSI e quattro81.227 euro

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?