Pentru a celebra victoria în cursa centenară de 24 ore de la Le Mans, Ferrari a dezvoltat o versiune modificată substanțial a mașinii care a învins în celebra cursă de anduranță. Se numește Ferrari 499P Modificata și este destinată utilizării exclusiv pe circuit de clienții cu dare de mână în noua clasă Sport Prototipi Clienti.
Pe lângă Ferrari Challenge Trofeo Pirelli și programul XX, cei mai potenți clienți Ferrari pot trăi și experiența conducerii unei mașini de Formula 1 pe circuit, în programul F1 Clienti One. Acum, Ferrari s-a gândit să ofere o nouă experiență celor cu dare de mână și profitând de victoria istorică din cursa de 24 ore de la Le Mans, a dezvoltat un model derivat din 499P care se numește Ferrari 499P Modificata. Mașina poate fi utilizată exclusiv pe circuit și poate fi achiziționată contra sumei de 5,1 milioane euro plus TVA, care include și asistență din partea Ferrari și participarea timp de două sezoane în noua clasă Sport Prototipi Clienti .
Fără limitare la hibrid
Spre deosebire de mașina de competiție care trebuie să respecte regula că motorul electric nu poate fi activat la viteze mai mici de 190 km/h, Ferrari 499P Modificata nu are această limitare și piloții pot utilza funcția “Push to Pass” la orice viteză, ceea ce le oferă un surplus de putere de 120 kW pentru o perioadă limitată de timp. Funcția se activează de la un buton de pe spatele volanului. De asemenea, Ferrari 499P Modificata are pneuri specifice dezvoltate de Pirelli (dimensiuni de 310/710-18 față și 340/710-1 spate) și o recalibrare completă a suspensiei și motorului.
Motorul V6 montat în poziție centrală este similar cu cel de la 296 GT3 și dezvoltă 520 kW (707 CP), în timp ce la puntea față este amplasat un motor electric de 200 kW (272 CP) cu diferențial și sistem de recuperarea a energiei care încarcă bateria la decelerări și frânare. Astfel, puterea totală poate ajunge până la 640 kW (870 CP) pentru o perioadă scurtă de timp de numai 7 secunde și doar atunci când pedala de accelerație este apăsată la maxim.
Numărul de activări depinde de tipul de circuit și funcția “Push to Pass” nu mai funcționează dacă gradul de încărcare a bateriei care funcționează la o tensiune de 800V scade sub o anumită valoare.Sistemul este similar lui KERS din Formula 1. O altă modificare importantă este faptul că în timp ce la mașina de competiție motorul este montat pe un subcadru, la 499P Modificata acesta are funcție portantă fiind parte din structura mașinii.
Design similar cu al lui 499P
Designul caroseriei cu un singur loc, realizată din fibră de carbon, este similar cu al mașinii care a învins la Le Mans, cu flancuri plate, roțile față descoperite pentru a reduce presiunea în interiorul pasajelor roților și un eleron dublu cu partea superioară proiectată pentru a crea forță de apăsare maximă. Cele trei prize de aer de deasupra cockpitului asigură răcirea bateriei și a motorului.
La fel ca și la 499P, curentul de aer pătrunde prin priza de aer centrală și curge apoi spre spate pe lângă cockpit către difuzorul generos în loc să iasă prin lateral ca la alte modele din campionatul de anduranță. De altfel, prizele laterale din față motorului sunt foarte mici.
În rest, Ferrari 499P Modificata utilizează aceeași suspensie push-rod, arcuri și amortizoare montate central și un sistem de frânare brake-by-wire.
Ferrari Sport Prototipi Clienti
Programul Sport Prototipi Clienti se va desfășura în paralel cu Ferrari F1 Clienti One și va debuta în 2024. În prezent, sunt 57 mașini înscrise în programul XX și 19 mașini în programul F1 Clienti one. Vor fi opt etape, prima etapă având loc pe circuitul de la Mugello pe 15-16 martie 2024. Iată în continuare calendarul celor 8 etape:
Mugello 15-16 martie
Sonoma 12-13 mai
Laguna Seca 17-19 mai
Balaton 5-7 iunie
Suzuka 28-30 iunie
Le Castellet 31 iulie – 1 august
Nurburgring 6-8 septembrie
Ferrari Finali Mondiali Imola