Home Teste Ford Kuga Trend 2.0TDCi

Ford Kuga Trend 2.0TDCi

de

#_MG_6066

Noul Ford Kuga se prezintă opiniei publice sub un nou motto, „Smart Utility Vehicle“, și cu o nouă strategie de marketing, care își propune să pună mai bine în valoare atuurile tradiționale ale mașinilor Ford 4×4.

Text: Tudor Cristian

 

Interior

Spațiul interior este generos, așa cum te-ai aștepta de la un adevărat SUV. Patru pasageri maturi pot lua loc fără niciun fel de probleme în habitaclu. Materialele folosite la finisaje sunt de cea mai bună calitate, iar interfața sistemului de infotainment e intuitivă și ușor de accesat. În zona cadranelor de bord se găsește un ecran ce oferă informații utile, de genul raportului de transmitere a puterii între cele două punți, venite de la computerul de bord. Poziția la volan înaltă face deliciul celor care cred că astfel au o vizibilitate mai bună spre șosea, însă va fi cu siguranță un element de disconfort pentru pasionații de șofatului sportiv. Scaunele sunt confortabile, dar susținerea laterală lasă puțin de dorit.

 

Motorizare

 Turbodieselul de 2,0 litri nu este chiar o noutate absolută în oferta de propulsoare Ford, însă prestațiile sale dinamice cuplate cu un consum mai mult decât rezonabil îl recomandă din plin. Practic, motorul trage de la 1500 rpm și abia dincolo de 3500 se observă o urmă de plafonare în răspunsul său. Această elasticitate la care se adaugă rapoartele foarte bine alese ale cutiei de viteze manuale în șase trepte îl scutește pe cel de la volan de o muncă în plus, în oraș fiind practic foarte simplu să rulezi numai în treapta a treia.

 

Ținută de drum

 Suspensia independentă pe toate cele patru roți  asigură o ținută de drum aproape sportivă pe asfalt, dar e destul de limitată în teren accidentat. Setarea sa o face să filtreze cu eleganță denivelările de orice gen ce împânzesc rețeaua de drumuri naționale, pasagerii putându-se declara mulțumiți de confortul deplin în care se va desfășura deplasarea. Funcționarea sa silențioasă face ca, mai degrabă la viteze mari de deplasare, dincolo de 140 km/h, vântul să-și facă simțită prezența acustică, lucru ce poate deveni chiar deranjant dincolo de 180 km/h. Direcția bine dozată din punctul de vedere al servoasistării se dovedește a fi la fel de precisă ca la o berlină cu caracter sportiv.

 

Prețuri

Politica de prețuri adoptată pentru lansarea pe piață a noului Ford Kuga le rezervă foarte multe surprize plăcute celor interesați de achiziționarea sa. De la 26.300 de euro, cât este prețul de listă al variantei Trend 1,6 l EcoBoost 2WD M6 (1500 de euro reprezentând pachetul Trend), se ajunge la 21.950, preț de tranzacție prin aplicarea mai multor discounturi consecutive. În mod asemănător, prețul la lansare al versiunii Kuga Titanium 2.0 TDCi 140 CP M6 este de numai 26.950 de euro. Practic, echiparea e oferită gratuit, după care se adaugă un discount de 2350 de euro intitulat Ford Value. Mai mult decât atractiv!

 

Articole similare