Home Motorsport Formula 1: Marele Premiu al Italiei de la Monza 2013 din punctul de vedere al pneurilor

Formula 1: Marele Premiu al Italiei de la Monza 2013 din punctul de vedere al pneurilor

de

Pentru cursa de casă de la Monza, Pirelli a nominalizat pneurile de compoziție hard și pe cele de compoziție medie: aceeași combinație folosită și pentru Marele Premiu al Belgiei de la Spa.

formula 1 GP, Italien, Pirelli,

În timp ce Spa a exercitat o mare presiune laterală asupra pneurilor, Monza este recunoscută pentru energia longitudinală care supune pneurile unor forțe uriașe și care, pentru a fi contracarată, necesită un înalt nivel de aderență mecanică. Cu un set-up ce trebuie sa fie un compromis între sectoarele lente și cele rapide ale circuitului, pneurile joacă un rol crucial la Monza, cu multe oportunități pentru strategie.

Circuitul datează din 1922 și a fost chiar  scena primei victorii de campionat pentru Pirelli, când Gastone Brilli Peri a obținut titlul, în 1925, cu Alfa Romeo. Trecând prin mai multe transformări de-a lungul anilor, actualul circuit este foarte diferit de cel original, deși delimitările istorice ale primei piste au rămas ca un monument: parte a caracterului unic al circuitului de casă Pirelli.

formula 1 GP, Italien, alte Steilwand Kurve.

Aproape 75% din un tur la Monza este petrecut cu accelerația la podea, dar sunt de asemenea și câteva zone de frânare care generează forțe la fel de mari asupra pneurilor. La apropierea de prima șicană, mașinile frânează de la 340 km/h la doar 80 km/h, în doar 150 m. De asemenea, pe liniile drepte sunt câteva viraje foarte rapide: piloții resimt forțe de 3,7 G, la Parabolica, forțe care se transmit și pneurilor.

Cele trei zone unde pneurile au cel mai mult de suferit la Monza sunt prima șicană, Variante Ascari (caracterizată de frânarea puternică, cu schimbarea rapidă de direcție), și faimoasa Parabolica (un viraj lung și deschis care generează o mare forță centrifugă.

formula 1 GP, Italien, Jerome D Ambrosio,

Jean Alesi: „Iubesc Monza și am avut aici câteva momente fantastice. Am fost de două ori în pole position și trebuie să recunosc că probabil mi-am petrecut jumătate din viață la Monza conducând cursa – m-am retras doar din cauze mecanice… Monza este a tifosilor – iar suportul pe care l-am avut mereu aici ca pilot Ferrari a fost fantastic, chiar poți să-l simți. În ceea ce privește atmosfera, Monza este pur și simplu incredibil de specială.“

formula 1 GP, Italien, Fernando Alonso,

 

Articole similare

Comentarii închise.