O nouă zi, un nou set de noutăți despre planurile de electrificare viitoare sau actuală a unui renumit producător auto mondial – este rândul celor de la GM și Nissan să se afirme în modul eco.
Să începem cu General Motors – ce din păcate nu mai este un constructor relevant pentru piața din Europa, odată cu renunțarea la mărcile Opel și Vauxhall. Cel mai mare producător auto de origine americană rămâne un actor global, deoarece ei sunt încă prezenți pe Bătrânul Continent cu brandul de lux Cadillac și sportivul Chevrolet Corvette – iar anunțul făcut de Mark Reuss, VP-ul pe partea de dezvoltare ar putea avea implicații viitoare și pentru acestea din urmă. Ca parte a strategiei de a se implica activ în zonele automatizării, electrificării și conectivității, noul plan eco al GM presupune introducerea a două noi modele complet electrice în următoarele 18 luni și a unui total de peste 20 de EV-uri până în 2023. De observat că GM nu are planuri de electrificare totală a gamei și mai ales că ei vor continua să ofere și alternativa fuel cell – alimentarea pe hidrogen nefiind abandonată ca în cazul unor concurenți, ci redirecționată spre zona comercială. Detalii precise nu sunt cunoscute încă, dar Reuss a explicat că cele două noi modele electrice vor fi evoluții ale „experienței” creării modelului Bolt – deci nu vor fi neapărat derivate și ar putea chiar avea o cu totul altă platformă.
De cealaltă parte a oceanului, la Oslo în Norvegia, Nissan a prezentat în aceeași zi (2 oct) cu GM planurile sale regionale electrice – pentru Europa. Și ele sunt cât se poate de cuprinzătoare – mergând de la versiunea pentru Europa a noului Leaf la prezentarea gamei pentru 2018 a sistemelor proprii de încărcare pentru clienți mari și mici. Modelul Leaf pentru Europa a fost lansat ca versiune specială „2.ZERO”, încorporând ratingul NEDC de 378 km autonomie per încărcare, dar mai ales toate tehnologiile de avangardă ale companiei – inclusiv sistemul semi-autonom ProPILOT și ProPILOT Park, un asistent de parcare complet autonom. În plus, Nissan a făcut cadou sectorului comercial electric noua versiune „long range” a van-ului e-NV200, dotat cu bateria nouă de 40 kWh de pe Renault Zoe și a doua generație Leaf.
Mai departe, compania Japoneză va extinde rețeaua proprie de încărcare publică bazată pe standardul de încărcare rapidă CHAdeMO cu 20%, adăugând în următoarele 18 luni încă 1000 de puncte la cele 4600 deja disponibile în Europa. Și încărcătoarele pentru acasă sau office au fost îmbunătățite cu variante de 7kW (la domiciliu, încărcare mai rapidă cu 70%) și de 22 kW ce permite reumplerea bateriei în doar 2 ore. Nissan are chiar și un nou sistem de stocare a energiei pentru acasă, bazat pe sistemul britanic xStorage ce permite încărcare directă a EV-ului din „wall box” pentru un management mai eficient – o alternativă directă șa faimoasele Tesla Powerwall.