Honda, Fiat, Opel sau Ferrari, cu SP3JC, nu au stat și privit de pe margine la întrunirea vedetelor de la Salonul Auto de la Los Angeles, ci au ales să prezinte propriile noutăți dedicate Bătrânului Continent.
Cu demonstrații de creativitate maiestuoase de-a lungul timpului, cel mai recent prin perechea SP1/SP2 Monza – nici nu este de mirare că Ferrari este ocupat foarte des cu realizarea, pentru clienți cu dare de mână, a unor modele unicat. Cel mai nou, dintr-o foarte lungă serie, este SP3JC – un superb roadster, creat pe baza mai bătrânului, dar încă relevantului F12tdf. Motivul pentru care baza de plecare nu a fost noul 812 Superfast este cât se poate de simplu – maeștrii Ferrari au trudit nu mai puțin de doi ani pentru a insufla viață acestei noi creații unicat.
rand touring cu acoperiș amovibil, SP3JC este o creație laborioasă – proporțiile sunt de F12tdf, însă modificările sunt cât se poate de însemnate. Și, în afară de spatele complet diferit sau acoperișul retractabil, la SP3JC mai frapează și schema de culori aleasă – clientul fiind pasionat de „Arta Pop”, iar culorile atent îmbinate fiind Azzurro Met, Bianco Italia și Giallo Modena. Propulsia – V12 de 6,3 litri și 780 CP / 705 Nm – rămâne totuși neatinsă.
Constructorul japonez Honda a decis să ofere clienților europeni un nou motiv pentru a se dota cu micul lor crossover HR-V, introducând în gama sa versiunea Sport, dotată cu propulsorul de 1,5 litri pe benzină de pe compacta Civic. Logic, există o sumedenie de modificări estetice, menite să transforme dinamic micul SUV, însă mai importante sunt cele tehnice. Astfel, sub capotă se află puternicul propulsor de 1,5 litri și 180 CP de pe Civic, suspensia are parte de tehnologia „Performance Damper”, iar direcția este asistată inclusiv de sistemul „Agile Handling Assist”.
Fiat, producătorul italian care se bazează exclusiv pe micul 500 pentru a-și asigura supraviețuirea în ultimul timp, a dezvoltat o nouă ediție specială a acestuia, Fiat 500 by Repetto – disponibilă, în exclusivitate, în Franța. Ne-am obișnuit deja cu modelele 500 susținute de mărci de lux cunoscute – precum Riva sau Guerlain – astfel încât noua serie limitată oferă puține surprize. Disponibilă în versiunile 1.2 (69 CP), 1.2 Dualogic și 0.9 TwinAir 85 CP, 500 by Repetto are prețuri piperate, pornind de la €18.490 – însă include și un cadou exclusiv de la Repetto, ce conține o pereche de pantofi de balet, un breloc și un parfum.
Opel a decis că este timpul să se auto-felicite pentru viitoarea împlinire a 120 de ani de producție a automobilelor sale – moment care va sosi abia de anul viitor. Nici o grijă, deoarece clienții mărcii vor avea deja posibilitatea de a se lăuda cu noile lor modele parte a seriei speciale „120 Years”. Aceasta este disponibilă pentru întreaga gamă – Adam, Karl, Corsa, Astra, Mokka X, Crossland X, Grandland X, Zafira și Insignia. Poziționată deasupra versiunii de echipare „Edition”, noua serie specială include – în funcție de model – o grămadă de elemente extra: Park Assist, Cruise Control, scaune și volan încălzite, covorașe din velur, noi jante din aliaj, elemente cromate și, desigur, logo-uri „120 Years”.
La final, chiar dacă nu sosește neapărat pentru Europa, nu am putut trece cu vederea noul model de curse complet electric Nissan Leaf Nismo RC. Prezentat la Tokyo, cu debutul la ediția 2018 a Festivalului Nismo de la Fuji International Speedway, bolidul electric este de acum de două ori mai puternic decât predecesorul său. Divizia motorsport Nismo a reconstruit de la zero a doua generație a racer-ului electric, acum dotat cu două motoare electrice, AWD și un design complet nou. Cele două motoare electrice, combinat, produc 240 kW (120 kW fiecare), și un cuplu de 640 Nm – dublu față de generația anterioară, prezentată în 2011. Bateriile Li-Ion și sistemul „inverter” au fost preluate direct de la a doua generație a modelului stradal Leaf, însă sistemul AWD este o dezvoltare complet nouă, fiind dotat inclusiv cu sistem de tracțiune vectorizată.
Similar cu modelul anterior, sistemul de propulsie are propriul aranjament în Leaf Nismo RC – motoarele stau deasupra fiecărei axe, cu acumulatorii amplasați la mijloc. Cu ajutorul structurii monococă realizată integral din fibră de carbon și a altor măsuri de reducere a greutății, bolidul de curse cântărește doar 1220 kg. Astfel, de acum încolo piloții se pot aștepta la timpi de accelerare cu 50% mai scurți – de la zero la 100 km/h ajungând în doar 3,4 secunde.





























