Știri Tehnologie

Jaguar Land Rover învață mașinile autonome să reducă răul de mișcare

Jaguar Land Rover - rau de miscare
Jaguar Land Rover - rau de miscare

Jaguar Land Rover lucrează la un algoritm care analizează stilul de condus al mașinilor autonome și îl adaptează astfel încât să reducă răul de mișcare pentru pasageri. 

Constructorul britanic are o flotă de automobile autonome pe care le testează intern și pe care le folosesc nu doar pentru a ajunge la condusul autonom pe drumurile publice, ci și pentru a îmbunătăți experiența călătoriei pentru pasageri. Un aspect important, spune Jaguar Land Rover, este reducerea răului de mișcare. Pentru acest lucru, inginerii constructorului britanic au creat un algoritm care analizează printr-un “wellness score” amploarea răului de mișcare, acesta fiind introdus în soft-ul sistemului de conducere autonomă. Obținerea unui scor bun poate reduce răul de mișcare cu până la 60%.

Jaguar Land Rover - rau de miscare

Software-ul care ghidează mașina ține cont de acest algoritm și încearcă să obțină un scor cât mai bun prin optimizarea accelerației, frânării și poziționării pe bandă, dar și prin ajustarea reacției suspensiei la fiecare 10 milisecunde. Obținerea unui scor bun pentru răul de mișcare depinde în mare măsură de accelerațiile ușoare, frânerea progresivă și parcurgerea virajelor cât mai fluent posibil, fără accelerații laterale semnificative. Toate acestea ar trebui să se întâmple în condițiile în care soft-ul este programat să țină cont și de experiențele diferite pe care le oferă mărcile și modelele diferite: Jaguar axat pe dinamică și Land Rover pe confort și capacitate în teren greu, de exemplu.

Jaguar Land Rover - rau de miscare

Răul de mișcare afectează cam 70% dintre oameni și este cauzat de faptul că ochiul percepe o realitate diferită față de cea simțită de urechea internă, piele sau corp, cel mai bun exemplu fiind atunci când citești în timpul unei călătorii cu mașina.

Scopul acestui sistem de reducere a răului de mișcare este de a asigura un plus de confort, dar și de a permite oamenilor să aibă orice activitate vor în timpul călătoriilor cu automobilul autonom.