Nu vrem să intrăm în zona politică, însă o singură privire este suficientă pentru a ne imagina noul autobuz electric al Daimler străbătând arterele centrale ale Bucureștiului – sau oricare alt oraș mare al României – silențios și nepoluant…
Iar Mercedes-Benz nu doar ne prezintă pentru prima oară oficial eCitaro – modelul lor de autobuz electric – ci ne explică foarte clar teoria business-ului: primele comenzi au fost primite cu mult înainte de acest moment, de exemplu 20 de unități de la Hamburger Hochbahn AG sau 15 unități de la Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) – iar debutul operațional va fi sărbătorit spre sfârșitul anului în regiunea metropolitană Rhein-Neckar.
Noul eCitaro este o dezvoltare – cu accente de design de la conceptul Future Bus – a modelului clasic Citaro, cel mai bine vândut autobuz de oraș din lume, cu peste 50.000 de unități livrate la nivel global. Cele două împart șasiul, dar eCitaro vine cu o caroserie complet redesenată (inclusiv datorită amplasamentului bateriilor – patru unități în spate, pe verticală și încă șase în față, orizontal pe plafon, deasupra axei) – fapt evident pentru orice bucureștean, deja familiarizat cu omniprezentele modele clasice Citaro.
eCitaro este propulsat de sistemul electric ZF AVE 130 dotat cu motoare electrice amplasate în butucul roților – puterea maximă dezvoltată este de 335 CP (250 kW) și 970 Nm, în timp ce acumulatorii, formați din până la 10 module, au un maxim total de 243 kWh. În configurația de vârf, eCitaro va cântări nu mai puțin de 13,44 tone și va avea o capacitate de aproximativ 88 pasageri. Reîncărcarea se efectuează printr-o priză standard Combo-2, însă producătorul vrea să ofere în viitor și opțiunea dotării cu un pantograf pentru reîncărcări din mers. Prezentarea publică va avea loc la show-ul IAA Commercial Vehicles de la Hanovra.
Noul autobuz electric nu este singura noutate din zona mobilității de la Daimler – constructorul german având câteva noi proiecte împreună cu partenerul Bosch în segmentul automatizării vehiculelor. Astfel, cei doi parteneri au dezvăluit intenția de a utiliza platforma Ai și software Drive Pegasus de la Nvidia pentru sistemele proprii de automatizare a vehiculelor, echipate cu sisteme tip „machine learning”. În plus, Bosch și Daimler au mai anunțat o premieră majoră: Daimler Mobility Services va crea o flotă de test și un serviciu de mobilitate pe bază de aplicație care va fi dotat cu vehicule automatizate ce vor funcționa pe rute tip navetă. Cei doi parteneri vor să ajungă la sisteme Level 4/5 (automatizare înaltă sau totală) capabile să opereze în orașe, drept pentru care proiectul pilot se va desfășura din a doua jumătate a anului viitor într-o metropolă din statul California.
1 comentariu
Ei cu acest model pot participa la licitatia pentru 100 de autobuze electrice, asta dupa ce Comisia Europeana va aproba cererile de finantare.