În vara anului 2019, concernele auto Ford și Volkswagen au convenit, printre altele, să coopereze și în sectorul vehiculelor comerciale. Viitoarea generație a pick-ului Volkswagen Amarok va utiliza aceeași platformă tehnică a noului Ford Ranger. Recent, conducerea Volkswagen a prezentat schițe oficiale de la exterior și interior cu viitoarea generație Amarok.
Producătorii auto colaborează din ce în ce mai mult pentru diferite segmente. Ford și Volkswagen au convenit asupra unei cooperări extinse în sectorul vehiculelor comerciale în vara lui 2019. Primul model realizat în comun pentru anul 2022 va fi un pick-up dezvoltat de Ford pentru Europa, Africa, Orientul Mijlociu, regiunea Asia-Pacific și America de Sud. Noul pick-up Ford se bazează pe platforma actualului model american Ford Ranger și va fi utilizată inclusiv de noul Volkswagen Amarok.
Managerul Volkswagen, Herbert Diess, a prezentat o primă fotografie teaser la conferința de presă anuală a producătorului auto din martie 2020. O altă fotografie teaser a urmat un an mai târziu, dar nu a oferit mai multe informații. Modelul, care a fost prezentat în acele fotografii are un look mai puțin obișnuit având pasajele roților generos dimensionate, aripile puternic evazate, garda la sol generoasă și o cabină dublă. În plus, partea frontală dispune de mult crom și are un aspect împrumutat de la actualele modele SUV din gama Volkswagen.
La momentul anunțării colaborării, conducerea Volkswagen, a subliniat că va lansa un model mai personalizat în privința stilului, însă, fotografiile cu prototipul camuflat în timpul testelor surprinse de unii jurnaliștii, prezintă un design convențional pentru un model pick-up. Într-o comparație directă cu prototipul Ford Ranger surprins de asemenea în timpul testelor, diferențele sunt minime. Deși forma părții frontale este diferită de cea a lui Ford, aspectul pare în mare parte același, diferențe dintre cele două modele fiind la pasajele roților mai proeminente, la cabina dublă și la grupurile optice spate poziționate mai sus.
Acum, că Ford a prezentat recent noul Ford Ranger, motoarele care vor fi oferite pentru viitorul Volkswagen Amarok par să fie comune cu cele anunțate pentru modelul american. Motorul standard va fi un turbo diesel cu 4 cilindri de 2 litri în timp ce în top-ul gamei se va situa un turbo diesel V6 de 3 litri. După anunțarea poziționării viitorului Amarok-ul mai sus la nivelul prețurilor decât modelul american, motorul diesel de bază cu mono-turbo de 2 litri și 130 CP s-ar putea să nu facă parte din dotarea acestuia. În schimb vor fi propuse doar motoarele cu puteri în jur de 170 sau de 210 CP, ultima ca versiune bi-turbo. Turbo diesel-ul V6 va dezvolta în jur de 250 CP.
Versiunea Plug-in-Hybrid anticipată de mulți va fi disponibilă mai târziu. Conducerea Ford făcuse o referire vagă la alte tipuri de propulsie care ar putea fi adăugate mai târziu, fără însă să ofere mai multe detalii. La acest capitol, se presupune că, va fi oferită o nouă combinație între un motor pe benzină cu 4 cilindri de 2,3 litri și un motor electric care vor dezvolta împreună o putere de peste 350 CP, dar acest sistem de propulsie nu va fi oferit în 2022.
Cele două schițe dezvăluite recent de conducerea Volkswagen, ne oferă mai multe informații despre viitorul model Amarok. Pasajele roților generoase și aripile evazate nu vor fi cu siguranță prezente la producția de serie, dar ceea ce este interesant este dezvăluirea designului părții frontale. Aceasta prezintă look-ul actual al modelelor SUV ale brandului Volkswagen, așa cum a fost prezentată recent în cazul modelului T-Roc facelift. Spre exemplu, o bară transversală lată poziționată în mijlocul grilei frontale, se întinde pe toată lățimea acesteia. Cu puțină imaginație, puteți vedea și o bară de lumină LED continuă sub capotă, care preia designul luminilor de zi cu LED și le conectează vizual între ele.
La o privire atentă la schița ce relevă interiorul, putem descoperi multe detalii interesante in comparație cu noul Ford Ranger. Amarok beneficiază de o planșă de bord complet diferită, iar panourile ușilor cu mânere și spațiile pentru obiecte sunt de concepție diferită. Volanul și duzele de ventilație sunt în mod tradițional cu nervure, tipice pentru Volkswagen. De asemenea, se poate observa o manetă a selectorului cutiei de viteze foarte scurtă pentru transmisia automată, ca în cazul noului Ranger și monitorul mare vertical pentru sistemul multimedia. Pentru tabloul de bord vor fi propuse și instrumente complet digitale.
Noul Ford Ranger și viitorul Volkswagen Amarok vor fi fabricate împreună pentru Europa din 2022 la uzina Ford din Africa de Sud de lângă Pretoria. Noua generație a modelului Amarok va fi lansată înainte de sfârșitul anului 2022.