Modele noi Știri

Noul Ford Puma ST – Performanță din România

Ford Puma ST
Ford Puma ST

Ford a prezentat noul Ford Puma ST, versiunea de performanță a SUV-ului Puma, care va fi produs în România. Tehnologia Ford Performance introdusă pentru prima dată în Europa pe un SUV compact.

Ford Puma ST aduce un suflu nou în gama Puma, adresându-se în special tinerilor care vor să îmbine atractivitatea unui SUV cu performanțele sportive, la prețuri atractive. Noul Ford Puma ST, model a cărui producție a demarat deja la uzina de la Craiova, vine cu un motor de 1,5 litri, EcoBoost, în trei cilindri, care produce 200 CP/6.000 rpm și 320 Nm/2.500-3.500 rpm. Aceste valori fac din Ford Puma ST un fel de hothatch care accelerează de la 0 – 100 km/h în 6,7 secunde și atinge o viteză maximă de 220 km/h, cu ajutorul unei cutii de viteze manuală, cu 6 trepte, încă un motiv pentru cei care apreciază performanța clasică, cu un cât mai mare nivel de control.

Ford Puma ST

Ford anunță însă și alte “gadget”-uri care vizează aprecierea cunoscătorilor: un diferențial cu alunecare limitată, mecanic, al cărui scop este acela de a optimiza tracțiunea și de a minimiza subvirarea, în special la ieșirea din viraje și care lucrează cu sistemul Torque Vectoring Control, sistem care aplică o anumită forță de frânare roții de pe interiorul virajului. Nu este singura modificare din ofertă. Ford Puma ST are suspensii modificate, cu bare antiruliu mai mari (24 mm pe față și 28 mm spate) și amortizoare specifice. Răspunsul direcției este cu 25% mai rapid și frânele sunt cu 17% mai mari (discuri de 325 mm față și 271 mm spate) prin comparație cu modelul normal.

Ford Puma ST

O supapă în sistemul de evacuare are rolul de a îmbunătăți acustica pe măsura stilului sportiv al mașinii, dar chiar și așa, Ford Puma ST este cu un decibel mai silențioasă decât Fiesta ST, pentru a păstra rularea confortabilă la viteze mari. 

Consumul mediu al mașinii este de 6,9 litri/100 km, în parte obținut prin tehnologia de dezactivare a unui cilindru, atunci când nu este nevoie de putere mare, cum ar fi la rularea constantă pe autostradă. Activarea/dezactivarea unui cilindru durează 14 milisecunde, de 20 de ori mai rapid decât clipitul din ochi.

Ford Puma ST

Ford Puma ST vine și cu un complex sistem de opțiuni de rulare prin modul Drive Modes: Normal, Eco (pentru prima dată pe un model Ford Performace), Sport și Track (totul optimizat pentru timpi cât mai buni, cu controlul tracțiunii rezactivat și ESC-ul trecut în faza de supraveghere de la distanță). Echiparea, opțională, Performance Pack include și mnodul Launch Control, destinat plecărilor cât mai eficiente, în ideea obținerii celor mai buni timpi de accelerație.

Interiorul se remarcă prin scaunele sport Recaro, iar la exterior Ford Puma ST oferă câteva elemente specifice: 6 culori sunt disponibile, cea de lansare, exclusivă, fiind Mean Green. Jantele de 19 inch sunt încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S.