Modele noi Știri

Lynk & Co 01 vine în Europa anul viitor și va încerca un model diferit de utilizare, fără achiziție

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01

Lynk & Co este un constructor chinez, cu o istorie de doar 5 ani. Acum 3 ani au prezentat primul lor model, Lynk & Co 01, model care se vinde în China încă din 2017, iar din 2021 vine în Europa cu o altfel de abordare.

Mașinile chinezești nu au reușit să pătrundă pe piața europeană. Clienții de pe Bătrânul Continent sunt mai pretențioși, mai sensibili la imaginea de marcă și privesc cu neîncredere industria auto din China. Totuși, Lynk & Co se promovează ca fiind un constructor auto internațional și asta pentru că platformele folosite sunt exact cele pe care rulează și modelele Volvo. Lynk & Co este un brand al gigantului chinez Geely, care deține și constructorul suedez Volvo.

Dacă în China Lynk & Co 01 se vinde cu un motor convențional, pe benzină, în Europa vor veni doar versiunile Hybrid și Plug-in Hybrid. Acest lucru l-a spus Alain Visser, CEO-ul Lynk & Co (cu o carieră de succes în cadrul Ford, GM și Volvo) încă de la lansarea mașinii.

În 2021, Lynk & Co va aduce primele modele Lynk & Co 01 în Europa, hub-ul european fiind la Amsterdam, distribuția lor urmând să înceapă în primăvară.

Lynk & Co 01

Constructorul chinez nu vrea însă o afacere clasică, cu showroom-uri, promovare și vânzare către clienți, ci vrea să rupă tradiția de proprietate asupra unei mașini. Importantă, spun ei, este nevoia de mobilitate a oamenilor, nu mașina în sine, nu performanțele dinamice. Așadar Lynk & Co. va crea o aplicație în care se vor putea înscrie două tipuri de membri: companiile care vor să închirieze flote pentru a le putea folosi apoi ca mașini de închiriat și clienți privați care vor să aibă o mașină la dispoziție, dar pe care să nu o plătească și la care să poată renunța oricând.

Astfel, Lynk & Co va putea furniza membrilor mașini contra unui abonament de 500 euro/lună. Aceștia folosesc mașina cât timp vor și pot renunța la ea după ce își anunță această intenție cu o lună înainte. În această sumă intra absolut toate cheltuielile de service și asigurare, clientului ramânându-i să suporte doar costul benzinei și al energiei electrice, în cazul modelului PHEV.

Lynk & Co 01

Interesant este faptul că un client va putea, la rândul său, să împartă mașina cu alți oameni, pentru a reduce din costul lunat de 500 euro, prin împărțirea cu aceștia a unei chei digitale, care va permite deschiderea și pornirea motorului de către toți cei care această cheie digitală. Nici drumurile la service nu cad în sarcina utilizatorului, mașinile urmând a fi preluate și apoi returnate clientului de către angajații unei companii. Poate chiar ai dealerilor Volvo, cei care se vor ocupa de partea de service a modelelor Lyng & Co 01.

Compania chineză anunță că ar putea să și vândă în sensul clasic modelele 01, dar nu a anunțat o gamă de prețuri, în condițiile în care acel mai accesibil Lynk & Co 01 costă, pe piața chineză, cam 24.000 euro. Merită menționat și faptul că, în China, mașwinile se vând pur și simplu direct clienților, pentru că, spun oficialii Lynk & Co, această piață nu este suficent de matură pentru a accepta soluția cu abonament lunat de utilizare.

Lynk & Co 01

În Europa, Lynk & Co nu va avea shoroom-uri, ci, în unele orașe mari, un fel de cluburi unde cei interesați pot vedea live mașina. Și tot pentru a nu încărca lanțul de producție și distribuție, Lynk & Co 01 va fi disponibil doar în culoerile negru și albastru și va avea doar două versiuni: Hybrid și Plug-in Hybrid (cu autonomie electrică de 68 km), pe aceeași platformă a lui Volvo XC40.

Clienții vizați sunt tinerii pe care îi interesează în primul rând mobilitatea, nu performanțele dinamice și nici imaginea de marcă, mașina fiind doar un bun (modern, conectat, confortabil și sigur) care acoperă o nevoie.