Home Modele noi Oficial: BMW X5 facelift și X6 facelift: O nouă imagine și un PHEV mai puternic

Oficial: BMW X5 facelift și X6 facelift: O nouă imagine și un PHEV mai puternic

de Dan Damian
BMW X5 facelift

BMW a prezentat astăzi noul BMW X5 facelift, dar și pe fratele lui, X6, cu un design modificat, motoare electrificate și un PHEV mult mai puternic.

La doar o săptămână după ce Mercedes a arătat facelift-ul lui GLE și GLE Coupe, constructorul bavarez vine cu facelift-ul concurenților direcți, BMW X5 facelift și X6 facelift. Schimbările sunt importante, nu vorbim despre modificări de suprafață, ci despre o nouă imagine și o gamă de motoare revitalizată.

BMW X5 facelift

Ceea ce observăm în primul rând la BMW X5 facelift este partea frontală, cu partea de jos a spoilerului modificată, prizele de aer fiind dispuse acum pe verticală, dar și farurile, cu o nouă structură internă. Adică luminile de zi sunt acum tot pe verticală, sub forma unor săgeți (duble), orientate către exterior, așa că servesc și ca semnalizatoare. Grila este acum luminată (opțional pentru motorizările cu 6 cilindri).

BMW X5 facelift

În spate nu sunt modificări de structură, dar stopurile au o cu totul altă semnătură luminoasă, mult mai sofisticată la nivel vizual. Aceasta nu mai este circulară, ci sub forma ciocanului lui Thor (cum spune Volvo), cu elementele dublate.

BMW X5 facelift

Interiorul este complet schimbat în primul rând datorită noului display curbat (care a debutat pe BMW iX). Acesta reunește sub aceeași suprafață din sticlă tabloul de bord de 12,3 inchi și display-ul central de 14,9 inchi. Pentru că acesta reunește acum aproape toate comenzile, inclusiv pe cele ale climatizării, planșă de bord a rămas aproape fără butoane fizice. Mai găsim doar câteva, pe consola centrală, și lângă comanda transmisiei. De altfel, schimbarea este atât de amplă, încât interiorul nu pare al unui facelift, ci al unei noi generații, cu atât mai mult cu cât schimbătorul clasic a fost înlocuit de tasta pe care o întâlnim și la iX.

BMW X6 M60i facelift

Cam aceleași schimbări exterioare, avem și pentru BMW X6 facelift, în timp ce interiorul este identic ca structură, ușor diferit la nivelul finisărilor și combinațiilor de materiale.

Motoare mild-hybrid și PHEV mai puternic

Absolut toate motorizările lui BMW X5/X6 facelift sunt acum mild-hybrid pe 48V. Dieselul de bază, de pe versiunea BMW X5/X6 xDrive30d, cu 6 cilindri în linie, de 3 litri, produce 298 CP (cu tot cu cei 12 CP ai motorului electric) și 670 Nm, ceea ce permite ambelor modele să ajungă la 100 km/h în 6,1 secunde. Consumul mediu oficial variază între 7,1 și 8,2 l/100 km.

Urmează modelul BMW X5/X6 xDrive40i, pe benzină, tot cu 6 în linie de 3 litri, care produce 380 CP (cu 47 CP mai mult decât până acum), în timp ce cuplul maxim de 520 Nm (540 Nm cu boost) este cu ’70 Nm mai mare decât cel al versiunii anterioare. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 5,4 secunde, iar consumul mediu variază între 8,5 și 9,9 l/100 km.

BMW X6 M60i facelift

Versiunea echipată cu motorul V8 de 4,4 litri, BMW X5/X6 M60i xDrive oferă 530 CP și 750 Nm, iar accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 4,3 secunde.

PHEV-ul X5 xDrive45e s-a transformat acum în X5 xDrive50e și este mai puternic. Motorul cu 6 cilindri în linie, de 3 litri, produce 313 CP (+ 27 CP față de versiunea de până acum), iar motorul electric integrat în transmisia Steptronic Sport cu 8 trepte produce 197 CP (+ 84 CP față de X5 xDrive45e). L nivelul sistemului, PHEV-ul bavarez livrează 490 CP (inclusiv boost-ul temporar), ceea ce reprezintă un plus de 96 CP față de versiunea anterioară, iar cuplul maxim ajunge la 700 Nm (+ 100 Nm). Energia utilizabilă a bateriei a crescut la 25,7 kWh (dar tot nu suportă încărcare rapidă DC, doar AC la 7,4 kW), astfel că autonomia electrică ajunge acum la maxim 110 km. BMW X5 xDrive50e accelerează până la 100 km/h în 4,8 secunde, iar consumul mediu variază între 0,8 și 1,1 l/100 km.

Prețuri BMW X5/X6 facelift în România

Lansarea globală a celor două modele, BMW X5 și BMW X6 va avea loc în luna aprilie a acestui an, dar clienții din România pot deja să comande noile modele. Prețuri de bază sunt de 82.586 euro pentru BMW X5 xDrive30d, respectiv 85.800 euro pentru BMW X6 xDrive30d.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.