Hummer a avut perioada sa de glorie, dar nu putea continua în condițiile cerințelor actuale. Iată, însă, că se întoarce ca Hummer EV, un model spectaculos, full electric.
GMC a anunțat primul său model electric din portofoliu, unul special, pentru că, dacă vreți, a reprezentat exact opusul a ceea ce va fi în viitor. Hummer a avut o istorie specială, care a izvorât dintr-un model militar, Humvee. După ce Humvee a intrat în serviciul armatei americane, produs fiind de AM General, companie care a și început comercializarea unei versiuni civile, H1, în 1992, General Motors a cumpărat brandul de la AM General și a introdus pe piață modelul H1 în 1998. Nu era suficient pentru cerințele pieței, astfel că GM a dezvoltat ulterior modelele H2 și H3, pe platforme “civile” din portofoliu. Deși dimensiunile au scăzut mult de la H1 la H3, la fel și consumul și emisiile, acestea erau în continuare uriașe față de standardele din ce în ce mai dure, astfel că ultimul H3 a ieșit de pe linia de producție în 2010.
Acum, la 10 ani distanță de ultimul Hummer H3 produs, GM reintroduce acest nume, sub marca GMC, dar la polul opus. Hummer EV este un model care păstrează dimensiunile impresionante ale modelelor civile anterioare, dar mizează doar pe propulsia electrică. Modelul prezentat de GM este unul gata pentru producția de serie, deși nici una dintre valorile care îl caracterizează nu este încă omologată.
Hummer EV păstrează imaginea masivă, dură, a predecesorilor săi mari consumatori de combustibil fosil, dar cu elemente de design mai mici și mai tehnologizate, în așa fel încât să amintească de imaginea celor 3 generații inițaile, dar să ofere, spun americanii, capacități de trecere similare fără a emite nici un gram de dioxid de carbon. Hummer EV este echipat cu 3 motoare electrice, cu o putere estimată de GM la 1.000 CP, cuplul fiind la nivelul fantastic de peste 15.500 Nm. Bateria Ultium, formată din 24 de module, oferă o autonomie (deocamdată neomologată) de peste 560 km. Deși mai puțin importantă la un astfel de model, accelerația 0 – 100 km/h ar trebui să poată fi realizată în puțin peste 3 secunde. Bateria va suporta un nivel de încărcare de maxim 350 kWh.
Hummer EV are o platformă care a permis adoptarea unui sistem de direcție integrală (CrabWalk), pentru o mai bună manevrabilitate raportată la dimesnisuni, dar va fi echipat și cu sisteme foarte avansate, în special pentru rularea în off-road. Suspensia pe perne de aer vine cu un Extract Mode care permite creșterea gărzii la sol cu 149 mm în situații dificile, iar sub caroserie sunt instalate o serie de camere video care permit o vizualizare tip realitate augmentată a zonelor în mod normal invizibile șoferului (în stilul sistemului oferit deja de Land Rover). În total, Hummer EV are 18 camere video instalate la exterior.
Producția acestui “ultimate off-road EV supertruck“, cum îl descrie GM, va debuta către finalul anului viitor.










