Home Modele noi Oficial: Mercedes Clasa S, tehnologie, inteligență artificială și funcții neacoperite de legislație

Oficial: Mercedes Clasa S, tehnologie, inteligență artificială și funcții neacoperite de legislație

de Dan Damian
noul Mercedes Clasa S

Noul Mercedes Clasa S a debutat astăzi, în cadrul unui eveniment online. Cel mai avansat tehnologic automobil din lume este chiar înaintea timpului său, spune constructorul german.

După o serie de dezvăluiri legate de principalele tehnologii ale noii nave amiral a constructorului german, noul Mercedes Clasa S a fost prezentat în detaliu astăzi. Vârful de gamă al celor de la Mercedes se prezintă cu un design elegant, marcat de tehnologie, vizibilă imediat la nivelul farurilor și stopurilor cu o aparte semnătură luminoasă a LED-urilor, dar remarcăm și mânerele portierelor care ies elegant din caroserie, atunci când șoferul vrea să intre în mașină. 

noul Mercedes Clasa S

Mercedes introduce pe noul Mercedes Clasa S sistemul Digital Light (opțional), care oferă mai multe avantaje legate de siguranță: alerte cu privire la lucrările rutiere, prin proiectarea simbolului unui excavator pe carosabil, orientarea unui reflector către pietonii de la marginea drumului, ca un avertisment, semafoarele, semnele de STOP sau INTERZIS sunt indicate prin proiectarea unui simbol de avertizare pe carosabil, asistență pe benzi înguste (lucrări rutiere) prin proiectarea instrucțiunilor pe carosabil. Spre deosebire de generația anterioară, noul Mercedes Clasa S vine cu stopuri dispuse pe orizontală, pentru un plus de eleganță.

Noul Mercedes Clasa S - interior

Interiorul vine cu o planșă de bord dominată de display-ul central cu orientare portret și tabloul de bord digital generos dispus landscape. Mercedes renunță astfel la cele două display-uri egale, parte a aceluiași corp comun, pe care le are generația anterioară, adoptate de atunci de mai multe modele din gamă. Noua generație vine chiar cu un efect 3D pentru display-ul șoferului. Sunt disponibile patru programe de personalizare pentru taboul de bord: (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic).

Oficialii germani spun că scaunele oferă un confort suprem, fiecare dintre ele fiind reglabile cu ajutorul a 18 motoare electrice, plus 10 programe de masaj diferite. 

O adevărată revoluție s-a produs însă la nivelul sistemului MBUX. Acesta este capabil să învețe (AI) și gama de comenzi vocale prin care poate fi accesat asistentul virtual (care răspunde la “Hey Mercedes”) este una mult mai vastă. Poți cere, de exemplu, un anumit program de masaj și un anumit gen de muzică în același timp. De asemenea, fiecare ocupant al mașinii poate accesa MBUX prin comandă vocală pentru servicii individuale. Mai mult, șoferul poate transfera conținul media de pe propriul display pe cele din spate printr-un simplu swype. Fiecare ocupant al mașinii își poate crea propriul profil, iar șoferul se poate autentifica automat, setările specifice fiind accesate cu amprentă. Tot în MBUX este integrat și un sistem care îți permite să faci cumpărături prin comandă vocală. Această funcți va fi disponibilă într-o primă fază în China.

MBUX permite conectarea la casa inteligentă, astfel încât poți întreba de pe drum asistentul vocal care este starea casei și îi poți spune, de exemplu, să aprindă lumina sau să seteze o anumită temperatură.

Și realitatea augmentată și-a făcut loc la bordului noului Mercedes Clasa S. Două afișaje head-up (HUD) sunt disponibile la cerere. Afișajul HUD mai mare permite conținut AR. Astfel, în timpul navigării, săgețile sunt proiectate virtual pe carosabil.  Pentru funcțiile de asistență sunt prezentate informații Active Distance Assist – imaginea apare, virtual, la o distanță de 10 m. Zona afișajului corespunde unui monitor cu diagonala de 77 inch.

În prezentarea online, Mercedes a menționat și sistemele de siguranță și confort detaliate înaintea debutului mașinii: airbag-ul frontal pentru pasagerii din spate și direcția integrală, cu unghi mare de virare. De altfel, în filmele de prezentare se observă foarte ușor cum virează roțile spate, tehnologie care aduce un plus serios de manevrabilitate. Chair și în versiunea cu ampatament lung, noul Mercedes Clasa S are un diametru de virare de 10,9 metri, cu 1,9 metri mai mic decât cel al generației de până acum.

O altă premieră: iluminarea ambientală este corelată cu sistemele de asistență, acestea putând folosi linia de LED-uri de pe. partea șoferului pentru a-l avertiza, prin pulsații, de o anumită situația din trafic. Evident, noul Mercedes Clasa S are versiuni îmbunătățite ale sistemelor de asistare și avertizare, poate frâna singur, poate schimba banda fără intervenție, ba chiar recunoaște luminile semaforului și indicatoarele “Cedează trecerea” și “Stop”. Noul model oferă o autonomie de Nivel 3 și poate parca singur (fără șofer la bord) în parcări publice. Nu doar parchează ci poate și veni autonom acolo unde este șoferul (în apropiere de locul parcării). Această funcție va fi disponibilă însă doar pe piețele unde se va reglementa o asemenea situație.

Despre gama de motorizări nu s-a spus prea mult deocamdată, dar știm că motoarele pe benzină sau diesel cu șase cilindri în linie, cu diferite versiuni de putere sunt primele variante disponibile pentru Clasa S. Un motor V8 cu generator de pornire integrat (ISG) și sistem electric 48V va fi disponibil în curând, urmând ca în 2021 să fie disponibil un motor plug-in hybrid cu o autonomie de aproximativ 100km.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?