Magazin Promo Reportaje Retro

Zeci de exemplare Oltcit au defilat în weekend la București

Sâmbătă, 29 august, în București a avut loc Întâlnirea Națională Oltcit 2020, organizată de Asociația Oltcit Fan Club România. La eveniment au luat parte peste 20 de automobile produse la Craiova între 1982 și 1994, care au trezit nostalgii din partea celor care au venit să le admire.

Întâlnirea a început cu o expoziție în Piața Constituției, unde participanții și-au parcat mașinile preț de o oră, oferindu-le informații celor interesați. Toți cei prezenți au purtat măști de protecție și au respectat regulile sanitare impuse de autorități în contextul pandemiei de Coronavirus.

Printre automobilele de la întâlnirea s-au aflat și modele Club din 1982, construite integral din piese franțuzești, care sunt astăzi la mare căutare printre colecționari. Cu atât mai mult când vorbim de exemplare cu vopsea originală, impecabil conservate, cum este cel deținut de Daniel Oprea, organizatorul evenimentului.

La fel de apreciată a fost și mașina lui Lorin Bursucanu, un model Special din 1986, restaurată integral în urmă cu trei ani la Garajul Francez. Produs într-un lot redus, Specialul avea un motor boxer cu 2 cilindri și se adresa publicului care căuta o mașină de oraș cu consum redus.

Nu au lipsit nici modelele Citroen Axel, modelele construite pentru export, care au avut o serie de dotări suplimentare și inserții specifice la exterior.

Modelele Oltcit (și apoi, Oltena, după ce Citroen s-a retras din asociere în 1991) 12 TRS au rămas în memoria multor români pentru performanțele pe care le ofereau, fiind de departe cele mai rapide mașini produse în România până la apariția lui Daewoo Cielo (model care l-a și înlocuit pe liniile de producție pe deja bătrânul Oltcit).

Pe lângă mașinile originale, atestate ca vehicule istorice, la întâlnirea „oltcitarilor” au existat și câteva exemplare cu modificări, care amintesc de perioada anilor 90-2000, când pe șoselele României circulau multe Oltcituri cu performanțe îmbunătățite. Suspensii coborâte și întărite, ecartament majorat, roți mai late, motoare cu carburatoare mai mari și chiar supraalimentate cu turbine – aceasta este, în mare, rețeta prin care Oltciturile au ajuns să se bată cu mașini mult mai noi și mai rapide.

La întâlnire au luat parte și trei reprezentanți ai Retromobil Club România: Viorel Burcea, Vicepreședinte responsabil de salvarea, conservarea și promovarea automobilelor istorice românești, Răzvan Bădulescu, Președinte al Comisiei Tehnice și subsemnatul, Vicepreședinte responsabil de comunicare. Prin prezența noastră la acest eveniment, am încercat să le aducem în vedere posesorilor importanța pentru care aceste automobile trebuie conservate și păstrate într-o stare cât mai originală.

După expoziția din Piața Constituției, pasionații de modele Oltcit au pornit într-o paradă organizată cu suportul Poliției Rutiere, alcătuind o frumoasă coloană de mașini craiovene, care probabil să i-au făcut pe mulți să zâmbească nostalgic și, nu în ultimul rând, să-i facă pe cei mici să întrebe „ce mașină-i aia?”.