Modele noi Știri

Oficial: Noile BMW M3 și M4

BMW M3 si BMW M4
BMW M3 si BMW M4

La 35 de ani de la intrarea în scenă a primului BMW M3, constructorul german prezintă noile BMW M3 si BMW M4.

Sunt unele dintre cele mai așteptate modele, pentru că, de obicei, stabilesc standardele în segmentul modelelor sport de clasă medie. Însă noile BMW M3 si BMW M4 trec mult peste ideea de “sport”.

La fiecare lansare a noii Serii 3 și, de câțiva ani a noii Serii 4, toți pasionații de mașini sport așteaptă vârfurile de gamă: BMW M3 si BMW M4, asta de când BMW a trecut la numele M3 pentru berlina cu 4 uși și M4 pentru coupe-ul Seriei 3, modele produse de departamentul Motorsport. De la această generație, avem chiar și o departajare clară, la nivel de design, între Seria 3 și Seria 4, ultimul abordând o grilă față uriașă, de inspirație retro.

BMW M3 si BMW M4

Avem însă parte și de o surpriză. Atât BMW M3, cât și BMW M4 vin cu grila mare a lui BMW Seria 4, doar că că aceasta nu are ramă cromată. Un artificiu care va genera multe discuții printre pasionații mărcii. Tot în ceea ce privește estetica, există diferențe la nivelul spoilerelor față/spate, iar jantele sunt diferite între punți. 

BMW M3 si BMW M4 vin cu motorul de 3 litri, cu șase cilindri în linie, care produce acum 480 CP/6.250 rpm (550 Nm între 2.650 şi 6.130 rpm). Acesta este cuplat la o cutie de viteze manual, cu 6 trepte, o concesie făcută de dragul sportivității și pasiunii. Dar mai există un prag suplimentar. Așa cum ne-a obișnuit în ultimul timp, BMW oferă și versiunile M3 Performance și BMW M4 Performance, care vin cu același motor, dar cu 510 CP (650 Nm disponibili între 2.750 şi 5.500 rpm), în acest caz fiind preferată o cutie de viteze M Steptronic, cu 8 trepte. Tot aceste modele Performance vor fi disponibile cu cu sistemul de tracțiune integrală M xDrive Performance, cu trei moduri de rulare (2WD, 4WD și 4WD Sport), după modelul inaugurat de fratele mai mare, BMW M5.

 

BMW M3 si BMW M4

Noile BMW M3 si BMW M4 au nevoie de doar 4,2 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. Acceleraţia 0-200 km/h se realizează în 13,7 secunde. Modelele Competition sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde, iar acceleraţia de la 0 la 200 km/h necesită 12,5 secunde. Un sistem de evacuare specific modelului, cu clapete controlate electric, oferă o acustică deosebită.

Modelele Competition au câteva sisteme electronice specifice: un răcitor suplimentar pentru uleiul motorului şi un răcitor separat pentru uleiul transmisiei. 

Farurile LED integrale sunt disponibile standard, în timp ce farurile LED adaptive cu BMW Laserlight pot fi comandate opţional. Selecţia de culori pentru finisajul exterior include nuanţele noi şi exclusive Sao Paulo Yellow non-metalic, Toronto Red metalizat şi Isle of Man Green metalizat. 

La interiorul noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé, suprafeţele structurate clar şi designul ergonomic al cockpitului asigură o concentrare 100% a conducătorului la experienţa condusului. Scaunele sport M, nou dezvoltate şi ajustabile electric, tapiţeria cu piele Merino fină, cu acoperire extinsă la interior, reprezintă echiparea standard, în timp ce scaune ventilate opţional sunt disponibile în premieră. Un punct de atracţie remarcabil de pe lista de opţiuni îl reprezintă noile scaune-scoică M Carbon, care combină funcţionalitatea de curse cu o construcţie uşoară, și confort pe distanţe lungi. 

BMW M3 si BMW M4

Sistemul de control şi afişare al noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé cuprinde o serie de funcţii noi, care au rolul lor în experienţa de condus revigorantă a automobilelor. Disponibil opţional, M Drive Professional, care debutează cu ocazia noilor modele, a fost conceput special pentru pilotaj pe circuit. Include noul M Traction Control inovator, care permite ca noua funcţie integrată de limitare a patinării roţii din sistemul DSC să fie ajustată (în 10 etape) la preferinţele şi nevoile personale ale conducătorului. Alte elemente ale M Drive Professional pentru noile BMW M4 și BMW M4 sunt M Drift Analyser, care înregistrează şi evaluează statisticile de condus înregistrate în manevrele dinamice din viraje, şi M Laptimer, care furnizează timpii pe tur şi alte informaţii generate în timpul sesiunilor pe circuit. 

Noile modele ale gamei M vor fi disponibil începând cu primăvara anului viitor.

 

.