Modele noi Știri

Oficial: Noul Mercedes Clasa C, electrificare completă și hibrid cu autonomie electrică de 100 km

Mercedes Clasa C
Mercedes Clasa C

Constructorul german a prezentat noua generație Mercedes Clasa C, care oferă, printre altele, un PHEV cu cea mai bună autonomie electrică din segment.

În ultimii 10 ani, Mercedes Clasa C a făcut cel mai mare volum de vânzări din portofoliul Mercedes. Peste 2,5 milioane de exemplare sedan și break ale (încă) actualei generații au fost vândute din 2014. În total, 10,5 milioane de modele Mercedes de clasă medie au fost produse începând cu 1982.

A venit acum momentul unei alte generații, care stă sub semnul electrificării și al conectivității la cel mai înalt nivel. Astăzi au debutat ambele versiuni de caroserie, sedan și break (Estate), care au aceeși lungime, 4.751 mm, fiind sensibil mai mari decât vechea generație, în condițiile în care a fost păstrat coeficientul aerodinamic (0,24 berlină și 0,27 break). Ca urmare, Mercedes spune că spațiul interior a crescut, iar portbagajul berlinei oferă acum un volum de 455 litri, iar break-un între 490 și 1.510 litri.

Mercedes Clasa C - interior

Noul Mercedes Clasa C vine cu o planșă de bord stratificată pe două nivele, cu două display-uri care domină atmosfera. Unul este tabloul de bord complet digital al șoferului, în timp ce al doilea, care poate avea 10,25 inchi sau 12,3 inchi este plasat vertical. Ambele display-uri sunt orientate către șofer la un unghi de 6 grade.

Așa cum era de așteptat, noua Clasă C vine echipată cu a doua generație a sistemului de infotainment MBUX, care a debutat nu demult pe fratele (mult) mai mare, Mercedes Clasa S

Mercedes Clasa C

Noua generație a modelului de clasă medie rulează pe o nouă platformă, care cuprinde doar motoare cu 4 cilindri din actuala familie de propulsoare FAME (Family of Modular Engines). Toate sunt în configurație mild hybrid, cu sistem de 48V.

Modelele C 180 și C 200 sunt echipate cu motorul pe benzină de 1,5 litri, care oferă 170 CP, respectiv 204 CP, cu mențiunea că C 200 poate fi echipat cu sistemul de tracțiune integrală 4Matic. Versiunea mai puternică, C 300 se bazează pe motorul pe benzină de 2 litri și oferă 258 CP, fie cu tracțiune spate, fie 4Matic.

Gama diesel este formată deocamdată din modelele C 220d (200 CP, consum 5 l/100 km) și C 300d (265 CP, consum 5 l/100 km).

Toate motorizările, benzină și diesel, primesc la accelerație un plus de 20 CP, datorită sistemului mild hybrid.

Mercedes Clasa C

Mercedes Clasa C va fi disponibil și într-o variantă PHEV, echipată cu o baterie de 25,4 kWh (dezvoltată in-house) care alimentează un motor electric de 129 CP. Autonomia în regim strict electric este de aproximativ 100 km, o premieră în acest segment. Motorul electric face pereche cu cel de 2 litri, benzină, dar propulsorul cu ardere internă poate fi redus la tăcere în majoritatea drumurilor urbane. De altfel, mașina poate rula cu maxim 140 km/h în regim strict electric, iar pedala de accelerație are un punct de inflexiune cu ajutorul căruia șoferul știe când va porni motorul termic.

Mercedes nu a renunțat la hibridul plug-in diesel/electric, care va fi prezentat ulterior.

Trebuie menționat și faptul că nu mai există cutie manuală, toate versiunile noii Clase C fiind echipate cu cutia automată 9G-Tronic.

Mercedes Clasa C

O altă premieră pentru Clasa C este adoptarea direcției integrale (echipament opțional). Roțile punții spate pot vira cu 2,5 grade, ceea ce plusează serios la capitolul manevrabilitate. De exemplu, diametrul de întoarcere este redus cu 43 cm, până la 10,64 metri. În funcție de versiune, cursa maximă a volanului este de 2,1 întoarceri, în loc de 2,35, ca până acum.

În echiparea standard, noua generație vine cu faruri LED, dar opțional se oferă și Digital Light (a debutat pe noua Clasă S), a cărui tehnologie permite proiectarea pe drum a unor simboluri sau animații, în ideea unei siguranțe suplimentare.