Hyundai a prezentat oficial noul Hyundai Ioniq 5, primul model electric al brandului Ioniq și, totodată, cel mai performant SUV electric al grupului coreean.
De la un model oferit cu toate formele de propulsie (clasică, hibrid și electric) la un brand dedicat propulsiei electric. Ioniq este marca sub care Hyundai va începe cu adevărat drumul către propulsia electrică și avem deja o referință foarte puternică.
Hyundai Ioniq 5 este un CUV, spun coreenii, care explorează un cu totul nou limbaj de design, permis de arhitectura electrică dedicată. Hyundai Ioniq 5 este construit pe platforma E-GMP, strict electrică și modulabilă, una dintre cele mai avansate în domeniul propulsiei electrice.
Deși în poze pare că vedeți un hatchback compact, Hyundai Ioniq 5 este un SUV de clasă compactă, care oferă spațiu de clasă medie, spune Hyundai. Ioniq 5 are un ampatament de 3 metri și lungime de 4,635 metri, ceea ce-l face cu doar 15 cm mai scurt decât noul Santa Fe.
Liniile dure ale designului, plus semnătura luminioasă din partea frontală și, în general, ideea designului evocă atitudinea îndrăzneață a modelului Hyundai Pony, de acum 45 de ani, primul model de serie al constructorului coreean.
Interiorul are o structură care explorează posibilitățile de amenajare a spațiului în condițiile lipsei consolei centrale clasice, dintre scaune, asta pentru că Hyundai Ioniq 5 este cosntruit pe o platformă plată, care nu are, evident, nevoie de un tunel pentru transmisie. Cele două display-uri verticale, de aceleași dimensiuni, arată high tech și concentrează cel mai avansat sistem de conectivitate disponibil vreodată într-un model Hyundai. În plus, o mare parte dintre elemente sunt realizate din materiale reciclate, aceasta fiind o altă direcție în care Hyundai va insista cu brandul Ioniq.
Două versiuni de baterie
Ioniq 5 este propus cu o baterie de bază, de 58 kWh, care antrenează un motor electric amplasat pe puntea spate (170 CP, 350 Nm, 0-100 km/h în 8,5 secunde) sau două motoare electrice pentru versiunea 4WD (235 CP, 605 Nm, 0-100 km/h în 6,1 secunde)
Există și o a doua baterie, de 72,6 kWh, care este oferită și în configurație cu tracțiune spate (218 CP, 350 Nm, 0-100 km/h în 7,4 secunde).
Cel mai performant model este însă cel echipat cu această baterie Long Range și tracțiune integrală (motoare pe ambele punți): 306 CP, 605 Nm, 0 – 100 km/h în 5,2 secunde.
Autonomia, poate cel mai important aspect în cazul electricelor, este de 480 km, atunci când Ioniq 5 este echipat cu bateria mai mare.
SUV-ul coreean mai vine cu câteva surprize. Platforma sa suportă 400V, dar și 800V, ceea ce face ca încărcarea să fie una ultrarapidă: la 350 kW, bateria lui Hyundai Ioniq 5 se încarcă de la 10 la 80% în doar 18 minute. Practic, câștigi 100 km autonomie în doar 5 minute.
Huyndai a echipat mașina și cu un sistem V2L (Vehicle-to-Load), care furnizează 3,6 kW și permite astfel încărcarea altor echipamente de la mașină, cum ar fi biciclete sau trotinete electrice. Ioniq 5 are două astfel de porturi de încărcare, unul sub scaunele din față și altul în exteriorul mașinii.
Hyundai Ioniq 5 va fi disponibil din vara acestui an, într-o ediție de lansare “Project 45”, limitată la 3.000 de unități, disponibile doar pentru Europa. În această ediție limitată, mașina dispune de o echipare foarte bogată, înclusiv jantele speciale de 20 inch și Head-up Display cu realitate augmentată.