Constructorul japonez a prezentat noul Nissan Qashqai, aflat acum la a treia generație, pe care l-a echipat și cu un sistem de propulsie electrică, asistată de generator.
A treia generație Nissan Qashqai vine după două prime generații foarte apreciate și abordează un stil nou, proaspăt, inspirat de cel al ultimelor modele lansate de Nissan, cum ar fi noul Juke. Noua generație este definită de partea frontală cu liniile înguste de LED-uri, atât pentru luminile de zi, cât și pentru faruri, unite prin intermediul grilei care definește acum imaginea de marcă Nissan.
Unele elemente ale generației anterioare au fost păstrate, cum ar fi linia ascendentă a geamurilor spate, dar noul Qashqai pare acum și mai dinamic la nivel vizual datorită “umerilor” de pe aripile spate, în timp ce posteriorul este mai “curat” desenat și adaugă o notă de eleganță SUV-ului nipon.
Noul Qashqai este primul model al alianței care folosește platforma CMF-C în Europa. Infuzia de materiale ușoare a dus la reducerea masei cu 21 kg doar prin construcția din aluminiu a portierelor, aripilor față și capotei.
La nivelul motorizărilor sunt propuse două pachete. Același motor de 1,3 litri DiG-T de pe generația actuală, dar completat acum de un sistem mild hybrid, este oferit în două versiuni de putere, aceleași de pe generația a doua:
- 138 CP și 240 Nm, doar cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte
- 156 CP și 260 Nm, cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte
- 156 CP și 270 Nm, tracțiune față sau integrală, cu cutie X-tronic (CVT)
Pentru prima dată în Europa, Nissan aduce odată cu noul Nissan Qashqai sistemul de propulsie e-Power, dar acesta a primit un upgrade față de cel utilizat pe Note, în Japonia. Astfel, pentru noul Qashqai este utilizat un motor de 1,5 litri, care produce 154 CP, dar acesta are doar rol de generator, spune Nissan, propulsia fiind asigurată exclusiv de un motor electric de 190 CP (același de pe electricul Leaf), asistat de o baterie.
Puterea ansamblului este de 187 CP, iar cuplul ajunge la 330 Nm. Există 3 moduri de lucru ale acestui sistem de propulsie: Standard, Sport și Eco. Nu lipsește e-Pedal, adică recuperarea agresivă a energiei atunci când este eliberată pedala de accelerație, astfel încât, după o perioadă de obișnuință, mașina poate fi condusă fără a mai frâna din pedala de frână în majoritatea situațiilor, fiind suficientă doar ridicarea piciorului de pe accelerație.
Versiunea e-Power a lui Nissan Qashqai este disponibilă doar cu tracțiune față.
Interiorul a primi o nouă planșă de bord, cu instrumentar digital de 12,3 inchi pentru tabloul de bord, configurabil de la un buton tactil de pe volan și display central de 9 inchi, cu conectivitate totală, nu doar Android Auto și CarPlay (wireless), ci și compatibilitate Google Assistant și Amazon Alexa.
Nu lipsește nici un Head-up Display de 10,8 inch, despre care Nissan spune că este cel mai mare din segment.
Noul Nissan Qashqai va fi produs în Marea Britanie și va debuta pe piață în cursul acestui an.
































